• hagnestahill

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej!

I söndags satte de in ett 3-dagars embryo som jag nu ruvar på men idag fick jag ett negativt besked från kliniken att alla andra befruktade ägg (9 st totalt) som de försökt odla vidare på, inte klarat sig för att frysa. De flesta utvecklades för långsamt, vad det nu beror på. En för snabbt.

De försökte trösta mig med att det de satte in ändå såg fint ut men med tanke på resultatet av alla andra så känns inte chansen för detta lilla embryo så bra. Men försöker tänka positivt och svar får jag ju oavsett nästa vecka o mensen kommer eller ej.

Man tror man är förberedd på alla negativa besked men hur väl man än är det är ändå resan som en berg och dalbana..

• hagnestahill
    Hagnestahill - sprutstart 25/10 Gonal-F, äp 5/11, ET 3-dagars 8/11, BIM ca 21/11, 30 år, 1:a försöket
  • hagnestahill

Här kommer en uppdaterad IVF-Lista:

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, 34 år, 1:a återföringen

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, BIM?, 31år

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket.

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

• hagnestahill

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

• hagnestahill
    Pocatello skrev 2015-11-25 21:05:07 följande:

Åh, vad roligt! Grattis! Wohoo!

Tack snälla. Nu håller jag verkligen alla tummar och tår för övriga i tråden. Som ngn skrev ovan, detta verkar vara en "guldtråd"! Låt det fortsätta så ????
  • hagnestahill
    Daiwa 33 skrev 2015-11-26 00:35:01 följande:

grattis tjejer till dem som blivit gravida :) o lycka till tills er andra .....mår fortfarande så där att fick avbryta allt :(

Så tråkigt att du tvingades avbryta! Vet ju inte vad det beror på för just dig, men jag blev själv överstimulerad och läkaren sa att jag nog skulle få avbyta också, och jag bröt ihop eftersom jag var helt oförberedd och var där ensam och hade förberett mig på att iaf kunna genomföra en behandling. Men sedan chansade de och gjorde ett rescue-försök med ett litet embryo som trots allt negativt ändå gick vägen, även att alla andra 10 embryon dog..Vad jag vill säga med det är att man tyvärr inte kan förbereda sig på alla besked som kommer under en  IVF, från den ena dagen till den andra kan allt vändas. Det är jättetufft. Man bygger upp något som sedan kan raseras på ett par minuter. Mest arg var jag på min läkare och bm som hela tiden sa "åh det kommer gå så bra ska du se.. du hade ju jättemånga fina ägg.. så vi kommer kunna frysa jättemånga", Men det vet ni ju inte än sa jag? "Jo men det kommer gå bra, med så många ägg gör det oftast det"... men som jag oroade mig för så var jag det där undantaget, och av 17 ägg blev det inte ett enda till frysen och på håret att jag ens fick tillbaka ett (det var det enda som klarade sig i 3 dagar). När jag låg på botten (då jag trodde allt var kört för de hade sagt att vi skulle avbryta) försökte jag ändå tänka positivt att det kommer lyckas en dag, sannolikheten säger ju ändå det. Även om vägen dit blir lite längre än man hoppats på, så kommer det nog gå bra till slut! Det är ingen tröst, jag vet, och man måste få vara ledsen såklart, men jag kommer verkligen hålla tummarna för dig och jag tror på att det kommer gå bra för dig också, nästa gång, eller gången därpå! Statistiken är ju trots allt mycket god för att lyckas efter flera försök, även om vägen dit kan vara krokig... Skriv av dig i tråden om du vill prata mer! Hjärta
  • hagnestahill
    HJohannesson skrev 2015-11-25 22:34:52 följande:

hagnestahill - ignorera det förutspådda BF jag gav dig, jag är tydligen mer förvirrad än jag först trott :)

Jag har försökt räkna ut BF, baserat på ÄP. Hittade någon hemsida när jag googlade. Men vet inte om datumet jag fick fram stämmer. Fick iaf ca 31-31  juli. Hur räknade du fram ditt? Jag gjorde ÄP 5/11 och insättning av 3 dagars 8/11.

Om det lilla embryot i magen överlever gör jag UL om ett par veckor (känns tidigt? då är jag bara i vecka 6+4, vill hellre göra det i vecka 7), men är allt som det ska då kommer de ju kunna säga ungefär när BF är.
  • hagnestahill
    HJohannesson skrev 2015-11-26 09:35:41 följande:
    Du har BF 27 juli :)

Idag gick du in i v6! Grattis :) hjärtat börjar slå idag så det är nog lugnt att göra ul/vul om ett par veckor!
    Jaha vecka 6? Min bm sa på telefon i måndags att jag v 4+4 och alltså går in i vecka 5 idag, förstår inte riktigt hur man räknar.. ÄP var exakt för 3 veckor sedan på torsdagen. Jaja, spelar ju ingen roll för om allt går som det ska så får jag ju reda på det senare vid ul.

