• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hur mycket har det geggat för er när ni tagit Lutinus? Blir ju hur mkt kladd som helst. Blir orolig att allt kommer ut....

• Tjorven1980
    FörstaIVF skrev 2015-12-22 08:53:52 följande:

Vi som trodde att det skulle gå så bra... äggplocket gick jättebra, 7 av 8 ägg blev befruktade. När vi i söndags skulle åka tillbaka för att förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst så ringer läkaren när vi nästan är framme för att meddela att det inte blir någon insättning :( Det fanns två ägg som kanske skulle gå att frysa men det visste som inte förrän dagen efter. Igår ringde dom och meddelade att inget av äggen gick att frysa. Jag blir gaaaalen... J*vla pisspotta rent utsagt. Så söndagen gick åt till att gråta, äta choklad och tycka synd om mig själv.

Har talat med läkaren igen (dom är ju helt FANTASTISKA måste jag tillägga) och hon tyckte också det var jättetråkigt men var väldigt positiv och menade att det nog säkert komma gå vägen tillslut. Så i feb gör vi ett nytt försök! Känns redan lite bättre faktiskt... Jag börjar få tillbaka min kropp igen om man ska säga nåt positivt om det hela. Magen börjar kännas plattare igen och träningslusten är tillbaka. Har  ju kört nonstop denna hösten utan uppehåll med pergotime och två omgångar sprutbehandlingar så kroppen behöver nog vila och återhämta sig lite :)

Grattis till alla som har plussat, det är ju helt fantastiskt!

Fy vad tråkigt. Höll på att bli liknande för oss. Men vi fick tillbaka ett ägg på dag tre som då var 8 celligt. Inget till frysen. Vi hade 14 ägg, 7 var användbara. 4 blev normalt befruktad och 1 fortsatte dela sig. Vid äggplocket sa läkaren att det skulle troligtvis bli 5 dagars odling. Dagen efter äggplocket ringde dom och sa att det skulle bara bli 2 dagarsodling då det var så många som inte överlevde. Dagen för insättning ringde dom och sa att det blir ingen insättning då äggen delar sig långsamt... Och på dag 3 fick vi ny tid för insättning. Då fanns det 1 ägg som hade tagit fart och delat sig som det skulle. Jag höll på att bryta ihop när jag fick samtalet att äggen delar sig långsamt....

Hoppas det går bra vid nästa försök. Njut av julen men god mat, god dryck, glögg och familj!

• Tjorven1980

Vill gnälla lite...

Lutinus, ogillar den så mkt. Kladdigt och äckligt. Nu har jag blivit hårt i magen oxå, kan inte gå på toaletten. Jag har varit och handlat katrinplommon och laxerande tabletter till natten. Längtar efter att få känna mig normal. Så enkelt det är för männen detta med ivf. Min sambo sa att han tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov, höll på att klappa till honom. Tur för honom att han själv kom på vad han saGlad

Nåväl, när jag väl får mitt plus kommer det att vara värt all medicinering och biverkningar. Är på ruvardag 3, tror jag. Hade insättning i lördags så jag räknar söndag som dag 1. Tog ett gravtest idag för att kolla om ägglossningssprutan gått ur vilket den hade. Så nu släpar sig tiden fram.

• Tjorven1980
    hope88 skrev 2015-12-22 16:10:58 följande:
    Nä lutinus är inte roligt! Men vad gör man inte för det där efterlängtade pluset =) Har använt lutinus i 11 dagar nu och har blivit så öm runt öppningen inte så skönt det heller. Kan svida ibland också.

Haha ja de ska inte gnälla över att de får lämna provet direkt med tanke på allt vad vi genomgår men sen är nog ovissheten lika jobbig för dem som för oss.

Håller tummarna för plus =) När fick du TD?
    3/1 har vi testdatum. Får se om jag kan hålla mig till det...

Absolut är ovissheten lika jobbig för männen, det tror jag absolut. Tror även min sambo mår lite dåligt för att det är jag som måste genomlida allt det fysiska så han är lite extra snäll nuHjärta
  • Tjorven1980
    Iskristall skrev 2015-12-25 10:05:13 följande:

Negativt test idag på TD/RD16 (men det visste jag ju redan iof) mensen har startat med rött blod, igår tog jag min sista lutinus för den här omgången.

Lycka till tjejer och god fortsättning!

Trist...

Men nya tag snart och håller alla tummar att det lyckas. Njut nu av en tid utan sprutor och lutinus med allt vad det innebär!

• Tjorven1980
    hope88 skrev 2015-12-25 11:59:43 följande:

Hur känner du dig Tjorven1980? Ruvardag 6 idag va? =) Håller tummarna för dig!

Ruvardag 6 stämmer bra:) Känner inget än, vilket jag inte heller räknar med. Lite för tidigt för gravsymptom redan tror jag. Bara att vänta och hoppas och försöka att inte känna efter hela tiden. Vilket är lättare sagt än gjort.
  • Tjorven1980

Ruvardag 7 idag. Har en otrevlig känsla av att min mens är på väg. Lite ont i magen, som en svag mensvärk. Hoppas innerligt att det är en felaktig känsla. Vill bara att tiden ska gå. På vilken dag har ni andra fått er mens? Det är 12 dagar sedan jag tog ägglossnignssprutan. Brukar få mens 12-14 dagar efter positivt ältest. Svårt att veta när den ska komma efter alla sprutor och hormoner som tillförts till kroppen.

