"skämmer jag bort" min 5 månaders för att jag ger bröstet vid "minsta lilla" gnäll?! Och så detta med sovrutiner..
Men alltså, det finns väl inget dom heter skämma bort när det gäller så små..
Jag är inte alls glad för att låta mitt barn bli upprört när någon annan håller i henne om jag tydligt märker att det är mig eller bröstet hon vill ha. Annars är jag faktiskt jävligt bra på att låta henne intrigera med andra om jag ser hon har det bra och kanske bara gnäller för att gnälla lite liksom. Så hör man.. "Asså du kommer med ditt bröst så fort hon gnäller?!"
Det är väl inte att skämma bort? Hon äter mycket också.
Sen detta med sömn, nätter och kvällar..
Min dotter somnar mellan tio och tolv på kvällen för att sen vakna allt mellan varannan vart tredje timme. Det räcker med att hon gnäller lite så är jag där med bröstet och hon somnar om inom fem till tio minuter. vsrför jag reagerar snabbt är för att när jag testat att låta henne hållas så vaknar hon mer och mer och fet blir svårare att få henne att somna sen.
Så håller det iaf på till sex, sju på morgonen. Där nånstans tar jag henne med mig till vår säng där jag ammar och halvsover, vi somnar båda två. Antingen vaknar jag och lägger henne i sin egna säng eller så ligger vi kvar i vår tills hon vaknar igen då min sambo tar henne med, byter blöja och umgås med henne tills hon vill amma igen nån timme två senare..
Nu menar en nära släkting att jag borde kunna lägga henne efter kvällsamningen för att sen bara få henne att somna om utan bröst. Borde väl kunna få henne i säng även det utan bröst.
Testade lite ikväll men nej, min kropp orkar inte vagga, lägga plocka upp och det tusen gånger då eller tills hon somnar men mest av allt känner jag att vill hon somna med bröst så får hon göra det... Eller?!
Jag har läst att man vinner på det om man kan få dem att somna på egen hand men hur har ni alla gjort det?!
Sen blir jag jävligt provocerad när denna person eller vem som helSt jämför att vara tillgänglig sitt barn alltid med att skämma bort.. Vad går anknytnigstiden annars ut på liksom än om att alltid finnas där och tillmötesgå barnets behov?!
Dock undrar jag om man kan "strukturera" upp det här med sovrutiner, somna vid bröstet och så vidare utan att minska sin uppmärksamhet och närvaro till barnet?!
Fick henne att somna för tio minuter sen men det gick endast vid bröstet, nu är hon vaken igen och gnyr och gnyr.. Min sambo är inne och vaggar henne i famnen men jag hör redan nu hur det kommer sluta...
Tacksam för alla som vill dela med sig, ge råd eller som har nåt att inflika.