• Aliiice

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej! Blev tipsad om denna tråden, vad roligt det var och läsa att folk blivit gravida på första försöket!

Jag har börjat min resa i torsdags och har sprutat med Gonal f 125 e fram tills igår då vi fått lägga till Orgalutran sprutan fram tills på torsdag då vi har ultraljud nr 2. Hade nr 1 idag och det enda hon sa var att allt såg så fint ut.

Kan även tillägga att det är mina äggledare som det är "fel" på och på min man är det inga "fel" på ;)

• Aliiice

Orgalutran sprutan kändes jätte jobbig att ta första gången. Den andra sprutan ser ju ut som en insulinpenna och är lätt att sticka med. Men det kommer gå bra! Det är lite mer motstånd bara för jag tror nålen är tjockare. Själva sticket känns inte men det svider en stund efteråt. Det kommer gå galant man vänjer ju sig vid allt som sagt väldigt snabbt

• Aliiice

Jag har gonal f istället för menopuren och den ser ut som en insulinpenna precis som den sista du ska ta ovitrelle. Det är synd att inte alla har en sån

Med menopuren får man blanda själv va? Det är ju så himla smidigt med pennorna, bara att ställa in rätt dos och sätta på en nål.

• Aliiice

Hej! Haha oj det var ett tag sen du va inloggad då kanske

Jag var på mitt första ultraljud igår och då sa dom att allt såg jätte bra ut och att jag ska fortsätta spruta två dagar till.

Är inne på sprutdag 7 sju och har inte känt av någonting hitills. Eller jo på andra sprutdagen mådde jag jätte illa men det är allt så du behöver nog inte oroa dig över att inte känna något speciellt med kroppen

• Aliiice
    Iskristall skrev 2015-11-25 11:18:09 följande:

Ja. Jag tempar också så tempen har gått ner till den nivån mensen brukar komma. Så egentligen behöver jag inte vara orolig, den kommer. Men det är ju lite frustrerade när man väntar

Vad mysko kroppen är men det är nog så att bara för att man väntar så kommer den inte. Det är väl någon slags blandning av stress och förväntan
  • Aliiice
    FörstaIVF skrev 2015-11-25 12:10:10 följande:

Jaha, men vad lustigt att det kan vara så, för vissa känner ju av det jättemycket... hur hög dos tar du? Man blir ju lite nojig för om det känns mycket i magen tänker jag att det har bättre effekt... Hade vart såååå trist om jag var tvungen att avbryta denna gången med :( Men men, får se imorgon vad läkaren säger!

Jag trodde också man skulle känna massa eller åtminstonde få någon biverkning så man vet att det fungerar. Men det har verkligen gått smidigt så man blir ju fundersam...

Jag tar 125 e gonal-f så det är ju en ganska låg dos.

Hoppas det går bra imorgon håller tummar och tår! Tråkigt att behöva avbryta när man kommit en bra bit på vägen
  • Aliiice
    hagnestahill skrev 2015-11-25 20:51:32 följande:

Hej!

Jag får också stuva om här i tråden, för jag är gravid!

Hade BIM i helgen och fick solklart plus, men hade mina aningar redan flera dagar innan eftersom jag tjuvtestade och plussade redan tidig morgon på rd 9 (med en 3-dagars). Det var dock svagt (såklart), så har inte vågat tro på det. Men det har bara blivit starkare och idag var det väldigt starkt, så nu tror jag på det. Är i vecka 5+0 imorgon tror jag. Nu börjar den nervösa men spännande resan mot slutmålet..

Symtom hittills: svullen mage, mensvärk, ömma bröst, större mörkröda bröstvårtor, illamående, extremt hungrig och trött...zzz...

Önskar er andra stort lycka till!

IVF-lista ina - äp v.44 Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 årDirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 årphee - äp v.47, bim 4/12, 28 årFruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 årDaiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 årpocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 årStajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 årEmrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 årFörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31årNmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 årIskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38årGravid! CutepoisonHJohannesson BF 2 august

Hagnestahill

Åååh vad spännande! Grattis till er och lycka till!
  • Aliiice
    Emrony skrev 2015-11-29 20:15:44 följande:

Ikväll har jag tagit den sista orgalutran-sprutan och precis tagit Ovitrelle-sprutan, första gången vi tagit den, gick jättebra. Nu är det en "vilodag" imorgon sedan äggplock på tisdag morgon. En fråga, om dom säger att man har tid kl 8 på morgonen, ska man vara där 8 då eller är det själva ingreppet som börjar 8? Ni som gjort det kanske vet?

Jag har också tagit sista idag och vilodag imorgon! :)

Äggplock på tisdag klockan 08.00 och vi skulle befinna oss på kliniken 07.30 för det skulle förberedas grejer osv. Lycka till!
  • Aliiice
    hope88 skrev 2015-11-29 21:04:35 följande:

Hej tjejer!

Ny i denna tråd, hänger i en annan också :)

Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.

Hur går det för er? Hur ligger ni till i processen?

Hoppas jag får hänga här och stötta er men även få lite pepp själv :)

Kram

Välkommen i gänget det är bara att skriva av sig eller läsa som jag gör för det mesta :D hehe

Kram.
  • Aliiice
    hope88 skrev 2015-11-30 11:31:23 följande:

Tack för välkomnandet :)

Ringde klinken imorse och ska på vul på fredag. Hoppas det ser bra ut då :) f.o.m. torsdag kväll börjar jag även med Orgalutransprutorna. Någon som vet om de känns mer än gonal-f?

Spännande nmg äggplock på g snart då :)

Förstår att det känns tråkigt med inga ägg till frysen pocatello men jag tror stenhårt på ert 3 dagars ägg :) Tappa inte hoppet :)

Kram tjejer!

