• Emrony

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Fick en blödning idag, 7 dagar för tidigt!
    Ska ju få mens runt den 24 november. Kan tillägga att jag aldrig någonsin har mellanblödningar.
    Förvirrad blev just ännu mer förvirrad!

• Emrony
    {#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år, 1:a försöket

pocatello - sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

Emrony - Sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år,1:a försöket. 

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Nmg - Sprutstart 23/11, ÖP v.49/50, bim?, 32 år, 1:a försöket.

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
  • Emrony
    Daiwa 33 skrev 2015-11-20 12:50:44 följande:

hej tjejer avbryter allt ...är så ledsen ...återkommer senare kram 

Men va himla tråkigt! :( Du får skriva av dig i gruppen om du vill/orkar. kramar
  • Emrony
    Tjorven1980 skrev 2015-11-20 20:01:56 följande:

Dag 6 med synarela. Mår ganska bra. Lite gäspig och tung i huvudet. Igår kände jag att jag var väldigt lättretlig och tände till över småsaker. Vet inte om det är pga synarelan eller inte. Men råkade fräsa ordentligt till min chef när vi hade p-möte... Oj, tur jag ligger på plus hos honom...

Ni som sprayat med synarela, hur lång tid tog det innan ni började känna av ev biverkningar? Och hur långtid tog det innan ni fick mens?

Hej!
    Känner igen mig i det du skriver om tröttheten. Det var faktiskt den enda biverkningen jag fick av synarela, kände av det ganska fort, bara någon dag in i sprayningen.
    Det gick att bota ganska bra med små prommisar på fika och lunch på jobbet :)
    Från dagen jag började spraya så tog det 12 dagar innan jag fick min mens.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-23 12:55:35 följande:

Ja va roligt att ha nån samtidigt så kan man peppa varann! Visst skulle du oxå ha menopur? Jag ska börja med det och lägga till orgalutran på lördag det ser jag InTE fram emot. UL på måndag...

Här är en till som är på sprutdag 5 idag, ska börja med orgalutran i morgon. Har du testat det innan? Har förstått att den svider.
    Blodprov och vul i morgon. Känner verkligen av en massa aktiivitet i äggstockarna.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-23 13:34:26 följande:

Va spännande!

Nej har inte testat orgalutran har oxå har att den inte är så skön så den är jag rädd för.

Känner mig också lite rädd faktiskt.
    Jag gick också från gonal-f (supertunn nål) till menopur, så jag tänker att ett steg till kanske inte gör så mycket.
    Jag ska försöka få en så bra upplevelse av orgalutran som möjligt så kan jag meddela hur det gick sedan :)

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-23 14:02:09 följande:

Det var duktigt! Jag tror inte att det är nån skillnad på menopur och orgalutran med nålen. Det ärlig vätskan.

Okej! Då är det "bara" vätskan att oroa sig över då :P
  • Emrony

Grattis!
    Va himla glad man blir för er skull, och det ger hopp för oss andra :)

Är det någon mer än jag som känner sig helt frånvarande i huvudet på kvällarna av menopur?
    Minnet är helt borta ibland, och tappar liksom tråden ofta.
    Ikväll börjar jag med orgalutran också.
    Hur går det för er andra som börjat eller ska börja i dagarna?

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 18:02:07 följande:

Ska ta menopursprutorna om ca 3 timmar och har googlat lite ( dumt jag vet!) men blev nu osäker på om jag har gjort rätt. Jag ska ta 225 enheter och vad jag minns så så sa sköterskan att jag skulle blanda 2 sprutor med vätska i 1 flaska med pulver. Den skulle räcka i 5 dagar. Nu nör jag har googlat så verkar vissa ha blandat med flera pulver osv. Gaash jag blir alldeles nervös på detta!!!

Jag blandade två sprutor i den lilla flaskburken där pulvret ligger. :) så det är helt rätt som sköterskan sa.
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 18:20:27 följande:

Tack!!!!! Nu kan jag andas utoch återgå till pepparkaksbakandet. Haha. Tog du oxå 225?

Åh va bra att du kunde slappna av :) jag tar 250 av menopur + orgalutran som jag nyss tog första sprutan av ikväll. Gick jätte bra! Inga problem alls :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november