Hej tjejer,
Uppdaterar IVF listan, har fått ett BF datum nu efter vul igår och igår fick vi även se ett litet hjärta ticka! Den lille var bara 8 mm, men är bara i vecka 7+0 idag så det anses normalt för åldern.
Både jag och sambon hade förväntat oss ett negativt besked, visste ju att vi plussat för ett par veckor sedan och jag har mått riktigt illa varje dag, men har haft en massa småblödningar (ljust rosa) varje vecka sedan plusset och i måndags kom det ännu mer (mer klarrosa och lite droppande) och på natten fick jag riktigt ont. Men, den lilla varelsen levde som sagt och blödningen har slutat så nu kan jag inte annat än att vänta och låta naturen avgöra hur det går i fortsättningen.
Är lite orolig av mig i och med blödningarna och värken, så funderar på att betala för ett privat vul vecka 8/9, dvs precis före jul för att inte oroa mig under jul och nyår, för gör man inte vul förrän v 17-18 sa läkaren, men kanske är onödigt och dumt att göra extra. Hur resonerar ni?
Vill berätta för familjen under julen, de kommer undra varför jag mår så illa och behöver kräkas samt varför jag inte dricker, men hade känts bättre att ha gjort ett vul precis innan så man vet att allt är ok. Om det fortsätter blöda alltså. Har haft jätteont i magen (långt ner, inte tarmarna som det varit innan) idag också och man blir ju lite orolig då.
Vill bara lägga till en sak till: Ni som satt tillbaka ett ägg men oroar er för dåligt resultat pga att de andra äggen "dött/inte utvecklats vidare", oroa er inte, det kan gå ändå. Miljön är bäst i livmodern, inte i labbskåpet. Mitt "guldägg" var det enda av totalt 17 ägg (!)om klarade sig. Alla andra dog dag 4-5, men det jag fick tillbaka dag 3 blev ju ett plus o lever i alla fall än! Så noll till frysen men ett plus ändå (Testade plus redan dag 9)
Lycka till ni som ruvar och som snart ska göra det!
Uppdaterad IVF-lista
ina - äp v.44
Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år
phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år
Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år
pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år
Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år
Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år
FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år
Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år
Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år
Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år