• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

stajlish skrev 2015-12-08 16:58:02 följande:

Jag frågade läkaren direkt efter om man skulle tänka på nåt och hur man skulle leva för bästa resultat. Det enda hon sa var att "lev som vanligt, men du behöver ju inte börja röka!" ;) haha!

Jo, det är väl så! Nä röka har jag inte tänkt börja med, vilken tur

Då hoppas vi kl 13.30 är en bra tid för återföring och 15.00 såklart! De bästa tiderna!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 17:50:28 följande:

Förresten har ni börjat med lutinus än? Jag tog crinone i morse, ska ta nästa snart. Upplevde den som väldigt mycket enklare. Snart så kommer väl värsta biverkningen så man får ångra

Jag började i morse med Lutinus. Inga problem. När kladdet kommer klarar jag mig nog med det också. Inget kan vara värre än illamåendet och sprutorna, tänker jag
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-08 19:23:45 följande:

Absolut det gör jag =)

Nu tänkte jag och mannen gå på bio! Behöver något annat och tänka på. Är så nervös! Passar på när jag inte behöver passa klockan och ta sprutor ;) Hoppas verkligen på att få sova lite inatt.

Lycka till i morgon!
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Men grattis vad roligt att höra! Håller tummarna för att allt är som det ska! Men det tror jag!
  • Iskristall

Värsta stressiga morgonen på jobbet sitter nu och väntar på tåg och försöker andas med magen och lugna ner mig. Inte den allra bästa starten på återföringsdagen, men i eftermiddag är jag ledig. Ingen har ju ring och sagt att vi inte ska komma in så, försöker få in att jag om nån timme är ruvare för allra första gången!

Skönt att ÄP gick så bra hope88! Jag hoppades ju på fler ägg än "bara" 4 också. Men hoppas vi fått guldäggen. Jag får väl höra idag hur många av mina 4som blev befruktade. Hoppas så innerligt att vi får iallafall ett ägg till frysen.

Mng: håller tummarna för dig kl. 15!

• Iskristall

Nu är jag hemma och ruvare för första gången Embryot såg fint ut sa de och hade delat sig en gång till när de visade oss det på skärmen.

Återförandet gick bra!

Av de 4 äggen var två omogna men de andra två såg som sagt bra ut. Ett är nu i min livmoder och förhoppningsvis frodas, delas och fortsätter må bra. Det andra odlas vidare. Och i nästa vecka får vi veta om det gått att frysa in som blastocyst...hoppas hoppas. Skulle vara skönt att ha det i frysen om nu inte detta lilla embryo vill stanna.

Håller tummarna för dig nu Nmg! Kan du tänka, vi två är ruvare!

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-09 15:27:34 följande:

Åhh så härligt!! Grattis till din lilla ärta i magen nu :) Ja mee ivfen kommer vi ju längre än vad vi någonsin gjort innan och det är ju väldigt fascinerande! Håller tummarna att det går att frysa inne blasto också men ännu mer för plus!

Kram

Tack hope88! Jag har skrivit lite mer till dig i en annan tråd! Men du ska se att det går bra för dig också!

Ja, så här långt har jag aldrig kommit. Inte som jag vet om iallafall
  • Iskristall
    lilsis skrev 2015-12-09 03:35:29 följande:
    De lyssnar inte på vad man säger och antecknar inte i journalen så man måste dra sin livshistoria vid varje kontakt.
    Men vad trist att känna att man inte blir bemött som man önskar!
    hope88 skrev 2015-12-09 15:51:08 följande:
    Såg det :) Tack så mycket för pepp! Är så rädd att det här försöket inte går vägen bara. Vill ju så gärna åtminstone komma till ruvarstadiet. Hoppas allt går bra!

När fick du TD? :)
    Jag fick testdag 25/12. Alltså 18 dagar efter ÄP och 16 dagar efter återföring. Jag uppdaterar listan här under.
  • Iskristall
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år 

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 16:16:18 följande:

Så då ör det klart! Då är man officiellt ruvare haha! Av våra 8 ägg som odlades så var Det 5 st som som klarade sig länge till igår men de var bara "ok" och valdes därför bort. 3 st blastocyster blev det. 1 återfördes och 2 till frysen. Frågade hur många %chans det va att detta går vägen så sa han över 50% chans. Känns riktigt bra men man vågar fortfarande inte hoppas för mycket!

Åh så härligt Nmg! Grattis! Tänk nu ÄR vi ruvare! På samma dag och allt!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november