1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Här är en till!
Jag och min man har försökt bli gravida på egen hand i snart 3 år, efter ungefär 2 år tröttnade vi på ständigt negativa graviditetstest (vilken otroligt lukrativ verksamhet det måste vara att sälja graviditestest...) och satte igång en utredning. Till saken hör också att mina föräldrar försökte i nästan 10 år att bli gravida innan jag behagade bli till, så jag har nog mer eller mindre hela livet anat att det nog inte skulle bli så lätt.
Den har visat att jag väl sannolikt har PCO (många äggblåsor och vissa lindriga symtom) men har extremt regelbundna menstruationer, och att maken har relativt få spermier. Så IVF (ICSI) blir det, med start i November och äggplock/ET i månadsskiftet nov/dec.
Så från att ha tagit en evig tid med utredningar och väntan så kommer jag nu att vara "gravid" i slutet på nästa månad (jag väljer att se det så i alla fall, även om det väl kan diskuteras om det är formellt korrekt). Det är så sci-fi att man baxnar.
Vi kommer att köra korta protokollet, med låg dos med tanke på min PCO-tendens, jag är hispig över eventuell överstimulering, men i övrigt känns det mest skönt att det äntligen händer nåt.