När skulle du göra vul? Vilken vecka är du då i?
  • hagnestahill
    phee skrev 2015-11-26 11:01:54 följande:

Hej alla ! Grattis till hagnestahill :)!

Daiwa33 förstår att det måste vara skitjobbigt, jag beklagar verkligen..!

Jag är på rd 4 nu och jag har så vansinnigt ont i min ländrygg. Började igår kväll och i natt fick jag knappt sova pga den. Varför får man ont i ryggen ? Jag är orolig att nått är fel. Dessutom blev jag tungandad inatt , men de kan ju bero på min ångest..som jag fick. Hugger i bröstet o så.oxå.. någon mer som har så ont i ryggen ?

Jag hade också väldigt mycket ryggont under hela ruvartiden, redan som du efter några dagar. Och tungandad var jag också eftersom jag var på gränsen till överstimulerad, dvs hade många blåsor som tömdes (19st) och då kan man må lite så under ruvningen om ägget fäster och börjar producera Hcg. Hade du också risk för överstimulering?
  • hagnestahill
    Pocatello skrev 2015-11-26 14:57:19 följande:

Skönt att höra stajlish!

Vi har gjort ET idag med ett fint 8-cellsembryo på dag 3. Så det ser ju bra ut men jag känner ändå mig så negativ. Tror inte att det här kommer gå alls. Vet inte varför det känns så, kanske bara hamnat i en svacka?

Jag återförde också ett 3 dagars och kände mig negativ eftersom utfallet av våra ägg var så dåligt.. så trodde inte riktigt det skulle gå bra, vilket ju egentligen är jättedumt för är det något man bör göra så ä det ju att tänka positivt och skratta mycket för att få kroppen att må glad och få endorfiner. Så när oron lagt sig  slappnade jag av lite mer och tänkte på annat, vilade och åt paranötter och drack mängder av ananasjuice (har läst om det så varför inte...?) Och plöjde mig igenom sex and the city boxen för att skratta mycket och låta endorfinerna göra sitt. Höll mig även varm och gick en promenad per dag för att få frisk luft. Och helt plötsligt hade tiden gått och ett litet plus dök upp. För min del hjälpte det lite psykiskt att försöka tänka positivt, men ändå ha i beredskap att det kanske går åt skogen och då får jag ta nya tag... Självklart kan man inte påverka chansen rent fysiskt (kanske med ananasen och nötterna då haha) och ett minus beror aldrig på dig själv utan bara på att det var något fel i utvecklingen, men försök ändå få dig själv att må bra. Gör sånt du blir glad av.

Ungefär så försöker jag intala mig själv nu också. Tänk positivt, ett missfall kan ske, men då tar jag det då.

Just idag är du faktiskt ruvare! Njut av att vara ett steg närmare en graviditet. Du bär ju ett litet embryo där inne nu =)

• hagnestahill
    ina skrev 2015-11-27 13:30:44 följande:

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
    Lycka till allihopa!

Grattis! Vad roligt att höra.

Måste ha känts underbart att både se "något" och även ett hjärta, så tidigt! Har läst om en del som inte ser så mkt i vecka 6 men en vecka senare ser massor.

Jag har en bokad tid för första vul om knappt två veckor då jag är i v 6+6, om allt går som det ska alltså... har haft en del rosa spottings samt har väldigt ont i magen vilket skapar oro....

Hur som helst så var jag lite orolig för att vul v 6+6 är för tidigt, så mailade min klinik och frågade om jag kunde få komma en vecka senare men de tyckte att det inte alls var för tidigt utan att man mycket väl borde kunna se något då.. vill liksom inte gå dit och inte se något alls, då väntar jag hellre. Men skönt att höra att du sett ett litet hjärtat redan v 6+0! Då kanske jag inte ska boka om min tid trots allt..

Grattis än en gång.
  • hagnestahill

Hej tjejer,

Uppdaterar IVF listan, har fått ett BF datum nu efter vul igår och igår fick vi även se ett litet hjärta ticka! Den lille var bara 8 mm, men är bara i vecka 7+0 idag så det anses normalt för åldern.

