• Susodus

IVFare i Stockholm?

Sjöblomman skrev 2016-04-11 15:35:15 följande:

Fick brev från Sophiahemmet idag. Inga till frysen.

Trist, hoppas de du satte in tar sig!
  • Susodus
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-04-13 18:35:09 följande:

Åhh vad kul. Vilken vecka är du i då de kunde se könet??

Jag är i v 13, så det gick inte att se på ul (frågade) men jag fick nipt-resultat så då ser de på kromosomerna.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-04-20 15:29:08 följande:

Pratade med kliniken. De var ledsna för vår skull. Ska på möte 11/5 och planera hösten. Bad även om att få stå i landstingskön, vilket de skulle fixa direkt.

Har IVF kliniken öppet på sommaren?

Så tråkigt! Du hinner inte ett försök innan sommaren? Förstår om ni vill göra paus. Både kropp, psyke och ekonomi tar ju stryk. Hur många uttag har du gjort nu? Jag gjorde med sonen 6 st innan det tog sig. Det kändes hopplöst, men så plötsligt fungerade det. Jag tog annat progesteron då som jag bara skulle ta en ggr om dagen men kände att jag ville ha större dos så jag började ta morgon och kväll och då blev jag gravid, vet ej om det har betydelse, men det kändes så. Lutinusen har ju funkat bra 3 ggr per dag. Hoppas att ni får plats i landstingskön snabbt. För oss tog det tre fyra månader, men då hade vi redan startar privat och var mitt i behandlingen, sedan blev jag gravid och då var det ingen idé. De sade då 1,5 år men det gick snabbt. Vet att de kortat köerna sedan dess, det var 8 år sedan.
  • Susodus
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-29 23:40:38 följande:

Nja inte så farligt faktiskt. Hon är ju färdigutvecklad men kommer att ha svårt att behålla värme själv och därför behöver va på neo ett tag. Klarar jag av att ha henne i magen till v 35+0 behöver hon inte ens neo längre och jag får flyttas tillbaka till Stockholm.

Skönt att du är på rätt plats. Som du säger, hon är ju färdig och ska bara tjocka till sig. Har ett par vänner som födde både 6 och 8 veckor för tidigt och det gick jättebra. Om det blir snitt så var inte rädd, har gjort båda varianterna och det var mycket positiv upplevelse. Se till att mannen smugglar in lite god mat också!
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-04-29 18:13:01 följande:

Ett steg framåt... Fick brev från Karolinska om att de mottagit remissen från vår klinik. Nu är det bara 4-6 veckors handläggning innan nästa brev där de meddelar kötid... Nåja, snart är det sommar!

Ägnar mig väldigt mycket åt mig själv just nu. Säger nej till det jag inte vill, har bokat spabehandling tre veckor på rad och försöker återfå lugnet.

Skönt, du kommer säkert igång till hösten och har inte "förlorat ngn tid" då klinikerna har stängt ändå. Bra att du tar hand om dig, låter mycket sunt. Nu behöver du inte känna stress och kan ha en lång skön sommar med vänner och gott vin.

Jag "tvingade i" mannen fertilitetshöjande vitaminer under tiden vi hade paus. Det tar ca 2 mån innan effekten tar sig. Finns paket för 379kr på: www.graviditetskollen.nu/produkter/for-manlig-fertilitet/manliga-fertilitetspaket/manligt-fertilitetspaket

Vet inte om det hjälpt men vi fick iaf bättre graviditetsutfall, från gravid försök 6 till varannat. Jag tänkte iaf att det inte skadar att testa, det är ändå i spermiekvaliteten vårt problem ligger. Han har fortfarande låg produktion men kanske de som fanns var starkare (?)

Ring på måndag till dem som utfärdat brevet och hör om kötid och vårdgaranti, kan de inte svara så ringer du om 6-8 veckor igen då du fått din köplats. Fråga då om de 6-8 veckorna räknas in i de 3 månaderna. Glöm inte att ta ut alla journaler från Sophia och ta med första försöket så slipper du gå igenom allt från början. Berätta detta då du åberopar garantitiden för få kanske du kommer fram snabbare när mycket jobb redan är gjort.
  • Susodus
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:21:20 följande:

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

Grattis! Vad roligt! Skönt att hon kommit ut till er så att ni äntligen får ta hand om henne. Fantastiskt!
  • Susodus

Ja när är allas datum egentligen? Det fanns en lista lååångt bak i tråden.

Mitt datum är 23 oktober.

• Susodus

Nu är det tyst i tråden. Fick ett extra ul i måndags, allt såg bra ut. Jag är mitt uppe i veckorna då man känner sug bra och inga rörelser, men så i lördags och i söndags kände jag starka rörelser och kunde tom se på magen att det skvätte runt. Har inte känt sedan dess. Bm sade att det antagligen var att han låg så till just då, nu har han flyttat på sig och har mycket plats att röra sig på. Det är ju väldigt tidigt att känna ngt ännu. Likaså hjärtljuden var för tidigt så jag fick se på ul istället.

• Susodus
    Iskristall skrev 2016-05-14 08:29:36 följande:
    Åh vad härligt att fått känna/se den lille/a Vilken vecka är du i?
    V 17 (16+5) eller 16+6 har det väl hunnit bli nu efter mellon, det känns både snabbt och långsamt på samma gång.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-05-23 13:29:43 följande:
    Härligt!

Inte mycket som händer hos mig. Blir till hösten och tyvärr vill man ju inte längta till hösten... Men just nu gör jag det.
    Det är tungt! Hoppet är inte stort...
    Hej, förstår att det känns jobbigt, men eftersom ni inte kan påverka något nu så försök att inte lägga så mycket energi på det nu. Ta verkligen detta som en välbehövd paus. Gör saker som känns kul och bra för er. Träffa folk som ni tycker om och ger energi och tacka nej till sådant som känns jobbigt. Hösten är alltid en nystart tycker jag så det kommer nog kännas lite mer hoppfullt då. Det är så lätt att deppa ihop när man inte kan påverka något, men jag tycker att du verkar ha både positiv inställning och tålamod, det (du) har hjälpt mig i det här att höra en sådan röst för jag är ju en otålig tjuvtestare...
Svar på tråden IVFare i Stockholm?