• ina

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej!

Jag hoppar också in här! Är igång med vår första IVF på sprutdag 3 (kör korta protokollet) och har vul på torsdag. Spännande och nervöst! Vi har en liten kille på drygt 1,5 år som blev till genom insemination (5e försöket) men nu gör vi privat finansierad IVF för att slippa hålla på och försöka lika länge. Bor i Nyköping men kommer göra äggplock och återföring på linnékliniken.

Hur tänker ni ang sjukskrivning dagarna efter äggplock och återföring? Man ska ju kunna "leva som vanligt" vad jag förstått men hur mår man egentligen? Orkar man göra ett bra jobb? (Jobbar inom vården)

Känns bra att vi är flera som kan följa och stötta varandra! Jag hade stor glädje av familjeliv när vi kämpade med sonen också ????

• ina
    HJohannesson skrev 2015-10-19 21:53:03 följande:

Hej och välkommen :) äggplock måste man ju vara sjukskriven men jag har tänk att jobba återföringsdagen om jag har arbetsdag då :)

Sen kan man ju ha ont dagen efter äp. Men det får man ta som det kommer tänker jag! När har du äp?

Egentligen var det beräknat till v 45 men fick mensen tidigt så blir nog redan nästa vecka! Beroende på hur många sprutor det blir. Vet nog mer efter torsdag. Men ja, jag får väl ta det som det kommer! Tänker att jag hellre tar det lite för lugnt än tvärtom..
  • ina

Jag gjorde äggplock i fredags och tyckte knappt att det kändes alls. Fick inget lugnande utan det gick jättebra, låg och snackade med sköterskan som var jättesnäll =) Så det är nog väldigt olika hur det upplevs, och ffa om man är spänd/nervös innan vilket jag inte var. De fick ut 8 ägg varav 7 blev befruktade och odlas till på onsdag. 

Däremot har jag haft väldigt ont i magen och väldigt svullen sedan plocket men det beror nog främst på att jag är laktosintolerant och ska äta bisolvon som innehåller laktos fram till onsdag =/ Så jag kom inte undan besvär ändå haha! 

Vi fick ett jättebra bemötande och omhändertagande på linnékliniken! Rekommenderas!

• ina

Hej!

En update. Är i v 4+5 nu om jag nu blivit gravid. Då jag tar sprutor (pregnyl) med hcg-hormon kommer alla gravtest visa plus..så idag gjorde vi ultraljud för att se om jag blivit gravid men tyvärr var det för tidigt att avgöra. Man såg bara en förtjockad slemhinna (som visserligen såg "fin" ut) så nu får vi fortsätta vänta och kika igen nästa fredag. Väldigt segt och frustrerande att inte få veta! Om jag är gravid kommer jag isf fortsätta med crinone och pregnyl till v 11. Känner i get speciellt utom att jag är svullen, men det är av crinonen. Så bara att vänta och stå ut nu!

• ina

Hej tjejer!

Idag har vi ÄNTLIGEN efter låååång väntan fått det härliga beskedet att jag är gravid! Jag har inte kunnat ta något graviditetstest då jag fortfarande tar pregnyl så det var bara att vänta tills det kunde synas något på ultraljud. Så idag fick vi se en liten tickande böna =) =) =) är i v 6+0 idag! Yes!!
    Lycka till allihopa!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november