1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Hur mycket har det geggat för er när ni tagit Lutinus? Blir ju hur mkt kladd som helst. Blir orolig att allt kommer ut....
Hur mycket har det geggat för er när ni tagit Lutinus? Blir ju hur mkt kladd som helst. Blir orolig att allt kommer ut....
Vi som trodde att det skulle gå så bra... äggplocket gick jättebra, 7 av 8 ägg blev befruktade. När vi i söndags skulle åka tillbaka för att förhoppningsvis få tillbaka en blastocyst så ringer läkaren när vi nästan är framme för att meddela att det inte blir någon insättning :( Det fanns två ägg som kanske skulle gå att frysa men det visste som inte förrän dagen efter. Igår ringde dom och meddelade att inget av äggen gick att frysa. Jag blir gaaaalen... J*vla pisspotta rent utsagt. Så söndagen gick åt till att gråta, äta choklad och tycka synd om mig själv.
Har talat med läkaren igen (dom är ju helt FANTASTISKA måste jag tillägga) och hon tyckte också det var jättetråkigt men var väldigt positiv och menade att det nog säkert komma gå vägen tillslut. Så i feb gör vi ett nytt försök! Känns redan lite bättre faktiskt... Jag börjar få tillbaka min kropp igen om man ska säga nåt positivt om det hela. Magen börjar kännas plattare igen och träningslusten är tillbaka. Har ju kört nonstop denna hösten utan uppehåll med pergotime och två omgångar sprutbehandlingar så kroppen behöver nog vila och återhämta sig lite :)
Grattis till alla som har plussat, det är ju helt fantastiskt!
Vill gnälla lite...
Lutinus, ogillar den så mkt. Kladdigt och äckligt. Nu har jag blivit hårt i magen oxå, kan inte gå på toaletten. Jag har varit och handlat katrinplommon och laxerande tabletter till natten. Längtar efter att få känna mig normal. Så enkelt det är för männen detta med ivf. Min sambo sa att han tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov, höll på att klappa till honom. Tur för honom att han själv kom på vad han sa
Nåväl, när jag väl får mitt plus kommer det att vara värt all medicinering och biverkningar. Är på ruvardag 3, tror jag. Hade insättning i lördags så jag räknar söndag som dag 1. Tog ett gravtest idag för att kolla om ägglossningssprutan gått ur vilket den hade. Så nu släpar sig tiden fram.
Negativt test idag på TD/RD16 (men det visste jag ju redan iof) mensen har startat med rött blod, igår tog jag min sista lutinus för den här omgången.
Lycka till tjejer och god fortsättning!
Hur känner du dig Tjorven1980? Ruvardag 6 idag va? =) Håller tummarna för dig!
Ruvardag 7 idag. Har en otrevlig känsla av att min mens är på väg. Lite ont i magen, som en svag mensvärk. Hoppas innerligt att det är en felaktig känsla. Vill bara att tiden ska gå. På vilken dag har ni andra fått er mens? Det är 12 dagar sedan jag tog ägglossnignssprutan. Brukar få mens 12-14 dagar efter positivt ältest. Svårt att veta när den ska komma efter alla sprutor och hormoner som tillförts till kroppen.
Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.
Bara försöka vila upp sig lite nu!
Missfall. Vaknade nu och blöder mycket mörkt blod. Tog ett test och inte ens ett svagt sträck visade sig!
Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.
När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?
Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...
Om inte mensen kommit imorgon så gör jag ett gravtest. Imorse var lutinuskladdet ljust brunt, typ lattefärg. Tänkte på en gång att det är mensen som är på väg. Bara att vänta å se, har inte kommit nått mer färgat sen jag steg upp. Känns som att mensen är på väg men samtidigt inte. Springer på toaletten hela tiden för att kolla. Så för att få sinnesro ska jag göra ett test imorgon. Tur att FL finns, hade tjatat hål i huvudet på min stackars sambo annars
Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))
[quote=76173724][quote-nick]Iskristall skrev 2015-12-31 10:32:11 följande:[/quote-nick]Grattis Tjorven1980!
Vad var det som gjorde att du hade det på känn sen igår att du kunde vara gravid?
Jag var så sjukt varm. Det är jag aldrig, jag är frusen av mig. Sover med 3 täcken för att inte frysa på natten. Igår trodde jag att min sambo höjt tempen på elementen hemma då jag tyckte det var så himla varmt och gott. Men kollade på termometern som visade 19 grader. Då började jag misstänka nått. Det och i kombination med att jag haft ett svagt illamående och galet trött under två dagar.
Önskar er lycka till med nästa försök. Håller alla tummar jag har att det lyckas nästa vända
Vilken vecka är du i? Jag har ringt till kliniken idagväntarnpå att de ska ringa upp så jag får boka tid för VUL. Kände inte heller så mycket symtom förän 1 januari då kom illamåendet. Har inte spytt men mår illa mest hela dagarna, försöker äta ofta så hag inte känner nåt. Kommer nog bli ganska överviktig om det här fortsätter så här. Haha försöker dock äta frukt o sånt. V6+6 nu.
Haha ja precis passa på och njut medans du mår bra. Ja jag använder mig av familjelivs graviditetUträknare den verkar stämma exakt på mig. Har skrivit ÄPdatum som
ÄL.
Oj, denna tråd känns som en evighet sedan!
Jag går in i vecka 28 imorgon. Första 20 veckorna tyckte jag smög sig fram men nu har det tagit fart. Mår bra och det verkar bäbis göra oxå. Väldigt mkt aktivitet i magen mest hela tiden tycker jag. Trist dock att jag känner av fogarna, mellan benen och svanskotan. Men med lite enkla justeringar i livet så funkar det bra så jag ska inte klaga. Jag kan ändå vara ute och gå, träna och jobba.
Till er som inte blivit gravida önskar jag er all lycka till och hoppas att ni snart får erat plus!
Inte varit inloggad på länge och såg nu att det varit aktivitet i denna gamla tråd, kul????
30/8 föddes vår tjej, 51 cm lång och 4010 gram. En liten tjockis???? Snabb och smidig förlossning! Imorgon blir hon 4 månader, tiden går så fort.
Önskar er alla god fortsättning och ett gott nytt år!