• lövet2

"skämmer jag bort" min 5 månaders för att jag ger bröstet vid "minsta lilla" gnäll?! Och så detta med sovrutiner..

Det finns många som har åsikter, och de flesta vet inte vad de talar om. Min fosterdotter hade jättejobbigt med en granne, som ständigt talade om att man skulle vara stenhård och "inte låta babyn bestämma". Eftersom denna granne hade 3 ganska stora barn, så frågade jag min fosterdotter om hon tyckte grannen verkade ha ett bra förhållande till sina barn. En som sagt upp bekantskapen med sin mamma och en som söp veckan runt och bara hälsade på när hon ville ha pengar. Sedan frågade jag om hon trodde att denna granne var expert på barnuppfostran ...

Hur som helst - bekymra dig inte så mycket för vilka råd släktingar, BVC och böcker ger. Den dagen du har problem med ditt barn och du inte vet vad du ska göra, då kan du söka råd. Så länge du och din baby mår bra och trivs med livet, så gör du rätt.

Kan tillägga att jag ammat 7 barn till sömns i ett år vardera. Jag har inte haft minsta lilla sovrutiner under amningstiden, utan ungarna har sovit precis när det passat dem. Problem? Nix! Med tiden har de både somnat själva och sovit i egna sängar. Och mina utflyttade barn ringer ett par gånger i veckan och hälsar på så fort de hinner!

Svar på tråden "skämmer jag bort" min 5 månaders för att jag ger bröstet vid "minsta lilla" gnäll?! Och så detta med sovrutiner..