Inlägg från: Grodis15 |Visa alla inlägg
  • Grodis15

Tips inför längre Thailandsvistelse

Jag skulle inte resa runt i Thailand med en så liten bebis. Jag har rest runt där en del och oftast åket man i moppetaxi eller tuktuk där deg inte finns bälte och du sitter på bänkar typ. På många mindre ställen finns inte vanlig "biltaxi" ens. Reser ni med båt är det ofta speedboat och du sitter på en bänk på en öppen båt, inte att rekommendera med en bebis. Ibland finns färja, det är bättre. Jag skulle inte köra bil själv i Thailand.

Jag tycker att ni ska välja en plats i Thailand där ni kan ta taxi (bil) direkt från flygplatsen och sedan stanna där, inte resa runt. Eller isåfall endast resa dit ni kan åka med taxi alternativt färja eller flyg. Ta med er eget babyskydd. Hyra eget hus låter som en bra idé!

• Grodis15
    Copyjulia skrev 2015-10-05 21:47:34 följande:

Då får vi nog välja ett ställe där man enkelt kan ta sig runt till fots. Det gör mig orolig bara att åka i biltaxi utomlands ibland... Det är inte viktigt för oss att resa runt. Några tips på bra barnvänliga ställen?

Har tyvärr inga tips, jag har bara rest runt på öarna vilket inte är så lämpligt för er.

Vad är du rädd för med taxi? Säkerheten eller att dom ska lura er på pengar?
Svar på tråden Tips inför längre Thailandsvistelse