• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Det var duktigt! Jag tror inte att det är nån skillnad på menopur och orgalutran med nålen. Det ärlig vätskan.

Emrony skrev 2015-11-23 13:49:31 följande:

Känner mig också lite rädd faktiskt.

Jag gick också från gonal-f (supertunn nål) till menopur, så jag tänker att ett steg till kanske inte gör så mycket.

Jag ska försöka få en så bra upplevelse av orgalutran som möjligt så kan jag meddela hur det gick sedan :)

• Nmg

Skönt att höra att det gick bra!

Pocatello skrev 2015-11-23 16:04:33 följande:

Idag var det dags för äggplock för vår del. Då vi skjutit liiite för länge med det här att byta till vinterdäck på bilen så fick det bli taxi in och buss hem från sjukhuset. Kände mig ganska pigg där på sjukhuset och tänkte att "Äh, vi kan spara taxipengarna och köpa roligt snacks för istället" men mådde sen ganska illa på bussen hem så det är inget jag rekommenderar hehe.

Själva äggplocken var över förväntan, kände i princip ingenting utan var mest lite skönt snurrig av morfinet. Det var väl de två bedövningssprutorna som kändes lite, men bättre än tandläkarbedövning till exempel. Det hela tog ganska 10 minuter och 17 ägg fick de ut! Barnmorskan trodde att det fanns god chans att få sätta in en blastocyst så nu håller jag tummarna för det. Nu har jag skickat iväg frun att köpa pizzaingredienser och sen blir det att ligga i soffan resten av kvällen.

Det känns skönt att ha ett steg till avklarat, även om det sett bra ut på VUL så finns ju ändå oron att äggblåsorna skulle vara tomma eller att något annat hade gått snett. 

• Nmg

Håller tummar och tår

FruGrävling skrev 2015-11-23 15:06:35 följande:

Nu är återföringen gjord och vår lilla snöflinga är på plats. Hoppas den fastnar!

• Nmg

Va skönt att medverkan lagt sig lite, när Har du testdag? Japp jag börjar imorgon, känns väldigt nervöst....

Ashurst Klara skrev 2015-11-23 15:54:48 följande:

Ja, jag kanske tog ut besvikelsen lite i förskott för nu har jag inte haft någon värk på flera timmar och fortfarande inget blod. Jag körde långa eftersom jag inte har någon egen mens/ägglossning.

Och du börjar med sprutorna imorgon, va? Spännande! Jag tyckte att det kändes skönt att få göra något aktivt. Den här tiden när man bara går och väntar är snudd på olidlig! 

• Nmg

Aha det har jag aldrig hört talas om är det färdigpreppade "pennor" eller ska du blanda själv?

Iskristall skrev 2015-11-23 16:18:39 följande:

Jag har fått Bemfola istället för menopur eller gonal-f. Men det är korta jag gör och lägger också till orgalutran på femte sprutdagen och sen ovitrelle. Ser inte heller fram emot orgalutranen.

• Nmg

Skönt med pennor! Jag får blanda

Iskristall skrev 2015-11-23 18:25:03 följande:

Färdiga pennor. Nej, jag hade aldrig hört talas om det heller. Det är tydligen ganska nytt att de använder det om jag förstått rätt.

• Nmg

Nu har jag blandat ihop menopur ampullen en dag innan. Den kan ju vara framme i 25 dagar så det gör nog inget att den är blandad en dag innan. Har även köpt emla kräm för att bedöva huden och så även xylokain salva som jag ska ha på efter sticket. Förberedd till Max

• Nmg

Det kan behövas haha. Jag brukar få ligga ner efter vaccinationer eller blodprov. En gång låg Jag kvar en timme, fick kaffe och sockerbit mm. Haha. Ja blir alltid svimfärdig efteråt. Så vi går väl se hur det här går. Nu är hag mest nervös för eventuella biverkningar. Har läst om de som tagit orgalutran att de fått bubblor under huden osv.. Får ju panik. Sen att jag ska börja med den en lördag känns inte så bra heller, då har man ingen att ringa o fråga..

Pocatello skrev 2015-11-24 08:09:58 följande:

Det kommer säkert att gå super :) En blir verkligen avtrubbad när det kommer till nålar och sprutor av det här, en positiv bieffekt tänker jag haha.

• Nmg

Grattis!!

HJohannesson skrev 2015-11-24 11:23:30 följande:

Jag flyttar mig i listan för att jag är gravid :)

Kan knappt tro att det är sant !!

Plussade svagt rd6 men jag var helt säker på att det var otrivellesprutan som spökade. Men testerna blev starkare för var dag och igår fick jag ett ordentligt plus på stickan.

Hoppas hoppas det lilla vill hålla sig kvar :)

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid!

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti

• Nmg

Jag börjar med menopur ikväll, uppdaterar här sen om nån dag hur det går.

Emrony skrev 2015-11-24 13:42:29 följande:

Grattis!

Va himla glad man blir för er skull, och det ger hopp för oss andra :)

Är det någon mer än jag som känner sig helt frånvarande i huvudet på kvällarna av menopur?

Minnet är helt borta ibland, och tappar liksom tråden ofta.

Ikväll börjar jag med orgalutran också.

Hur går det för er andra som börjat eller ska börja i dagarna?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november