Grodis15 skrev 2015-10-05 21:22:40 följande:
Jag skulle inte resa runt i Thailand med en så liten bebis. Jag har rest runt där en del och oftast åket man i moppetaxi eller tuktuk där deg inte finns bälte och du sitter på bänkar typ. På många mindre ställen finns inte vanlig "biltaxi" ens. Reser ni med båt är det ofta speedboat och du sitter på en bänk på en öppen båt, inte att rekommendera med en bebis. Ibland finns färja, det är bättre. Jag skulle inte köra bil själv i Thailand.
Jag tycker att ni ska välja en plats i Thailand där ni kan ta taxi (bil) direkt från flygplatsen och sedan stanna där, inte resa runt. Eller isåfall endast resa dit ni kan åka med taxi alternativt färja eller flyg. Ta med er eget babyskydd. Hyra eget hus låter som en bra idé!
Håller med på alla punkter!
Därför tycker jag att Ban Phe -området kan vara bra. 1 taxiresa bort från flygplatsen och lugnt tempo.
Och bra prisläge om inget drastiskt har hänt...
Finns både lägenheter och semesterhus, små och stora hotell mm.
Har man is i magen kan man åka runt och förhandla om priset, men man är ofta jetlaggad och trött.
Vi hade en budget på 1000 kr/dygn, som vi inte använde upp när vi var i det området. Vi gjorde av med ca 500 kr/dygn inkl. hotellrum med frukost, lunch och middag på restaurang och lite kortare utflykter.
Som sagt - för 5 år sedan.