1:a IVF behandlingsstart oktober/november
4 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka och två odlas till lördag och fryses om de ser bra ut.
4 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka och två odlas till lördag och fryses om de ser bra ut.
Är det ngn som vet när man börjar med sprutorna när man kör långa protokollet?
Jag här fått min blödning och ska på vul på lördag! Får man börja med sprutorna med en gång då?
Idag har jag varit på info. Fick även prova att ta en spruta (tom) skakade i benen innan är sjukt rädd för sprutor och igår kollade jag på youtube på en tjej som skulle ta en sån och jag höll på att svimma och mådde illa av att kolla. Men idag så satte jag den bara! Är så sjukt stolt över mig Dick så blödde det nör jag drog ut den och s fick jag ett litet blåmärke. Undrar om jag kom åt ett kärl?
Kommer nog intr tycka att det är så kul när jag ska börja med det dock. Hade emlakräm på huden och sticket kändes ingenting! Är mer rädd för att bli överstimulerad och ÄP kan jag se. Gynekologiska ingrepp är bland det värsta jag vet. Jag sk bog säga till att jag vill ha så mycket morfin som det bara går helst vill jag somna under ÄP.
Igår kom äntligen min mens! 2,5 veckor sen....
Pratat med kliniken och spraystart den 15 november. Preliminärt ägglock under vecka 51. Så lättad att vi kommer hinna med ett försök innan jul.
Så spännande det känns nu
Är det någon av er som är med i en forskningsgrupp? Jag är med i en där man testar metoder för att slippa bli överstimulerad. Dels lämnar man extra blodprov och så gjorde vi vul där vi räknade ägg (kanske alla gör?)
Det kanske bara är på Sahlgrenska studien pågår.
Hoppas det var riktigt bra ägg ni fick ut :)
Blir det insättning imorgon?
Jag är på sprutdag 2, tycker redan det spänner i magen...
Jag hade 15 äggblåsor i ena sidan och 9 i andra (som gick att se, gjorde ont när de skulle kolla) Fick låg dos på gonal f så inte alla mognar.
Men det kan väl inte kännas än att äggen mognar ?
Men annars så går det bara fint att ta sprutor.