Anonym (Anonym) skrev 2015-09-29 12:07:38 följande:
Ok, olika bud.. Nej pappan har ingen skyldighet att ge bort sin del av bb till mig, det är något som han själv anser, att jag ska ha hela bb. Jag har låg inkomst i dagsläget och sen vi separerade. Därför har han tyckt att jag ska ha hela bb eftersom han tjänar betydligt mer än mig. Detta är något han själv anser och jag har ju givetvis hållit med honom i det. Jag står för allt. Men jag vet genom familjerätten att det inte är rätt, då han även ska stå för saker också även fast jag har hela bb. Inget kommer från han, tex skulle han stå för aktivitet/fritid men han har inte sett till att ordna något kring det över huvud taget. Men detta är en annan femma. Men jo, jag betalar för barnen, såpass det går iom min inkomst.
Dags att sätta ner foten. Tala om för honom att du inte kommer skicka med kläder utan han får skaffa det själv. Om han tycker att det är jobbigt att shoppa så erbjud dig att följa med.
Börjar han kräva halva barnbidraget så ser du till att kommunen skickar räkningen för halva barnomsorgen till honom. Om han tjänar mycket så blir det ju faktiskt billigare för honom att låta barnomsorgsavgiften bli beräknad på din inkomst än på hans.