Dom är som sagt trögare att få igenom huden och det svider en stund efteråt :( inte alls roliga men har man tagit den första så kommer resten gå galant! Jag fick ta 6 st orgalutran :)
  • Aliiice

Hej tjejer!

Idag var jag på äggplock fick ut 11 ägg och personalen var jätte positiva. Men precis innan vi skulle gå kom läkaren och sa att hon sett vätska i livmodern och det var inte en bra miljö att sätta tillbaka embryot om vi lyckas komma dit :(

Så nu är jag jätte orolig! Har någon annan varit med om samma sak? Vad är orsaken till vätskan? Hur gick det för er?

Kram

• Aliiice
    hope88 skrev 2015-12-01 11:19:38 följande:

Grattis till äggplock Aliiice :) Hur kändes det?

Har inte haft vätska i livmodern dock i buken tidigare men då har det varit för att jag haft cystor som spruckit och det har försvunnit av sig självt. Kroppen brukar ju ta hand om det mesta så förhoppningsvis försvinner den vätskan du har i livmodern till det är dags för återföring. Håller tummarna för det! Vad sa läkaren mer då?

Kram

Tack! Det var en jobbig upplevelse jag hade ont hela tiden. Fick fyra morfinsprutor men det hjälpte inte :( men skönt att det är gjort nu iallafall! :) har du gjort det och hur kändes det? Dom tyckte det var lite konstigt att jag hade så ont..

Okej för det var något med den stilen läkaren sa med att det brukar oftast försvinna av sig själv så håller tummarna på att det är borta tills på torsdag då det eventuellt blir återföring :)
  • Aliiice
    hope88 skrev 2015-12-01 11:37:56 följande:

Fy det låter inte roligt :( Morfinet kanske inte tog på dig? Skönt att det är över nu i alla fall och så får du vila. Har du ont nu efteråt också?

Ja jag tror det försvinner hoppas det för din/er skull :) Håller tummarna för fina embryon och återföring på torsdag.

Det här är min första ivf så har inte gjort äggplock tidigare. Är på sprutdag 3 :) Är lite nervös inför äggplocket men hoppas det går bra. Har fått morfinsprutor förut ich i stort sett slocknat så hoppas på den reaktionen nu också men det tror jag inte eftersom man säkert spänner sig och då kanske morfinet inte tar ordentligt. Hoppas på det bästa :)

Kram

Dom sa att äggplocket inte är värre än att spola äggledarna ifall du gjort det men det är ju så olika och stämde inte in på mig. Nee morfinet tog inte bra har mest varit snurrig och borta sen efter ingreppet hehe. Nu har jag som en kraftig menssmärta men fick med mig värktabletter med lite morfin i hem så det är lugnt just nu :)

Men vad roligt! Välkommen i gänget :) när har du första ultraljudet? Allt går så himla snabbt från det att man börjar spruta hehe
  • Aliiice
    Iskristall skrev 2015-12-01 15:40:50 följande:

Tar ni sjukledigt från jobbet vid äp eller hur har ni gjort den dagen? Eller semester eller vad?

Jag fick välja om jag ville ta en karensdag eller semesterdag. Jag tog det sista :) man ska iaf vara ledig hela dagen hehe
  • Aliiice
    Pocatello skrev 2015-12-01 15:22:10 följande:

Jag gissar att vätskan beror på överstimulering, då brukar vätska samlas kring livmodern. Är en överstimulerad kan de vilja vänta tills nästa cykel innan de sätter tillbaka embryot då överstimuleringen ofta blir värre om en blir gravid. Försök att vila och drick mycket! Tänker att vätskeersättning är bra, har sett vissa fått det rekommenderat och det är ju aldrig dåligt. Men du kan ju också ringa till din klinik och fråga vad du kan göra? Jag kommer ofta inte på frågor precis när jag får informationen utan det kommer när en kommer hem..

Jag tänkte också på om det var överstimulering men att hon kanske skulle sagt något isåfall. Ja man kommer ju på alla hundra frågor efter att man landat. Var så groggy så hängde inte riktigt med. Nu vill man ju inte vänta på nästa cykel när man är så nära :(

Okej tack för tipset! Får skicka mannen till apoteket då hehe
  • Aliiice
    FörstaIVF skrev 2015-12-01 14:13:39 följande:

Hej alla!

Vad bra det verkar gå för dom flesta här, det är ju toppen!

Själv lutar det nog mot ännu ett avbrutet försök. På mitt andra VUL igår så hade inte hänt särskilt mycket sen den första kollen och dom är extremt oroliga för en överstimulering... fick dock höja dosen från 150 till 187,5 IE menopur men tror inte det gör särskilt mycket till eller från. Ny koll på torsdag och då får jag besked om jag ska fortsätta eller inte. Känns bara så j*vla trist att man ska behöva avbryta igen.. :( sketäggstockar man har rent utsagt! Läkaren sa att jag hade väldigt "fina" äggstockar som nog allt kan producera fina ägg om man hittar rätt dos men just nu så känns det som att det aldrig kommer gå. Gaaaahh! Skit.

Så, nu fick man sagt det iaf...

Men jag sitter på läktaren och hejar på er andra iaf!

Vad tråkigt att höra! :( man önskar det gick lika bra och smärtfritt för alla som måste gå igenom det här. Håller tummar och tår för att det ska gå bra på torsdag! :)
  • Aliiice

Stajlish - du fick väl plus i vintras om jag minns rätt? Tråkigt om du MA :( välkommen till IVF världen igen! jag har satt tillbaka ett ägg idag så nu är man ruvare igen för tredje gången :) har dock varit i Grekland och kör med immunbehandling samtidigt

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november