• HJohannesson

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Idag fick jag tillbaka ett litet embryo :)

Blev några till frysen med! Känns jättebra :) alla var så fina så :)

• HJohannesson
    jagvillhabarn skrev 2015-11-14 06:46:28 följande:
    Grattis :)

Då e du bara en dag efter mig med rivande :)
    Detsamma !! Känns dock inte så mycket haha! Allt jag känner är tabletterna som rinner ut hela tiden, så äckligt och jobbigt! Men men, det är ju för en god sak antar jag :)

Känner inte så mycket stress, jag är mest glad att slippa nässpray och sprutor :)
  • HJohannesson

Lista

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET preliminärt slutet v 47/början v48, 34 år, 1:a återföringen (IVF med äp 4/9, totalfrys pga överstimulering)

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminärt sålänge, sätter "?" där jag inte vet än).

Dirvas - sprutstart 8/11, äp 18/11, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket.

Emrony - Beräknad sprutstart ca 24/11 äp vecka 50, vågar inte ens tänka på bim :) 28 år,1:a försöket.

HJohannesson - återföring 2-dagars 13/11 BIM 28/11

• HJohannesson

Lista

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - återföring 2-dagars 13/11 BIM 28/11 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp 18/11, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket.

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET preliminärt slutet v 47/början v48, 34 år, 1:a återföringen (IVF med äp 4/9, totalfrys pga överstimulering)

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminärt sålänge, sätter "?" där jag inte vet än).

Emrony - Beräknad sprutstart ca 24/11 äp vecka 50, vågar inte ens tänka på bim :) 28 år,1:a försöket.

• HJohannesson

Vi får ju inte glömma de som plussar :)

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, 34 år, 1:a återföringen

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, BIM?, 31år

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket.

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

Gravid!
    Cutepoison

• HJohannesson

Hej tjejer! Testade positivt idag på em, dock på Ruvdag 6... Det är 9 dagar sedan otrivellesprutan. Känns som om det är falskt plus...

Anledningen att jag kollade var för att se att allt hcg var ute ut kroppen men istället fick jag ett ganska "starkt" plus. Suck. Skulle aldrig gjort ett test.

Vet inte vad jag ska tro

• HJohannesson
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 06:53:24 följande:

Kan inte tro de e sant. Var helt säker på att de va kört.

Lyckligast i världen just nu :)

Stort grattis !!! Jag hade återinföring en dag efter dig, jag får väl se till att prestera i morgon då ;)

Måste kännas helt underbart!!
  • HJohannesson
    jagvillhabarn skrev 2015-11-22 10:02:29 följande:

Tack. Ja de känns helt underbart men även helt overkligt, svårt att ta in på något sätt. Att man äntligen lyckats :)

Vad spännande, när ska du testa?

Jag har egentligen testdag på torsdag men orka inte vänta. Testade i fredags men fick negativt o så positivt idag :)

Jag har testdag på lördag...

Jag kanske redan har plussat :) haha vågar dock inte tro på resultatet. Fick "inte gravid" med cb digital men detta testet visar ju ngt :)
  • HJohannesson

Jag flyttar mig i listan för att jag är gravid :)

Kan knappt tro att det är sant !!

Plussade svagt rd6 men jag var helt säker på att det var otrivellesprutan som spökade. Men testerna blev starkare för var dag och igår fick jag ett ordentligt plus på stickan.

Hoppas hoppas det lilla vill hålla sig kvar :)

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid!

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti

• HJohannesson

Tack alla :)

Otroligt men man kan ju bli gravid på första, det kommer ni med bli ! :)

Jag har ganska ont men jag antar att det jobbas hårt i magen just nu :)

• HJohannesson
    hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

Stort grattis !!!! Måste kännas helt underbart !!
    Jag har inte så många symptom, bara jätteont i mage och rygg och så har jag lite lätt till tårar haha!

Du borde ha BF 3 augusti :)
  • HJohannesson

hagnestahill - ignorera det förutspådda BF jag gav dig, jag är tydligen mer förvirrad än jag först trott :)

• HJohannesson
    hagnestahill skrev 2015-11-26 07:46:53 följande:
    Jag har försökt räkna ut BF, baserat på ÄP. Hittade någon hemsida när jag googlade. Men vet inte om datumet jag fick fram stämmer. Fick iaf ca 31-31  juli. Hur räknade du fram ditt? Jag gjorde ÄP 5/11 och insättning av 3 dagars 8/11.

