• Fjonken

KD lämnar DÖ

Helt otroligt. Är så lycklig!

• Svar på tråden KD lämnar DÖ
  • templar knight
    Gert skrev 2015-10-09 20:25:12 följande:

Vad tyst det är från DÖ-förespråkarna på forumet! Skrattande

LOL, har själv lagt märke till att kärngänget ligger nog hemma och gråter.

Medan jag ser ut mer som

• Tecum

Otroligt korkat att bryta DÖ och riskera nyval! Låt de rödgröna sitta kvar och misslyckas och vinn en jordskredsseger 2018 istället. Dessutom måste de rödgröna hantera flyktingkrisen och få skulden för allt elände den för med sig. Varför hjälpa dem att smita undan?

Mitt förakt för politiker har ökat monumentalt idag - från en redan hög nivå. Bråk och konflikt är det enda de vill ha, de är inte bättre än grupperna i Syrien och andra oroshärdar. Dumma bråkstakar är sig lika överallt, har konflikt någonsin lett till något gott? Bu för KD!

• templar knight
    Tecum skrev 2015-10-09 20:28:58 följande:

Otroligt korkat att bryta DÖ och riskera nyval! Låt de rödgröna sitta kvar och misslyckas och vinn en jordskredsseger 2018 istället. Dessutom måste de rödgröna hantera flyktingkrisen och få skulden för allt elände den för med sig. Varför hjälpa dem att smita undan?

Mitt förakt för politiker har ökat monumentalt idag - från en redan hög nivå. Bråk och konflikt är det enda de vill ha, de är inte bättre än grupperna i Syrien och andra oroshärdar. Dumma bråkstakar är sig lika överallt, har konflikt någonsin lett till något gott? Bu för KD!

För att nu har vi chansen att rädda landet, den sista vi får framför att säga "vad var det vi sa" om tre år.

• Tecum
    templar knight skrev 2015-10-09 20:30:18 följande:

För att nu har vi chansen att rädda landet, den sista vi får framför att säga "vad var det vi sa" om tre år.

Vilken chans, ett kommer att ge ungefär samma resultat som förra valet utan egen majoritet för något block? Troligen kommer det rödgröna blocket att öka tillsammans med SD medan M kommer att rasa. Vad tjänar landet på det?
  • templar knight
    Tecum skrev 2015-10-09 20:39:12 följande:
    Vilken chans, ett kommer att ge ungefär samma resultat som förra valet utan egen majoritet för något block? Troligen kommer det rödgröna blocket att öka tillsammans med SD medan M kommer att rasa. Vad tjänar landet på det?

Sjuklövern har visat att dom inte tänker stå för ett skit av det dom lovar, man vore direkt korkad om man röstade på dom igen.
    Nån av dom lögnaktiga jävla svin till pajasar.

• Mentat
    Micke skrev 2015-10-09 20:12:19 följande:
    KD har lämnat. 
    FP uttalade sig redan här om dagen att om KD lämnar så är den över. 
    M har gått ut nu ikväll och sagt att den inte gäller längre. 

Så kvar är väl C som inte sagt så mkt vad jag sett. 
    OK, då var jag inte uppdaterad. Jag tänkte att så länge bara (kd) överger DÖ behöver det inte betyda något särskilt alls. Nu när alla Allianspartierna verkar göra det KAN det innebära en hel del OM de lägger fram ett nytt gemensamt budgetförslag.
  • Micke
    Mentat skrev 2015-10-09 20:49:35 följande:
    OK, då var jag inte uppdaterad. Jag tänkte att så länge bara (kd) överger DÖ behöver det inte betyda något särskilt alls. Nu när alla Allianspartierna verkar göra det KAN det innebära en hel del OM de lägger fram ett nytt gemensamt budgetförslag.
    Vilket jag (tyvärr) inte tror de kommer att göra så länge opinionssiffrorna ser ut som de gör. 

Eftersom sittande regering allt som oftast straffas av väljarna, så tror jag inte heller det finns ngt intresse att med 1 eller 2 år kvar till ett ordinarie val ta över. Läget som råder just nu är ju inte heller helt lätt. De stora flyktingströmmarna är inget lättlöst problem.
  • templar knight
    Micke skrev 2015-10-09 20:53:20 följande:
    Vilket jag (tyvärr) inte tror de kommer att göra så länge opinionssiffrorna ser ut som de gör. 

Eftersom sittande regering allt som oftast straffas av väljarna, så tror jag inte heller det finns ngt intresse att med 1 eller 2 år kvar till ett ordinarie val ta över. Läget som råder just nu är ju inte heller helt lätt. De stora flyktingströmmarna är inget lättlöst problem.

Stänga gränser låter som ett bra alternativ då.

Framför att bygga tältläger eller vad säger du?

Jag tror folket ställer sig bakom dom som har dom mest gynnsamma lösningar för Sverige.

• Flash Gordon

Nästa logiska steg, efter lite käbblande och tuppfäktande, är att nuvarande regering upplöses och talmannen får börja om.

Då kan vi kanske få en regering med handlingskraft nog att ta tag i problemen.

På riktigt.

• Micke
    templar knight skrev 2015-10-09 20:59:22 följande:

Stänga gränser låter som ett bra alternativ då.

Framför att bygga tältläger eller vad säger du?

Jag tror folket ställer sig bakom dom som har dom mest gynnsamma lösningar för Sverige.

Om gränserna stängs idag så är läget fortfarande bekymmersamt, dessutom skulle alliansen framstå som tämligen hjärtlösa om de stänger gränserna. Precis som de framställdes som hjärtlösa när de minskade antalet sjukskrivningar. 

Vad som är mest gynnsamt råder det ju som bekant ganska olika meningar om. Birger Schlug vill tex införa en solidaritetsskatt då han tycker att det är den mest gynnsamma lösningen. En åsikt som tex jag inte alls delar. 
Svar på tråden KD lämnar DÖ