• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Iskristall skrev 2015-12-05 12:48:23 följande:
    Hej trådstartaren!

Är det din första behandling du startat? Blir det tre sprutor om dagen sen då du börjar med orgalutran el liknande? Det låter tufft isåfall

Jag har lyckats orsaka 2st blåmärken

Lycka till på onsdag!
    Det är första behandlingen för oss. Och förhoppningsvis den endaGlad

Vet inte ens om jag ska ta något som heter orgalutran.... Inget jag känner igen iaf. Jag har gjort långa protokollet så det kanske är annorlunda vad man tar. Har sprayat med synarela drygt 2 veckor innan jag började med Gonalen. Och Fragminet får jag inte sluta med så ska jag ta något mer preparat blir det 3 sprutor per dag. Vore inte så kul...  Får se vad dom säger på onsdag.

• Tjorven1980
    irrbloss_83 skrev 2015-12-05 22:29:52 följande:
    Med långa protokollet slipper du Orgalutranen, alltid nåt att glädjas åt, den har lika dryg nål som Fragminet :P 
    Ok. Skönt att jag slipper den:)

• Tjorven1980
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp v.50, bim? 35 år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • Tjorven1980

La  till mig på listan:)

Var på första ultraljudet idag. Läkaren såg ett 20 tal ägg! 3 eller 4 var mer på gång än de andra. Blodprovet såg bra ut. Ska fortsätta på samma dos med Gonalen tills på fredag då jag ska dit och göra nytt ultraljud. Dom vill hålla koll så jag inte blir överstimulerad. Men som det ser ut nu ska det inte vara någon fara. Hoppas på att få ut ett gäng fina ägg, vore skönt att få några till frysen ifall det inte blir plus första insättningen.

Äggplock är planerat under nästa vecka. Så nära nu, har känts så avlägset hela tiden.

• Tjorven1980

Nu har jag varit på ett andra ultraljud. Många ägg, oklart hur många. Kliniken ska höra av sig i em när dom fått svar på blodprover. Troligen nytt ultraljud på söndag eller måndag. Äggplock trodde läkaren skulle bli tis, ons eller torsdag. Nu vill jag bara vara där!

• Tjorven1980

Pratade med kliniken under eftermiddagen och fick resultat av dagens blodprov och ultraljud. Många ägg och hormonnivåerna har ökat lite. Ska öka dosen Gonal-F idag och imorgon och sedan nytt ultraljud och blodprov på söndag. Känns väldigt skönt med så täta kontroller, har läst lite om överstimulering och det låter ju inte så trevligt.

Ska bli spännande å se hur många ägg dom får ut och hur många som blir befruktade och delar sig som dom ska. Har idag börjat tänka ganska mycket på äggplocket vilket jag inte gjort tidigare då det har känts så avlägset. Börjar bli riktigt nervös. Har ni haft er man/sambo med er under äggplocket? Hur ont gör det? Jag blir superspänd bara jag ligger i en gynstol så jag tycker att cellprover gör ont. Ultraljudet idag tyckte jag oxå kändes en del. Usch, får ta en massa lugnande så går det nog bra....

• Tjorven1980

3:e ultraljudet gjort. 8 äggblåsor som var bra i storlek och 19 som var lite mindre fattade jag det som att läkaren sa. Ska ta sista dosen Gonal-F ikväll och imorgon blir det Ovitrelle. Äggplock på onsdag och troligtvis återföring på fredag em.

Får bli sjukskrivning på onsdag. Börjar jobba 11,30 men gissar att jag inte är redo att åka på jobb då. Avskyr att sjukskriva mig men vågar inte be om ledigt. Rädd att jag inte får det beviljat. Vi har tid 8,30 på morgonen. Spänd, lite nervös och väldigt förväntansfull just nu. Fattar knappt att vi äntligen har kommit så här långt.

• Tjorven1980

ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år.

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid!

Cutepoison BF 26 juli

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

• Tjorven1980
    FörstaIVF skrev 2015-12-13 18:47:06 följande:

Hejsan!

Har inte varit särskilt aktiv här på ett tag eftersom jag har haft känslan att även detta försöket kommer avbrytas pga för låg dos. Men skam den som ger sig, efter 21 (!) sprutdagar med successivt höjt dos har vi nu fått tid för äggplock på tisdag! :) Läkaren var jättepositiv, själv är jag fortfarande försiktigt optimistisk...

Jag mår oförskämt bra i magen efter alla sprutor, inte särskilt svullen och bara öm ibland. Någon annan som också mått fram till äggplocket??
    Hoppas det går bra därinne ändå.. :) Har hört att det kan bero på att PCO äggstockar vanligtvis är förstorade..??

Läkaren sa att det egentligen inte finns någon gräns för hur många dagar man sprutar, kanske kan vara bra för någon annan här att veta :)

Skam den som ger sig:)
    Jag har oxå mått relativt bra under sprutperioden. Nu sista dagarna har jag börja känna mig lite uppblåst. Har dock VÄLDIGT mkt flytningar som är lite jobbigt. Känns inte så fräscht.

Lycka till på äggplocket! Jag har äggplock på onsdag så vi ligger väldigt nära varandra i tidGlad
  • Tjorven1980
    FörstaIVF skrev 2015-12-14 12:56:13 följande:
    Lycka till du med!! :)

Har ofta haft en del flytningar men inte så jättemycket att det har känts jobbigt.
    Har hela tiden tänkt att det ger bättre resultat och fler ägg ju mer öm man blir av sprutorna men det kanske inte stämmer.. men fasen vad nervös man är inför plocket. Tänk om det finns några mogna ägg?! Förvånad Värsta mardrömmen ju. Bara att hålla tummar och tår nu!
    Tror inte att det ger bättre resultat bara för att man är öm  och svullen. Mitt första ultraljud hade jag ett 20 tal äggblåsor. Ligger på gränsen till att bli överstimulerad och fått åka till kliniken varannan dag för kontroller. Igår var jag på sista och då sa dom att jag hade 8 ägg som var bra i storlek och 19 som var på väg att utvecklas. Så jag har många ägg men inte känt av särskilt mkt. Lite spänd men inte mer än så.

Du ska se att det finns mogna ägg. Behövs ju faktiskt bara ett för att det ska kunna bli barn. Men såklart vill man ha fler, bara för att vara på säkra sidan..
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november