IVFare i Stockholm?
Mitt MF har ingenting med det att göra och våra datum råkade stämma, vilket hade varit jätteroligt om det gått vägen.
Imorgon ska jag göra NIPT, men det tar ett par veckor att få svar, hoppas att det inte blir jobbigt att vänta. Har faktiskt bokat tid till psykolog som är inriktad mot bla ivf, känner att det kan vara värt det. Åkte tåg i påsk och kräktes så klart. På hemvägen tog jag efter mycket resonerande fram och tillbaka en prostafen och helt plötslgt kände jag för första gången på två månader att herregud jag mår ju bra! Var det så här det var... Har hela tiden mått lite småilla men jag kommer försöka stå ut. Detvär ju dumt att äta läkemedel i onödan. Är också jättetrött och har slumrat till mitt på dagen.
Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.
Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.
Kanske borde vi söka oss dit om det inte fungerar nu? Är livrädd för "vanliga" sjukhus, hur är miljön där? Tänkte eftersom ni alla är nöjda. Och vi har redan betalat 150 000...
Nice att det går framåt!!!
Själv är jag på förlossningen för att vattnet gick inatt. I Stockholm fanns inga lediga platser på neo avdelningar och jag blev skickat med ambulans till Eskilstuna. Ligga i sängen är det enda jag får göra. Gå på toa om jag måste.... Hon kan komma ut när dom helst, inatt eller om 4 veckor.... Är i v 33+2 idag
Ett steg framåt... Fick brev från Karolinska om att de mottagit remissen från vår klinik. Nu är det bara 4-6 veckors handläggning innan nästa brev där de meddelar kötid... Nåja, snart är det sommar!
Ägnar mig väldigt mycket åt mig själv just nu. Säger nej till det jag inte vill, har bokat spabehandling tre veckor på rad och försöker återfå lugnet.