Både jag och sambon hade förväntat oss ett negativt besked, visste ju att vi plussat för ett par veckor sedan och jag har mått riktigt illa varje dag, men har haft en massa småblödningar (ljust rosa) varje vecka sedan plusset och i måndags kom det ännu mer (mer klarrosa och lite droppande) och på natten fick jag riktigt ont. Men, den lilla varelsen levde som sagt och blödningen har slutat så nu kan jag inte annat än att vänta och låta naturen avgöra hur det går i fortsättningen.

Är lite orolig av mig i och med blödningarna och värken, så funderar på att betala för ett privat vul vecka 8/9, dvs precis före jul för att inte oroa mig under jul och nyår, för gör man inte vul förrän v 17-18 sa läkaren, men kanske är onödigt och dumt att göra extra. Hur resonerar ni?
    Vill berätta för familjen under julen, de kommer undra varför jag mår så illa och behöver kräkas samt varför jag inte dricker, men hade känts bättre att ha gjort ett vul precis innan så man vet att allt är ok. Om det fortsätter blöda alltså. Har haft jätteont i magen (långt ner, inte tarmarna som det varit innan) idag också och man blir ju lite orolig då.

Vill bara lägga till en sak till: Ni som satt tillbaka ett ägg men oroar er för dåligt resultat pga att de andra äggen "dött/inte utvecklats vidare", oroa er inte, det kan gå ändå. Miljön är bäst i livmodern, inte i labbskåpet. Mitt "guldägg" var det enda av totalt 17 ägg (!)om klarade sig. Alla andra dog dag 4-5, men det jag fick tillbaka dag 3 blev ju ett plus o lever i alla fall än! Så noll till frysen men ett plus ändå (Testade plus redan dag 9)

Lycka till ni som ruvar och som snart ska göra det!

Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp v.50, bim? 35 år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

• hagnestahill
    Zamira skrev 2015-12-10 15:23:56 följande:
    Nu är ju inte jag med i denna gruppen, men gjorde min ivf i oktober, och vi gjorde också ul för att bekräfta graviditeten (och såg en fin liten klump med tickande hjärta), men jag bokade även ett privat ul som jag gjorde igår, för jag har haft lite bruna flytningar av och till, och molvärk som blir värre emellanåt, och för att jag skulle känna mig lugnare så kändes det som det bästa! Och allt såg jättebra ut med den lilla igår, och jag känner mig mycket lugnare, så i mitt fall var privat ul värt varenda krona :) 
    Tack för ditt svar! Vad skönt att ditt vul gick bra. Vilken vecka är du i? Har du även haft rosa flytningar eller enbart brunt? Brunt känns mer ok, rosa är ju färskt.. blir så orolig då.

Jag kanske bokar ett extra vul om 1-2 veckor då... Tror det skulle lugna mig. Fick precis en ny blödning nu igen nämligen =( Fortfarande rosa men ändå så att det blev en stor pöl i trosskyddet och droppade lite i toaletten. Kommer oftast ut med lutinus och svider då lite.

Hoppas att blödningarna bara beror på en känslig livmodertapp och att det kanske är lutinus som irriterar lite, igår på vul såg man i alla fall inte något som var avvikande mer än att tappen var lite röd men blödde inget just då.
  • hagnestahill
    hope88 skrev 2015-12-12 11:42:49 följande:

Spännande =) Så på RD11 kan man testa som tidigast då? Det är i så fall den 22/12 men avvaktar nog till 24/12 iaf.

Jag testade positivt redan på ruvardag 9, med en 3-dagars, och dessutom med en sån där billig sticka. Vet att många inte vill testa så tidigt pga risken att ägget inte utvecklas vidare trots att det fäst. Vilket ju kan hända. Och att man då blir besviken. Men för mig var det så att jag ville veta om ägget över huvudtaget fäst eller inte för om blödningen kom på BIM ändå så visste jag iaf att det fäst och att det inte var det som var bekymret. Alltid något :) så jag tycker man kan testa tidigt om man är beredd på att ett plus kan bli negativt senare.. Men det är ju samma även efter BIM och officiell testdag, ett par dagar senare kanske något händer och embryot lämnar kroppen och blödningen kommer. Jag kände i alla fall att om en blödning kommer kring officiell testdag vill jag ändå veta om det tog sig eller ej...

Lycka till ni som ruvar! Just där och då går tiden långsamt men sen plötsligt är det dags att testa!
  • hagnestahill
    Iskristall skrev 2015-12-12 09:09:56 följande:

Jag mår bra, men fick min lilla depp-dipp här på morgonen. Vaknade och tempade, det här kan vara nytt för er. Men jag har sen två år tillbaka följt min basaltemperatur varje morgon för att lokalisera min ägglossning och ha koll på när den varit, när den ev kunde närma sig och veta när mensen kommer. Och ev upptäcka en graviditet, men gravid har jag ju då aldrig blivit. Men blivit förvarnad varje månad innan mensen dykt upp.

