Inlägg från: Missdalvik |Visa alla inlägg
  • Missdalvik

Första barnet BF juni 2016

Rosen5824 skrev 2015-11-18 11:34:51 följande:

Är det någon som funderat på vaccination? Min BM sa att tidigast i januari men att jag själv kan välja. Hur går era tankar? 

Är lite kluven faktiskt ang vaccinering. Är både ja och nej från min sida. Har bara vaccinerat mig en gång för massa år sen i samband med att min mamma behandlades för elakartad cancer och fick en jävla massa cellgifter. Vi fick inte sprida någon smitta till henne så även vi barn var tvugna att vaccineras. Men har hört både bu och bä om vacc när man är gravid. Hur tänker du? :)
  • Missdalvik
    Rosen5824 skrev 2015-11-18 11:56:02 följande:

Jag har inte varit direkt utsatt för en massa influensor tidigare. Men nu är jag inte själv så nu funderar jag på vaccin just för barnets skull. Tänk om jag blir sjuk och barnet blir lidande, det vill man ju inte vara med om. Sedan tror jag inte själva vaccinet kommer skada utan det är ju testat och ska inte vara farligt.

men har sås svårt att bestämma mig men tror att jag kommer vilja vaccinera mig. Ska prata med mamma först  men hon vet inget än, väntar till jul!

Åh vad mysigt att berätta vid jul!! Min mamma vet redan, kan inte ha några hemligheter för henne utan att hon avslöjar mig haha

Jag jobbade hemtjänsten så utsätts dagligen för olika smittor, så är kanske lika bra för min del med då. Som du skrev, det är ju bevisat att det är ofarligt för bebisen :)
  • Missdalvik

Då kommer nästa fråga! Ni som har djur, märker ni någon skillnad på dom? Vi har två hundar, vi hade varsin från början så det är lite så att min hund är just min hund. Jag märker sjukt stor skillnad på henne! Hon följer mig vart jag än går (mer än vanligt, hehe) och hon är väldigt tillgiven och vill ligga nära. Vår andra är likadan som vanligt, men vi har inte heller lika starkt "band" som jag och min egna.

Har ni märkt något?

• Missdalvik

Mitt lilla hjärta ligger just nu under täcket med mig när vi ska vila lite. Tur hon inte är stor! (Chihuahua) såhär mysig och närgången har hon aldrig vart innan, då är hon extremt mammig från början. Tror hon vaktar lillebror i magen <3 vi gissar på lillebror iaf, magkänslan brukar ha rätt :D

• Missdalvik

Vi går in i v 13 imorgon!! Äntligen. På fredag är det ultraljud, längtar så jag spricker! Syns inget på mig än.

• Missdalvik
    Lotus8902 skrev 2015-11-22 17:57:37 följande:

En del av oss:

Sluta skyll ifrån dig och skriv att alla andra missförstår dig när du försöker vara snäll. Det du skriver är inte "negativt" utan det är NEGATIVT. Varför ska du ens ifrågasätta från början? "Oj, det var tidigt. Säker att du inte bara är svullen" och sen fortsätter du gå på.. Suck!

Jag är i 13+1 och de förta veckorna blev jag lite rund om magen eftersom jag var svullen. Se la det sig och någon gång förra veckan fick jag en hård kula som putar fram under naveln. Det spelar ingen roll hur stort fostret är, det är ju andra saker som spelar in också.

På mig syns det absolut ingenting! :( Är i v 13. Nu är man mer nojjig för ma än innan! Jag vill också ha en liten mage.. :) skönt att vara inne i v 14 för din del, vilken milstolpe!!
  • Missdalvik
    En del av oss skrev 2015-11-22 18:41:14 följande:

Syns inget här heller, är smal och har bara en liten på 13.6 mm så det lär dröja många veckor till. Går fortfarande i mina vanliga kläder.

Livmodern ska man ju åtminstone kunna känna såhär långt, men inte ens det på mig.. Känns oroväckande. Du är väl några veckor efter mig?
  • Missdalvik
    En del av oss skrev 2015-11-22 19:23:53 följande:

[quote=76033859][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-11-22 19:02:59 följande:[/quote-nick]

Livmodern ska man ju åtminstone kunna känna såhär långt, men inte ens det på mig.. Känns oroväckande. Du är väl några veckor efter mig?

[/

Ska man? Jag känner inget alls och är i v.8+1 idag. Gjorde VUL i torsdags och då slog hjärtat, ska på VUL igen på tisdag och sedan dateringsultraljud utanpå magen på torsdag.

Hur ska det kännas då? Jag är helt platt under naveln, kanske har med att jag tränar mycket, ingen aning. Varken gynekologen eller min BM sa något om att man ska känna livmodern. Står inget om det i dom gravidkalendrar jag föjer heller. Ska fråga MVC läkaren om detta på onsdag eller läkaren på VUL på tisdag.

Sen ligger ju jag 4 veckor innan dig också, så jag bör känna toppen på livmodern. Inte du..
  • Missdalvik
    annieh897 skrev 2015-11-22 19:43:43 följande:

Jag kan känna min livmoder nu, barnmorskan visade var jag skulle känna och sa att det var livmodern. Då hade jag precis gått in i vecka 11. Kände inte nåt innan det.

Förhoppningsvis är det jag som är trög och inte fattar hur jag ska känna ;) ul på fredag, så får hålla mig tills dess :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016