• Sjöblomman

IVFare i Stockholm?

Hoppsan2016 skrev 2016-03-30 16:01:12 följande:
    Vet du, när jag började läsa, skrek min hjärna KÖP PÅSEN!!! Och sen läser man att du köpte den <3 Jag gissar såklart men hoppas med hela mitt hjärta att det är ett gott tecken på att NU är det din tur att vara gravid i hela 40 veckor. 
    TACK! Jag var verkligen löjligt stolt över påsen! Och som sagt, 650 kr i sammanhanget för att må bra och få hoppet tillbaka, är ju faktiskt ingenting!
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-30 16:08:21 följande:
    Det är ingenting, du har så rätt!!! Vilken påse är det?
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2016-03-30 19:52:29 följande:
    Jag vet! Alltså jag brukar inte kolla bmi, men vet att jag ligger över gränsen för fetma. Väger 95 kg och är 170 lång. Skriver väger för jag väger fotfarande det, trots v 33. Min idealvikt är 85 kg, men om man får tro bmi är det fortfarande övervikt. Jag ska väl väga mellan 70 och 75 kg och då finns det inte mycket kvar av mig, känns det som. Om jag kommer igång med träningen igen så kommer jag aldrig ner i de vikterna om jag inte samtidigt svälter mig. 

Men under förra graviditeten gick jag ner 10 kg (jag gick upp 10 och ner 20) och den var inte alls lika kräkig som denna så jag har ev gått ner ännu mer den här gången. Det är blandade känslor inför det, men ska försöka ta vara på det bättre om det är så.
    Ok. Men då är vi på samma ungefär. Väger 98 och är 171. Självklart måste jag se upp under graviditeten och inte äta mer än vad som är bra för mig och bebisen. Men jag bävar för eventuella kommentarer från läkare eller bm. Det är ju inte som att jag inte vet om min övervikt!

Bra att du tar det på rätt sätt! Det ger mig kraft.
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2016-03-30 20:24:22 följande:
    Åhh den är sååå fin =) Du gjorde helt rätt!!!!
    Tack! Min man gosade nyss in sig i den.
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-03-31 11:17:21 följande:
    Jag håller med alla andra, ibland måste man bara göra sådana saker som för andra ter sig irrationellt men som är helt rätt. Att känna sig så glad är fakiskt värt vartenda öre, mycket billigre än terapi. Det blir ju som ett steg närmare målet. De säger att vad man tänker inte har någon betydelse för utfallet i ivfprocessen, och det tror jag också på, men som irrationell vanlig dödlig så lyssnade jag till en vän som födde genom ivf att hon fokuserade på en målbild som var att hålla sina två barn i sin famn, nu blev det en, men jag tog till mig det och tänkte så denna gång och det kändes mycket mer hoppfullt. Jag tror din åkpåse är en sådan positiv målbild som du kan tänka på och må bra av under processen.

Imorgon ska jag i terapi hos psykolog som är kopplad till Sophiahemmet, jag återkommer om jag tycker det är givande. Jag ska gå för att få lite input på hela ivf-processen. Jag har varit så stark i så många år och bara kört på utan att tillåta mig att duka under så jag känner, speciallt när jag träffar folk inom vården som frågar hur jag mår, att jag bara bryter ut i gråt. Det ligger mycket där under och pyr så jag hoppas att detta ger lite perspektiv och kraft.

Igår såg jag en bekant med stor mage och två syskon på bild på fb, det påvarkade mig så starkt, kände mig så svartsjuk. Hur lätt de såg ut att ta på det, hur de visade magen vilket jag aldrig gjort, för jag har aldrig känt mig säker förrän barnet är i min famn. Tycker inte om att jag kände så, för det har ju inget med mig att göra, jag vet ju inget om deras process heller och inte missunnar jag någon detta, men svartsjuk kände jag mig, trots att jag är gravid så vet jag ju inte hur detta slutar och jag känner nog innerst inne att jag nog inte klarar av ett till trauma, jag vet inte om jag skulle orka detta igen. Jag behöver i alla fall inte vara rädd för telefonen, för nipt-resultatet kommer per telefon oavsett utfall.
    Tack! Ja, det är lite så jag tänker.

Berätta gärna om besöket sedan. Antar att det är den psykologen de remitterar alla till från Sophiahemmet. Börjar fundera på om jag borde boka en tid, den här behandlingen har varit så jobbig jämfört med dem andra. Inge fysiskt utan psykiskt. Det är säker MF som ligger och spökar för min del.

Kram
  • Sjöblomman

Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.

Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.

• Sjöblomman
    barn2011 skrev 2016-04-01 11:05:48 följande:
    Bra jobbat! 10 är ju jättebra! Hoppas det går vägen den här gången!
    Tack!
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-01 12:06:40 följande:

Får man smyga sig in här? Är inne på ruvdag 2 och känner att jag håller på att bli knäpp!

Välkommen!
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-04-01 13:54:23 följande:
    10 är ju perfekt resultat, de vill inte ha för många heller. Insättning på lördag då?
    På måndag. De sätter inte in på söndag. Så vi får 3-dagars för första gången.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?