Ja så iallafall, tempen ligger högre efter äl än innan och är man gravid fortsätter tempen ligga högt. Detta är förstås alldeles förtidigt att läsa in nåt i redan, men min temp gjorde ett litet dyk i morse och jag kände "nä det har inte tagit sig"

Igår kväll fick jag som du Nmg några slags stickningar på vänster sida, men inbillar mig att det var tarmarna som spökade. På väg hem från jobbet tyckte jag att kände mig lite snurrig i huvudet vilket jag egentligen tolkar som inbillning då min hjärna vet att det är för tidigt att känna nåt men mitt hjärta hoppas!

Oroa dig inte! Jag har också tempat (i flera år) så vet exakt mina temperaturer. Vanlig temp är ca 36.0-36.2 (lågt jag vet). Sen jag plussade har jag haft ca 37.0 och är nu i vecka 8 (7+2) men för ca en vecka sedan kände jag mig febrig med frossa och tempen sjönk till 36.4! Panik. Även dagen efter låg den mellan 36.6-36.9 så blev orolig o tänkte att det var kört. Eftersom jag dessutom kände mig sjuk o var hemma från jobbet, och då borde jag haft över 37 ju om det var riktig feber.

Men så ett par dagar efter det gjorde jag vul och fick se ett hjärta slå. Så efter det tar jag inte tempen varje dag längre det gör mig bara orolig. I mitt fall vet jag inte varför tempen droppade men det hade ju inte påverkat embryot i alla fall.

Tror att det är helt normalt efter ET att ha som du har att tempen växlar! Håller tummarna för att du testar positivt snart.
  • hagnestahill
    Iskristall skrev 2015-12-12 16:18:18 följande:
    Oj, vilken grej! Skönt att att var bra med liten ändå! Nä, det är nog bäst att sluta tempa till slut efter man fått positivt. Annars oroar man sig kanske bara i onödan. Jag hoppas som du säger att det är normalt med hoppande tempar efter ET. Har försökt kika på fertilityfriend på andra kvinnors kurvor efter ivf. Men allas kurvor är olika.

Kände du några symtom innan/vid RD9 som gjorde att du testade då eller testade du bara ändå?
    Nej kände inga direkta symptom på just graviditet, men kände mig lite mer svullen o andfådd efter ca en veckas ruvande, och det kan man bli om man blir gravid och varit överstimulerad (hade 19 äggblåsor och var precis på gränsen till ÖS). Ökad svullnad och andfåddhet kan man få av att hcg börjar utsöndras när ägget fäst och då förvärras det man kände före ÄP. Det stämde på mig. Och nu vecka 8 (7+4) är jag fortfarande jättesvullen o andfådd, inte farligt, men jobbigt. Ser ut som jag är i 16:e veckan =(
    Vid UL förra veckan var mina äggstockar ca 5 cm, vilket är mer än normalt men läkaren sa att det var ok. Hört om de som tvingats läggas in men de har haft 8-10 cm tror jag plus massor vätska i buken. Jag mår ok annars förutom svullnaden. Kan ej knäppa mina byxor.

Så mina symptom under ruvningen tror jag berodde på min milda ÖS samt att jag fick massor biverkningar av Lutinus. Biverkningarna man får av progesteron är ju tyvärr precis som vid graviditet: svulla bröst, molvärk, illamående etc.

Dock vid BIM var det mer säkert, för då hade mina bröstvårtor redan börjat bli större och mer mörklila. Det var nog Hcg snarare än Lutinus för svullna bröst får jag efter varje ÄL men inte så stora och lila bröstvårtor.

Jag fick en liten rosa blödning 2 dgr före BIM/testdag och blev rädd att det var mensen som var på G, men plusset ökade ju sen. Tror det är Lutinus för har haft små rosa spottings nån dag varje vecka nu i fyra veckor. Men nu har jag börjat trappa ner på Lutinus och slutar snart
  • hagnestahill
    Mizziz skrev 2015-12-14 14:02:53 följande:

ina - äp v.44phee - äp v.47, bim 4/12, 28 årDaiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 årpocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 årStajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 årEmrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 årFörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31årNmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 årIskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38årHope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 årGravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli Hagnestahill BF 28 juliJagvillhabarn BF 1 augustiHJohannesson BF 2 augustiFruGrävling BF 10 augustiDirvas BF 10 augusti

Grattis Mizziz!

