• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Ska ta menopursprutorna om ca 3 timmar och har googlat lite ( dumt jag vet!) men blev nu osäker på om jag har gjort rätt. Jag ska ta 225 enheter och vad jag minns så så sa sköterskan att jag skulle blanda 2 sprutor med vätska i 1 flaska med pulver. Den skulle räcka i 5 dagar. Nu nör jag har googlat så verkar vissa ha blandat med flera pulver osv. Gaash jag blir alldeles nervös på detta!!!

• Nmg

Tack!!!!! Nu kan jag andas utoch återgå till pepparkaksbakandet. Haha. Tog du oxå 225?

Emrony skrev 2015-11-24 18:04:19 följande:

Jag blandade två sprutor i den lilla flaskburken där pulvret ligger. :) så det är helt rätt som sköterskan sa.

• Nmg

Var det nån skillnad på orgalutran och menopur eller gjorde de lika ont?

Emrony skrev 2015-11-24 19:39:02 följande:

Åh va bra att du kunde slappna av :) jag tar 250 av menopur + orgalutran som jag nyss tog första sprutan av ikväll. Gick jätte bra! Inga problem alls :)

• Nmg

Känns skönt att läsa! första sprutan snart då... Om ca en timme ska jag ta den. Ska låta bedövningssalvan verka lite först. Haha

Emrony skrev 2015-11-24 20:18:13 följande:

Det var ungefär samma. Orgalutranet sved lite som ett myggbett ungefär 5 minuter efter man tagit den. Inte alls farligt. Kändes inget speciellt när jag tog sprutan :)

• Nmg

Så där nu har jag tagit den, svettades och skakade som bara den. Sved lite när man spruta in, har lagt på xylocain nu det svider efter sticket. Känner för att gråta. Fan va orättvist!!! När de dessutom inte hittar nåt fel på oss , " det borde funka på vanligt sätt" jo men tjena , det är så roligt med det här så. Blä. Nu har jag fått gnälla av mig

• Nmg

Ja jg hoppas det också! Nu är jag mest nervös över att jag ska börja med orgalutran på lördag, har läst att man kan få allergiska reaktioner av det. Könns SI så där att börja en lördag när man inte kan ringa nån och fråga om det är nåt man undrar över.

Iskristall skrev 2015-11-24 22:13:02 följande:

Men gumman då! Jag hoppas och tror att det blir lättare och lättare att ta sprutorna när/om man vänjer sig lite! Så vill jag tro iallafall

• Nmg

Tack, Känns skönt att du håller på med sprutorna samtidigt. Man känner sig ensam ibland. Hoppas hoppas hoppas jag slipper ta sprutorna allt för många dagar. Det va "bara" 5 orgalutran i förpackningen. Hoppas allt ser bra ut på UL på måndag så kanske man kan ta ovitrelle nån dag efter det. Hur många orgalutran har du fått utskrivet? Har du varit på UL?

Emrony skrev 2015-11-24 22:28:08 följande:

Jag tyckte också det var jobbigt första gångerna. Var helt svettig. Är helt övertygad om att det kommer gå bättre och bättre. För mig är det inga problem nu. Förstår känslan av att det känns orättvist, oj var många gånger jag har känt så. Skönt att ventilera det också, här inne finns det inget man inte kan säga! :) sjukt bra jobbat idag!

• Nmg

Skönt att allt såg bra ut på blodprovet. Vad är det de kollar på blodprovet? Jag har UL och blodprov på måndag, längtar ihjäl mig så jag får svar om hur länge jag ska fortsätta med sprutorna.

Emrony skrev 2015-11-24 22:52:13 följande:

Ja det känns faktiskt bra att man inte är ensam, det är en känsla man verkligen kan ha i detta faktiskt.

Jag har också bara 5 st orgalutran. Jag skulle egentligen gjort ul idag men min läkare är sjuk. så ska få göra ett i morgon och på fredag(skulle egentligen vara torsdag) lämnat blodprov idag som såg fint ut, ska lämna ett till på torsdag. :) när ska du få göra ul? Det blir säkert inte så många dagar med sprutor!

• Nmg

Aha ok då förstår jag! Ja 5 dagar kvar till måndag the countdown begins

Emrony skrev 2015-11-24 23:48:11 följande:

Ja det var skönt faktiskt. Jag tror dom kollar något som heter östradiolvärde. Har inte satt mig in i vad det är riktigt men de kan se om de kanske behöver höja eller sänka dosen man har just nu, eller som för mig nu, fortsätta med samma dos :) kommer gå fort tills måndag ska du se :)

• Nmg

Tack! hur går det för dig?

Dirvas skrev 2015-11-24 23:35:30 följande:

Härligt, nu är du igång! Starkt jobbat att fixa första sprutan som är den värsta, blir bättre sedan.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november