1:a IVF behandlingsstart oktober/november
På Linnés hemsida står det att du börjar med sprutorna efter ca 2v med nässprayen
På Linnés hemsida står det att du börjar med sprutorna efter ca 2v med nässprayen
Tack!Det såg jättebra ut och jag börjar med sprutan ikväll. ?
Ja jag har sprayat i lite mer än en vecka.
Jag började 1 vecka innan beräknad mens, så när man får sin blödning är man nedreglerad :) jag tror det är skillnad om man började på dag 1 i cykeln :) jag började på dag 21
Fick tyvärr vänta till nästa vecka med sprutorna ..
Gick det bra att ta första sprutan ? :)
En del av er i tråden kör korta protokollet. Varför gör vissa långa protokollet och vissa korta? Funderar om jag ska fråga om korta protokollet är ett alternativ om mensen ska fortsätta lysa med sin frånvaro. Vill verkligen inte vänta till efter nyår med att komma igång
Förstår att det inte är kul att vänta :(
Nu kan jag garantera fel men om du får korta eller långa har jag förstått det som att det handlar om hur lättstimulerad du är. Alltså vilket grund problem som finns. Sedan så är det även lättare för kliniken att planera ett långt protokoll än ett kort. Linne verkar ha det som standard att första gången så gör man ett långt. Att jag fick korta handlar om att jag har pcos med oregelbundna cykler vilket gör att det är svårt att beräkna mens samt att jag varit lätt att stimulera med både letrozole och pergotime tidigare.
Vårt problem är att min sambo har få spermier. Alla prover dom tagit på mig ser bra ut.
Jasså, finns det piller för att få igång mensen? Det visste jag inte.
Jag vet att man behöver få mens för korta protokollet oxå. Men tänkte att man slipper nedregleringen och därmed får man hela processen att gå snabbare. Som sagt, lite orolig för kommande julstängning på kliniken. Ska ringa dit på måndag och se vad dom säger.
Jäkla kropp som ska krångla nu när vi äntligen är på gång!
Men Tjorven än så länge finns det såklart tid, beräknat på att ett försök med långa tar 6v så har ni fortfarande 2v på.er innan tiden börjar bli allt för knapp. Men jag kan absolut tänka mig att linne hjäper er att hitta en bra lösning. Kanon om du ringer på måndag när det fortfarande finns tid att hitta en lösning.
Hur tänker ni kring IVF och nytt jobb o ev lägre lön?
Förlåt om min fråga är lite off topic jag menar inte att skapa en ny tråd här i men tänker bara om någon har tips för det berör verkligen min IVF och tankar kring det i och med att det är första.
Haha, jag vet. Känner mig bara väldigt frustrerad så jag skenar iväg lite...
Hej. Vi gjorde fet för 5 dagar sen och jag fick igår blödning som fortsatt idag. Känns ej som mens. Jag tar progynon o lutinus. Sägs man kan blöda av lutinus så än är hoppet ej ute.. Någon mer ???
Hej på er :) Jag ansluter mig gärna till denna grupp. Jag är på sprutdag 8. Idag blev det bestämt att ägguttag blir nu på fredag. Någon mer här som är i ungefär samma fas?
Hej, får man hänga på? Det kan vara liite för tidigt för mig att hänga på redan? Vi har precis i dagarna fått vår tid till ivf-kliniken att komma på vårt första besök i slutet på november.
Har letat aktiva ivf-trådar och hittade er och har precis läst igenom den.
Vår historia, vi har försökt i ett år och varit utan skydd desto längre och jag har pco. Vi ska båda fylla 39 nästa år och det är vårt första barn och första ivf. Och jag vill sätta igång så fort som möjligt samtidigt som jag är nervös och spänd men samtidigt väldigt glad att vi äntligen kommit så här långt!
Vill lägga till att jag tyckte spolningen av äggledarna, gick fint. Fick en supp Voltaren innan bara. Så alla behöver inte uppleva spolningen som hemskt ont. Det där är så olika! Kan vara bra att veta.
Ja, vi var på Vul idag och det blir äggplock på fredag. Har du gjort vul än?
Hej, hänger på också...om jag får? Detta är min första IVF.
Korta protokollet gjord hos Carl von Linné kliniken i Uppsala.
Ska bli spännande att följa er alla!
Igår kom äntligen min mens! 2,5 veckor sen....
Pratat med kliniken och spraystart den 15 november. Preliminärt ägglock under vecka 51. Så lättad att vi kommer hinna med ett försök innan jul.
Så spännande det känns nu
Jag har nu varit på första kontrollen och det gick inte riktigt som det var tänkt. Jag hade en blåsa som var väldigt stor och blir tvungen att avbryta första försöket. Istället blir det att ta ovitrelle nu och försöka själva, men det har jag inte så stora förhoppningar på att det ska fungera. Nästa gång blir det även långa protokollet för mig. Nu funderar jag bara på när vi ska börja, vi får börja i januari om vi vill men funderar på om det är bättre att vänta till mars? Jag pluggar också vid sidan om jobbet och i november nästa år ska vi ut på vfu och jag skulle gärna hinna med den innan jag går på ledighet. Samtidigt så kanske det inte tar sig på första försöket och då hinner vi knappt med något mer försök på våren. Hur hade ni tänkt?
Tack för era svar, vi ska ta oss en riktigt funderare på hur vi vill ha det. Vi har gjort så många försök på egen hand med hjälp av extra hormoner så att det skulle fungera nu har jag svårt att tro men man vet såklart aldrig...
Hur stor?
Jag väntar inte utan kör på. Har väntat nog.
Vi råkade ut för exakt samma scenario vid vårt första försök i maj. Sen fick vi vänta till augusti pga sommarstängt på kliniken, och slutligen blev det september pga när min mens kom.
Jag fick göra ytterligare ettförsök med korta protokollet men med högre dos och blev då istället överstimulerad så någon återföring blev det aldrig då heller. Förhoppningsvis ska vi kunna göra vår första frysåterföring nu i mitten av november dvs 6 mån efter vårt första avbrutna försök.
Med det vill jag säga att man vet aldrig vad som händer när man gör ivf och det är lätt att bli fördröjd av olika (ofta ofrivilliga) skäl. Alla får ju naturligtvis själv bestämma vad som är rätt för dem men jag skulle inte frivilligt skjuta på ett försök.
Ja jag som nästan aldrig har egen ägglossning o mens fick det nu i somras precis innan jag skulle påbörja Provera. Det var för tidigt för att påbörja sprutorna men innebar ju då att vi fick vänta till slutet av augusti. Och exakt samma hände nu inför FET - spontan mens vid en tidpunkt som skulle kunnat innebära återföring under just de fyra dagar vi är bortresta. Så himla typiskt - under snart två år har jag haft två spontana ägglossningar tidigare o nu inträffar det vid en tidpunkt jag absolut inte ville. Man kan ju tro att kroppen gör det för att jävlas med en.
Vi går privat så jsg vet inget om landstingets eventuella tidsgränser. Vad jag däremot vet är att där vi går (Nordic IVF i Göteborg) måste man göra eller påbörja? alla behandlingar inom 18 månader om man köpt ett tre pack.