• Fjonken

KD lämnar DÖ

Helt otroligt. Är så lycklig!

• Svar på tråden KD lämnar DÖ
  • Ben66
    Flash Gordon skrev 2015-10-09 19:44:44 följande:

Aftonens svåra beslut:

Fira i stilla ro med en Gin & Tonic eller med en Vodka Russian?
    Här är det Gin & Tonic som gäller.
    Skål Skål
  • Flash Gordon

Det som det framförallt betyder är att det vid nästa val (när det nu blir av) finns ett borgerligt alternativ för de borgare som inte gillar DÖ.

Men nu tog det ju bara någon timme så följde M efter, vad det verkar. De vågar inte annat.

Och jag tror nog det egentligen är rätt många som innerst inne är nöjda med att KD går i bräschen.

AKB valde exempelvis att INTE kritisera KD när hon höll sin presskonferens.

• Flash Gordon
    Ben66 skrev 2015-10-09 19:48:35 följande:
    Här är det Gin & Tonic som gäller.
    Skål Skål

Putäll på er!
  • Micke
    Flash Gordon skrev 2015-10-09 19:44:44 följande:

Aftonens svåra beslut:

Fira i stilla ro med en Gin & Tonic eller med en Vodka Russian?
    Vodka Russian, är väl lite väl vänster en kväll som denna? 
  • Mentat
    Micke skrev 2015-10-09 19:09:15 följande:
    Jag har aldrig trott annat än att S skulle obstruerat så mkt som möjligt oavsett vilket om de förlorat nästa val. De började ju redan under förra regeringen att bryta loss delar ur budgeten på ett sätt som aldrig tidigare har gjorts. 

Dessutom, med tanke på hur flyktingströmmarna nu ser ut och införande av tältläger etc och en budget som inte tycks hålla mer än några veckor så skulle det inte förvåna mig om alliansen lägger en gemensam budget redan nästa höst. 
    Att (s) trixar allt vad de kan för att sabotera för en Alliansregering stämmer iofs. Det är ju ett skäl till att riva upp DÖ, att det ändå inte går att lita på Löfven.

Ändå, hittills har Alliansen stått för vad de har sagt. Om de allesammans lämnar DÖ, vilket vi inte har sett ännu, så blir det en ny situation.
  • Micke
    Mentat skrev 2015-10-09 20:09:39 följande:
    Att (s) trixar allt vad de kan för att sabotera för en Alliansregering stämmer iofs. Det är ju ett skäl till att riva upp DÖ, att det ändå inte går att lita på Löfven.

Ändå, hittills har Alliansen stått för vad de har sagt. Om de allesammans lämnar DÖ, vilket vi inte har sett ännu, så blir det en ny situation.
    KD har lämnat. 
    FP uttalade sig redan här om dagen att om KD lämnar så är den över. 
    M har gått ut nu ikväll och sagt att den inte gäller längre. 

Så kvar är väl C som inte sagt så mkt vad jag sett. 
  • K Markatta

www.svd.se/skyttedal-knappt-ens-skendemokrati/om/kds-riksting-2015

Under en pressträff med Anna Kinberg Batra (M) sade hon att ledarna för Alliansen suttit i samtal.

- Jag talade direkt med de andra allianspartiledarna, och vi är överens, dels om riktlinjer för den ekonomiska politiken, dels om att vi är beredda att ta regeringsansvar nästa gång vi möter väljarna senast 2018. Vi kommer också återkomma med ytterligare gemensamma besked, säger Anna Kinberg Batra (M).

• Gert

Vad tyst det är från DÖ-förespråkarna på forumet! Skrattande

Give ´em Hell!
  • Flash Gordon
    Micke skrev 2015-10-09 19:54:36 följande:
    Vodka Russian, är väl lite väl vänster en kväll som denna? 

Man får väl vara lite försiktig med Russian i så fall.
Svar på tråden KD lämnar DÖ