Inlägg från: Elliott94 |Visa alla inlägg
  • Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Jag ordnar de! Jag kan lägga de högst upp så de är enkelt att se. Kan man skicka meddelande till varandra? Isåfall vore de lättast om alla kunde skicka till mig. Annars får vi ta de här över så lägger jag in efterhand :)

• Elliott94

Är det någon som vet om jag kan redigera i mitt första inlägg där uppe så jag kan lägga till alla? :)

• Elliott94

Var hos BM idag för hälsosamtal fick en ny tid den 28oktober då blodprov och andra prov osv ska tas. Barnmorskan var trevlig så jag är nöjd än så länge. Vecka 6 idag (5+0) :)

Illamånde ökar hos mig för varje dag. Kommer inte dröja många dagar innan jag spyr känner jag :(

• Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-05 20:08:07 följande:
    Lättast kanske är att ha en egen bf tråd? Annars kommer du få uppdatera hela tiden.

Ikväll har jag pysslat lite. Jag köpte vita muggar som jag sedan skrivit mormor/morfar/farfar/farmor på beroende på vem som ska få den. Blev riktigt bra. Vi tänkte berätta för mina föräldrar när min mamma fyller år i slutet på oktober.

Hur har ni tänkt berätta?
    Ja att uppdatera för mig är ingen fara. Undrar bara om man kunde ändra de man redan skrivit genom telefonen eller man måste in på en dator för att göra de?
    Bara så att allting blir rätt :)

Ååh vad kul bra idé!
    Vi tänkte lägga vars en ask med en ultraljudsbild i och ge alla samtidigt både min sambos föräldrar och mina föräldrar. Ska boka in tidigit ultraljud tänkte jag så att vi får se att bebisen lever och får några bilder också :)
  • Elliott94
    tessan120 skrev 2015-10-06 11:25:42 följande:

Vi funderar också på ett tidigt ultraljud. Men eftersom vi är nyinflyttade i ett nytt län samt kommun så tänkte jag vänta tills jag har pratat med Barnmorskan på vårt första besök på torsdag. Hon kanske kan ge tips på vart jag kan vända mig. 

Jag vill bara veta att det är något där, känner att jag skulle slappna av något enormt då. 

Ja jag känner lite så också. Att man vet att de lilla livet lever och finns där skulle vara en enorm lättnad för ens överanlyserande hjärna haha
  • Elliott94
    Ramiz skrev 2015-10-06 14:07:02 följande:

Var hos BM idag å nästa tid jag fick var 30 nov för å ta prover.. Sen ul blir först i januari... Det e ju jätte lååååångt diiit! Hur ska jag kunna vänta så länge???

Oj vad långt du fick tills du ska ta prover :o jag fick redan den 28okt har dock inte fått tid till RUL än så de får jag väll den 28 då antar jag :)
  • Elliott94
    HaLiEn skrev 2015-10-06 19:21:05 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in i denna gruppen om det är ok.

Vi fick ett positivt test idag. )

Sista mensen var 9/9 vilket (enl appen) innebär att bäbisen borde komma 15/6 och prickar precis in vår bröllopsdag!

Välkommen och ett jätte grattis :D
  • Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-07 22:53:28 följande:

Sambon bjöd ut mig på middag ikväll. Hade det såå himla mysigt

Men nu.....rosa på pappret...igen.. 1 vecka sist o då var det på BIM. Inte vart orolig alls men nu vet jag inte vad jag ska tänka:' -(

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Håller tummarna att det inte är något allvarligt!
    Kram
  • Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-10-08 16:09:06 följande:

Jag har tid på måndag 12/10 men fick inte veta ifall det var hälso eller inskrivning.. Hoppas på inskrivning. Går in i v 7 på söndag.

Oftast kommer hälsosamtalet för och därefter inskrivning där man tar prover osv vad jag har förstått iallafall :)

Jag hade hälsosamtal i tisdags 6/10 och ska på inskrivning den 28/10 vilket ändå är ganska snart :D
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016