• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

[quote=75915272][quote-nick]oliphant skrev 2015-10-24 11:19:35 följande:[/quote-nick]Förstår att det inte är kul att vänta :(

Nu kan jag garantera fel men om du får korta eller långa har jag förstått det som att det handlar om hur lättstimulerad du är. Alltså vilket grund problem som finns. Sedan så är det även lättare för kliniken att planera ett långt protokoll än ett kort. Linne verkar ha det som standard att första gången så gör man ett långt. Att jag fick korta handlar om att jag har pcos med oregelbundna cykler vilket gör att det är svårt att beräkna mens samt att jag varit lätt att stimulera med både letrozole och pergotime tidigare.[/

Vårt problem är att min sambo har få spermier. Alla prover dom tagit på mig ser bra ut.

• Tjorven1980
    lilsis skrev 2015-10-24 16:50:45 följande:

Man behöver mens för korta protokollet också, så på det viset är det ingen skillnad. Kommer den inte spontant kan man ju få hjälp med piller. Det var det tal om för mig men min kropp var snäll nog att börja menstruera på dag två efter att jag fått grönt ljus!

Jasså, finns det piller för att få igång mensen? Det visste jag inte.

Jag vet att man behöver få mens för korta protokollet oxå. Men tänkte att man slipper nedregleringen och därmed får man hela processen att gå snabbare. Som sagt, lite orolig för kommande julstängning på kliniken. Ska ringa dit på måndag och se vad dom säger.

Jäkla kropp som ska krångla nu när vi äntligen är på gång!
  • Tjorven1980

[quote=75916866][quote-nick]oliphant skrev 2015-10-24 19:49:44 följande:[/quote-nick]

Men Tjorven än så länge finns det såklart tid, beräknat på att ett försök med långa tar 6v så har ni fortfarande 2v på.er innan tiden börjar bli allt för knapp..

[/

Haha, jag vet. Känner mig bara väldigt frustrerad så jag skenar iväg lite...

• Tjorven1980

Igår kom äntligen min mens! 2,5 veckor sen....

Pratat med kliniken och spraystart den 15 november. Preliminärt ägglock under vecka 51. Så lättad att vi kommer hinna med ett försök innan jul.

Så spännande det känns nuGlad

• Tjorven1980
    HJohannesson skrev 2015-10-28 16:59:52 följande:
    Härligt! Jag har mått superbra när jg sprayat, lite svettattacker bara ;) jag blev nedreglerad på 1 vecka så ni hinner säkert ett försök innan jul! Spännande !!!
    Härligt att höra att du mått bra och att det gick så fort. Varit lite orolig över hur jag ska må under spraytiden. Läst lite för mkt här på familjeliv tror jag om hur dåligt vissa mår och överstimuleringar osv.

Nu känner jag mig lite lugnare då jag suttit och lusläst bipacksedeln och pratat med barnmorskan om behandlingen. Lite svettattacker och lite huvudvärk kan jag leva medGlad

• Tjorven1980

Spännande att det är några som gjort äggplock. Kanske det dyker upp några Plus här i tråden snartGlad

• Tjorven1980

På söndag påbörjar jag äntligen min behandling. Kör långa protokollet med nässpray, synarela. Ni som sprayat, hur har ni mått under spraytiden?

• Tjorven1980

Dag 6 med synarela. Mår ganska bra. Lite gäspig och tung i huvudet. Igår kände jag att jag var väldigt lättretlig och tände till över småsaker. Vet inte om det är pga synarelan eller inte. Men råkade fräsa ordentligt till min chef när vi hade p-möte... Oj, tur jag ligger på plus hos honom...

Ni som sprayat med synarela, hur lång tid tog det innan ni började känna av ev biverkningar? Och hur långtid tog det innan ni fick mens?

• Tjorven1980
    Nmg skrev 2015-11-22 12:59:04 följande:

Detta är så komiskt. Min mens är som en klocka jämt men nu när man ska börja ivf lyser den med sin frånvaro. Den skulle ju komma idag.. Vi får väl se om den dyker upp idag. Suck.

Så var det för mig med. Min mens är oxå som en klocka, 28 dagar med någon dag plus eller minus. Men nu när jag väntade på den för att komma igång med ivf så var den 2,5 vecka sen. Höll på att bryta ihop. Ringde till kliniken för att meddela detta då sa barnmorskan att det inte var ovanligt. Hon sa även att det inte var ovanligt att mensen kom efter att man ringt och pratat med dem om att mensen var sen. Och mycket riktigt, dagen efter samtalet kom mensen.
  • Tjorven1980

Ett tag sedan jag var in här i tråden. Kul att den är så levandeGlad

I tordags började jag med sprutorna, Gonal F. Den är hur lätt som helst att ta tycker jag. Måste även ta Fragmin från första sprutdagen. Den sprutan är lite trögare. Känns som att nålen är tjockare så man får trycka på mer för att få den genom huden. Dessutom svider den ett tag efteråt. Så 2 sprutor om dagen för mig, kommer bli värsta sprutproffset. Risk för att jag kommer vara blå över hela magen inom kort. Tur det är vinter så man alltid går med täckande kläder...

På onsdag ska jag på första kontrollen och se hur det ser ut. Allt känns så mycket mer verkligt nu!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november