• Tjorven1980
    hope88 skrev 2015-12-28 11:46:13 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Låter bra! Ladda för nästa omgång. Håller alla tummar att det tar sig i januariGlad
  • Tjorven1980
    Lotten skrev 2015-12-28 07:52:33 följande:

Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!

Fy va tristRynkar på näsan
  • Tjorven1980

Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.
    När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

• Tjorven1980

Om inte mensen kommit imorgon så gör jag ett gravtest. Imorse var lutinuskladdet ljust brunt, typ lattefärg. Tänkte på en gång att det är mensen som är på väg. Bara att vänta å se, har inte kommit nått mer färgat sen jag steg upp. Känns som att mensen är på väg men samtidigt inte. Springer på toaletten hela tiden för att kolla. Så för att få sinnesro ska jag göra ett test imorgon. Tur att FL finns, hade tjatat hål i huvudet på min stackars sambo annarsGlad 

• Tjorven1980

Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))

• Tjorven1980

[quote=76173724][quote-nick]Iskristall skrev 2015-12-31 10:32:11 följande:[/quote-nick]Grattis Tjorven1980!

Vad var det som gjorde att du hade det på känn sen igår att du kunde vara gravid?

Jag var så sjukt varm. Det är jag aldrig, jag är frusen av mig. Sover med 3 täcken för att inte frysa på natten. Igår trodde jag att min sambo höjt tempen på elementen hemma då jag tyckte det var så himla varmt och gott. Men kollade på termometern som visade 19 grader. Då började jag misstänka nått. Det och i kombination med att jag haft ett svagt illamående och galet trött under två dagar.

• Tjorven1980

Önskar er lycka till med nästa försök. Håller alla tummar jag har att det lyckas nästa vändaGlad

• Tjorven1980
    Iskristall skrev 2016-01-05 21:46:42 följande:
    Hur mår du nu? Landat i att du är gravid?
    hope88 skrev 2016-01-05 22:23:44 följande:
    Håll dom hårt ;) Hur mår du går allt bra? Kram
    Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid. Men det börjar sjunka in, sakta men säkertGlad Mår förvånansvärt bra. Har slutat med Lutinus och efter det mår jag så mkt bättre. Enda jag märker av är att brösten känns större och tyngre och bröstvårtorna är mörkare. Ont i magen har jag oxå lite då och då. Tycker jag har väldigt lite graviditetssymptom, börjar nästan tro att det inte finns nått i magen. Har känt mig mer gravid när jag inte varit gravidGlad 

Ska ringa kliniken imorgon då dom öppnar efter julstängningen igen. Förhoppningsvis får jag komma på ett VUL, har fattat det som att man brukar göra det när man gjort IVF. Då hoppas jag allt ser bra ut och allt blir lite mer verkligt.

• Tjorven1980
    Nmg skrev 2016-01-07 08:11:23 följande:

Vilken vecka är du i? Jag har ringt till kliniken idagväntarnpå att de ska ringa upp så jag får boka tid för VUL. Kände inte heller så mycket symtom förän 1 januari då kom illamåendet. Har inte spytt men mår illa mest hela dagarna, försöker äta ofta så hag inte känner nåt. Kommer nog bli ganska överviktig om det här fortsätter så här. Haha försöker dock äta frukt o sånt. V6+6 nu.

Gick in i vecka 6 igår, eller 5+1. Enligt mina beräkningar, har räknat äp som ägglossning och sedan lagt till 2 veckor. Vet inte om det är korrekt men så hittade jag någonstans att man skulle räkna. 

Fy för illamåendet. Så länge jag mår bra så är det bara att vara glad:)
  • Tjorven1980
    Nmg skrev 2016-01-07 10:21:36 följande:

Haha ja precis passa på och njut medans du mår bra. Ja jag använder mig av familjelivs graviditetUträknare den verkar stämma exakt på mig. Har skrivit ÄPdatum som

ÄL.

Den har jag oxå använt.
  • Tjorven1980

Oj, denna tråd känns som en evighet sedan!

Jag går in i vecka 28 imorgon. Första 20 veckorna tyckte jag smög sig fram men nu har det tagit fart. Mår bra och det verkar bäbis göra oxå. Väldigt mkt aktivitet i magen mest hela tiden tycker jag. Trist dock att jag känner av fogarna, mellan benen och svanskotan. Men med lite enkla justeringar i livet så funkar det bra så jag ska inte klaga. Jag kan ändå vara ute och gå, träna och jobba.

Till er som inte blivit gravida önskar jag er all lycka till och hoppas att ni snart får erat plus!

• Tjorven1980

Inte varit inloggad på länge och såg nu att det varit aktivitet i denna gamla tråd, kul????

30/8 föddes vår tjej, 51 cm lång och 4010 gram. En liten tjockis???? Snabb och smidig förlossning! Imorgon blir hon 4 månader, tiden går så fort.

Önskar er alla god fortsättning och ett gott nytt år!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november