Brumma skrev 2015-09-28 16:51:38 följande:
Jag har inte skrivit ngt om föräldrarnas ekonomiska situation. Jag har räknat upp faktiska summor.
TS uppskattar att hon betalar 30-40000 om året för barnet. Och menade på att pappan skall både betala underhåll och större delen av flygbiljetterna. Och att hon upplever det som att hon betalar mer.
I NULÄGET betalar hon säkerligen mer men om pappan börjar betala underhåll så KOMMER han att betala en större summa av barnets försörjning.
Var har jag skrivit ngt om moral angående det? Jag påpekade att det inte var rätt att straffa honom för att han inte bor kvar i Sverige genom att han skall betala mer än TS..
Och det jag menar är att vi inte vet något om ts eller pappans ekonomiska överskott. Det kan vara så att ts har mycket bättre ekonomi än pappan och därför ska betala mycket mer än hälften av resor och barnets uppehälle. Det kan också vara så att pappan har mycket bättre ekonomi och därför ska betala störst del av alla kostnader.
I vilket fall som helst så följer ts lagen och systemen om hon ansöker om uh-stöd från FK. Oavsett vad barnet kostar och oavsett vem som betalar vad.