Om det lilla embryot i magen överlever gör jag UL om ett par veckor (känns tidigt? då är jag bara i vecka 6+4, vill hellre göra det i vecka 7), men är allt som det ska då kommer de ju kunna säga ungefär när BF är.
    Du har BF 27 juli :)

Idag gick du in i v6! Grattis :) hjärtat börjar slå idag så det är nog lugnt att göra ul/vul om ett par veckor!
  • HJohannesson
    hagnestahill skrev 2015-11-26 11:31:13 följande:
    Jaha vecka 6? Min bm sa på telefon i måndags att jag v 4+4 och alltså går in i vecka 5 idag, förstår inte riktigt hur man räknar.. ÄP var exakt för 3 veckor sedan på torsdagen. Jaja, spelar ju ingen roll för om allt går som det ska så får jag ju reda på det senare vid ul.

När skulle du göra vul? Vilken vecka är du då i?
    Du går in i v 5+0 idag = V6 :) så din bm och jag är överens!

Jag har inte ringt Sahlgrenska än :) får väl göra det snart så jag får tid för ul.
    Jag är i 4+2, alltså vecka 5 :)

Massa konstig räkning haha..
  • HJohannesson
    Pocatello skrev 2015-12-03 09:27:45 följande:

Ja, jag hoppas att det är ett bra tecken :) Jag är dock rädd att jag övertolkar symtom, har varit helt säker på att jag varit gravid de tre inseminationer vi gjort men aldrig varit det. Jag tycker att det är svårt att våra vara positiv.

Ang äggplock, vad fick ni för premedicinering? Jag fick Citodon men såg att någon fick Alvedon? Det är ju rätt stor skillnad. Jag var ganska snurrig och trött redan innan vi kom till "äggplocksrummet" och jag fick morfin. Vilket jag verkligen tror hjälpte mig att slappna av och då få mindre ont.

Jag fick alvedon, vilket jag inte alls förstod anledningen till då den knappt funkar.

Sedan fick jag morfin när läkaren la lokalbedövning.
    Jag fick ytterligare morfin under ingreppet som inte hjälpte och då fick jag lustgas.

Jag var också en av de få som hade ett ganska smärtsamt äp.

Hon i samma rum som jag hade fått så mycket droger innan att hon inte ens kunde svara på tilltal. Det kunde inte ens köra henne i rullstol tillbaka från äp utan fick hämta en säng. Men hon var nog otroligt rädd.
  • HJohannesson
    Lotten skrev 2015-12-03 06:58:26 följande:
    Samma här. Blir äggplock här också på fredag. Jag är väldigt nervös :( så rädd för att det ska göra mycket ont :(
    Du behöver absolut inte vara rädd. Om det gör ont så finns det mängder med mediciner ;) säg tillvinnande att du är rädd så får du lugnande med :)
  • HJohannesson
    FruGrävling skrev 2015-12-03 20:33:38 följande:
    Fick Crinone gel efter vårt första försök som fick avbrytas och omvandlas till "hemma försök". Den kladdade också men inte som Lutinus. Var som typ keso i snippan. Geggan fastnade dock där och fick liksom rensas ut med några dagars mellanrum.

Nu tar jag Lutinus och ska så fortsätta till v 12 om allt går bra. Den kladdar väldigt. Trosskydd är absolut nödvändigt. Men föredrar nog ändå känslan av att det rinner ur mig mot kesogegga. Det känns inte alls nåt när man stoppar in den, då var nog nästan Crinonen svårare eftersom det var som en tub som skulle klämmas ur ini.
    Är det av ngn speciell anledning som du ska ta lutinus till v12?

Jag ska inte ta mer nu och jag är i v6
  • HJohannesson
    FruGrävling skrev 2015-12-03 23:21:58 följande:
    Vi har gjort FET i medicinerad cykel så jag har ju inte haft ägglossning. Därför producerar inte min kropp eget progesteron o östrogen nu. Tar Lutinus och Femanest 3 ggr per dag till v 8 sen nedtrappning till v 12.
    Okej! Det kanske är skillnad på ET och fet då. Men förhoppningsvis har väl min kropp börjat producera eget progesteron nu :)
  • HJohannesson
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Jag hade med otroligt ont i början, men det har avtagit nu. Smärta betyder inte att något är fel :) stort grattis!
  • HJohannesson
    hope88 skrev 2015-12-10 20:16:56 följande:

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat, men att de kollar imorgon

Jag blödde också i ett par dagar :) hela magen var öm i 1,5 vecka tror jag. Men det läker fort i magen :) lycka till i morgon!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november