• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

FruGrävling skrev 2015-12-05 18:37:26 följande:

Jag tog mina sista sprutor (Orgalutran och Gonal-F) på tisdagkvällen vid 22 (samma tid som jag tog dem varje kväll). Sen ägglossningssprutan Suprefact (fick byta från Ovitrelle pga mkt hög risk för överstimulering) kl 20 på onsdagen. Äggplock kl 8 på fredagen. Tiden för ägglossningssprutan bestämdes av kliniken och beror på tiden för äggplocket.

Tack för svar :) De sa inget om ändringar så kör på med gonal-f och orgalutran samma tid imorgon också och så antar jag att jag får tiden för ovitrellen på måndag efter ultraljudet uppfattade det så iaf :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-05 20:03:10 följande:

Jag tog min orgalutran lite senare än de andra sprutorna, då läkaren sa att jag skulle ta den senare.

Ja, snart dags för äp! Nu har vi tagit Ovitrellen. Jag gav min sambo äran att sticka mig

När tog du sista orgalutranen?

Woohoo :) Snart där!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-05 20:18:40 följande:

Sista orgalutranen tog jag vid kl 22 igår. Ovitrellen idag kl 20 efter tiden sats av mitt äp på måndag kl 08.

Läste i bipacksedeln till orgalutranet om timmar mellan två orgalutran sprutor och mellan sista orgalutranen och hcg-sprutan inte ska överstiga 30 timmar. Läs under "3. hur du använder orgalutran".

Tack för all hjälp. Överanalyserar typ allt så nojar upp mig i onödan!

Hittade det du skrev i bipacksedeln nu :) Då är det ingen fara att det blir någon miss. Vill ju inte att äggen släpper före hehe ;)
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-05 21:34:56 följande:

Det är första behandlingen för oss. Och förhoppningsvis den enda

Vet inte ens om jag ska ta något som heter orgalutran.... Inget jag känner igen iaf. Jag har gjort långa protokollet så det kanske är annorlunda vad man tar. Har sprayat med synarela drygt 2 veckor innan jag började med Gonalen. Och Fragminet får jag inte sluta med så ska jag ta något mer preparat blir det 3 sprutor per dag. Vore inte så kul...  Får se vad dom säger på onsdag.

Det skiljer sig nog beroende på om man gör korta eller långa protokollet :) Men skönt att ni är igång och visst hoppas man på att lyckas på första försöket. Det vore ju det mest optimala :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-05 23:43:39 följande:

Hihi ja men det gör jag med. Var tvungen att dubbelkolla mina papper. Var rädd att jag tagit Ovitrellen nu på fel dag. Läst bipacksedeln på samtliga mediciner haha

Ja man blir ju lite övernojig med allt detta! Haha snurrigt blir det av allt men vi gör nog rätt ska du se ;)

Åh förstår din oro men Google är förädiskt för oss överanalyserare. Vi får försöka lita på att läkarna faktiskt har koll på detta med son erfarenhet av tusentals ivf innan. Men förstår dig för har tänkt likadant med de blåsor som var störst.

Kram
  • hope88
    phee skrev 2015-12-06 12:58:18 följande:

Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!

Åh vad tråkigt att det inte gick denna gång :( Stor kram till dig! Har ni några ägg i frysen eller får ni gå på ett till försök?

Hoppas hoppas på att det går nästa gång!

Jag försöker intala mig själv att det första försöket är mer som ett testförsök då de ska hitta rätt dos och allt och går det inte så ska jag inte bli alltför nere men det är klart att jag/vi blir det ändå för inners inne så hoppas man ju för fullt att det ska gå!
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-06 14:23:13 följande:

Haha ja det är jötteskönt att det är rent ich fint när man kommer hem så man kan ta det lugnt

Ja de ringde nu alla 8 "lever" än... men att det kunde börja bli färre kommande dagar så vi får se men de såg fina ut än frågade om förstoppningen och tydligen var det vanligt efter ÄP ich kunde bli mer av lutinus oclså ( som jag ska börja med ikväll) perfekt, precis vad man behlver liksom... Är du nervös inför ÄP imorgon??

Härligt hoppas så många som möjligt klarar sig :)

Låter mindre kul att förstoppning och att det också är vanligt :/
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-06 14:24:02 följande:

Gör mitt bästa att lita på dem Men det gör jag ju förstås! Men läkaren lät förvånad som om hon inte tänkt sig mina 4 blåsor skulle vara så stora. "Oj här har det hänt grejer" gjorde att jag började fundera.

Bra :) Hm okej men äh tror de också bara tänker högt utan att det är någon fara :) Kommer gå bra det här!
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-06 14:47:33 följande:

Tack tack! Ja det är inte skönt nånstans. Haha går pt mycket katrinplommon

Nä det förstår jag :/ Haha ;) Linfrön är också bra :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november