• SupersurasunkSara

var häntar man papper för ensam vårdnad? pappan ska skriva på

Anonym (fattar inte) skrev 2015-10-08 16:02:28 följande:
    Varför kan du inte jobba? Att vara gravid är ingen sjukdom. Är du sjuk så blir du sjukskriven. Varför kan du inte arbeta?
    Vissa arbeten får man inte arbeta på när man är gravid. Eller så kanske arbetsgivaren hellre ville behålla ev vikarie även under nästa och TS var tillmötesgående. Det finns ju inget som hindrar dem att ändra tillbaka till gemensam vårdnad sen om så är.

Ring soc och fråga, eller kanske de i kommunens växel vet.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (fattar inte) skrev 2015-10-09 09:38:34 följande:
    Om det är så får man omplaceras eller så blir man sjukskriven och får ersättning från Fk...

Vårdnad är inget man håller på att ändra var och vartannat år utan det ska vara relativt stadigt under barnens uppväxt.
    Det är inte alltid det går att omplacera någon inom ett företag. Varför ska vårdnaden vara stadig under barnets uppväxt? Vårdnaden har ju ingenting med vem som tar hand om barnet att göra, som jag fattar det bor TS ihop med pappan men kommer inte åt hans dagar pga gemensam vårdnad och pappan kan inte ta ut dem själv i nuläget pga ekonomin.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Ehm) skrev 2015-10-09 11:55:38 följande:
    Och hur många jobb är det då? Aldrig stött på ett sådant! Om du menar tunga lyft osv kan det väl knappast gälla när man är gravid i v 20? Och så även är fallet så kan man alltid göra andra uppgifter än just tunga lyft! Kanske inte jobba som flyttkarl som enbart bär ner pianon från 23 våningen, men tror knappast så är fallet!

Så tala om vad du menar med vissa arbeten är du snäll!
    Laboratorier tex. Och som sagt, det kan ju ha andra orsaker med, som att TS vill låta arbetsgivaren behålla ev vikarie som redan är injobbad på tjänsten. Eller att hon inte vill arbeta emellan, jag vet inte hur det där med SGI fungerar numer vid föräldraledighet eftersom jag inte har småbarn längre, men det kan ha att göra med det eller att de helt enkelt inte vill att hon ska jobba emellan, det är ju inget vi har med att göra eller hur?

Det är ju dagar som redan är deras, dessa råkar vara låsta till pappan och de vill låsa upp dem, är det ett så stort problem för folk?
Svar på tråden var häntar man papper för ensam vårdnad? pappan ska skriva på