Jag missade att en till hade plussat, vad kul! Läste ditt första inlägg om ÖS som påminner lite om mig men jag slapp riktig ÖS o låg på gränsen. Mina äggstockar var fortfarande o vecka 7 (förra veckan) 5 cm. Hur stora är dina nu? Jag blev jättesvullen om magen i helgen o det går inte ner. Jobbigt. Tror det är tarmarna men i och med att jag är extremt andfådd också börjar jag tänka lite på mina äggstockar.. De borde ju gå ner i storlek nu. Hur mår du nu?
  • hagnestahill
    Iskristall skrev 2015-12-15 17:28:43 följande:

Nu är jag besviken, ledsen och det känns som mitt hopp försvann. Idag fick vi reda på att embryot som de försökt odla vidare inte gått att frysförvara. Så nu är det bara att ställa in sig på sprutor, ÄP och illamående om det inte tar sig nu. Vilket jag tyvärr inte tror längre då jag får för mig, trots att jag vet att livmodern är bättre miljö än labbet, så har embryot jag fick återinsatt också dött, för det antagligen var av samma skrot och korn och inte heller skulle klarat sig vidare!

Håller tummarna för dig! Tror det kommer gå jättebra med det lilla embryot i din mage. Bara för att de andra inte klarade sig betyder inte det att det du fick återfört inte heller kommer göra det. Tvärtom, miljön i livmodern är bäst. Och du fick ju det bästa av dem alla.

Jag hade samma situation som dig, och för mig gick det bra! Eller rättare sagt, jag hade faktiskt sämre förutsättningar än dig, haha. Fick hela 9 befruktade ägg, men alla utom ett såg dåliga ut, så de paniksatte in ett dag 3 istället för som planerat dag 5. Och mycket riktigt dog alla de andra innan de hann bli 4-5 dagar, förutom det lilla de satte in i mig, det klarade sig och jag plussade! Blev också jätteledsen när de dagarna efter insättning ringde och sa att ingen av de andra klarade sig... Känns ju som att oddsen är emot en och att dessutom inte få ett enda till frysen med så många från början.. =(

Men är nu i v 8! Fast nu kommer oron att det ändå är nåt fel på embryot jag fick, och jag tänker ibland på risken för missfall senare om det är så att det är lika dålig kvalitet som de andra, men att det inte visat sig ännu... Åh att man alltid ska oroa sig för något!

Håller i alla fall tummarna för dig.
    Ps. Jag kunde inte hålla mig utan testade positivt redan Rd 9. Ville se om det ens fäst.
  • hagnestahill
    Nmg skrev 2015-12-17 06:50:15 följande:

Nu har jag tagit ett till test med clearblue plus på RD7. Den visar positivt! Även fast det är ett svagt plus men den är tydlig. De senaste testen har jag fått vrida och vinkla för att se "spökstrecket" i rätt ljus med denna ser man och den är blå oxå, inte grå som de tidigare. Stämmer detta nu verkligen? Trodde jag skulle börja hoppa av glädje men jag känner bara "jaha????". Kanske inte fattat än. Min sa att han inte vill veta vad det är för resultat, han har varit emot att jag testar tidigt så han vet inte ens om att jag fått svaga streck för flera dagar sen. Han vill Vänta till söndag. Haha då tar jag ett nytt test då och hoppas att det fortfarande är plus!.....

Grattis! Eftersom strecket ökat måste det ju vara positivt! Även om det är svagt. Nu händer mycket på bara några dagar, så redan imorgon eller på lördag/söndag kommer du nog se stor skillnad om du testar då också.

Haha jag gjorde precis likadant. Tjuvtestade redan rd 9, och visade de för mannen, men sen ville han vänta till testdag så jag blev förbjuden att säga ngt till honom innan dess om jag ändå fortsatta testa.. ja, jag testade såklart på egen hand några ggr till innan testdag, kunde inte hålla mig. Och det blev ju starkare =) Jobbigt att hålla tyst om det bara. Min man ville ju inte att vi skulle bli besvikna, så han ville väl, men det hjälpte ju inte mot min nyfikenhet.

Oavsett vad så vet du ju att ägget fäst nu, eftersom testet och därmed Hcg ökat. Sen tänkte jag att om det blir negativt senare så blir det det, men ingen kan då ta ifrån en att ägget i alla fall fäste som det skulle.

Men nu håller jag verkligen tummar och tår för att ditt embryo fortsätter trivas och att du får ännu starkare stegring för var dag!

Grattis än en gång =)
  • hagnestahill

Till mig sa de att man inte skulle använda tampong. Det ökar infektionsrisken tydligen.

FörstaIVF skrev 2015-12-17 10:04:16 följande:

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november