fjonkelina skrev 2015-09-29 08:40:18 följande:
Det här med att straffa någon.....eller kanske kan det heta ta ekonomiskt ansvar för det barn man har satt till världen??
Är du av den åsikten att blivande pappor straffas för att dom blir pappor när det inte är en önskad/planerad graviditet också? Bara en stilla undran.....
Nu läser du nog in lite väl mycket i vad jag skriver. Istället för att läsa vad jag faktiskt skriver..
Det där med att man inte skall straffa någon skrev jag då det lät som om TS ansåg att pappan borde ta ett större ekonomiskt ansvar än henne själv. Hon skrev
"Samt kan jag inte låta bli att känna att han lämnar dotter, bra jobb samt fin lägenhet i Sverige (och låter mig sköta exakt allt kring skola, VAB osv), bara för att få vara mer i solen och ha henne på loven när allt är enkelt och roligt.. Då får man faktiskt ta lite ansvar för det."
Vilket jag uppfattade som att hon ville straffa honom. Men eftersom jag inte var säker på att jag uppfattat rätt så frågade jag..
Självklart skall man ta ekonomiskt sikt ansvar för de barn man satt till världen. Som sagt så har jag redan påpekat att pappan bör betala underhåll.
Din sista fråga är ju fullkomligt tagen ur luften.. Men eftersom du tydligt hittar på saker jag inte skrivit så nej. Har man sex och det blir ett barn så bör man BÅDE ta ekonomiskt sikt och moraliskt ansvar. Dvs man bör finnas i barnets liv.
Skulle du nu kunna svara på varför du envisas med att hitta på åsikter jag inte har?