Inlägg från: Elliott94 |Visa alla inlägg
  • Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Vi börjar bli många här inne nu, vad roligt! :D

Är de någon av er som tänkt ta reda på kön?
    Jag och sambo har bestämt oss för att inte ta redan på könet. Vi är trots allt nyfikna men för oss spelare de ingen roll och därför tänkte vi de kunde vara en kul överraskning. Sålänge de lilla livet är friskt så blir jag glad :)

• Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-09-30 12:13:32 följande:

Vi ska nog ta reda på kön, just att underlätta inköp av kläder och dylikt. Jag tillhör dom som vill klä min flicka i "flickfärger" och tvärtom med min pojk. Vad det nu blir :) är likadan med min häst, ett sto som har mestadels rosa ;)

Är det någon mer som har riktigt ihärdig mensvärk? Är så extremt rädd att det blir ett missfall.

Jag har "mensvärk" men den kommer och går vid olika tillfällen så jag har inte det hela tiden! Sitter det i hos dig hela dagen?
  • Elliott94
    Missdalvik skrev 2015-09-30 13:04:42 följande:

Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.

Håller med! De är så svårt att veta men min magkänsla säger att allting är bra med de lilla livet så jag hoppas min magkänsla stämmer :)
  • Elliott94

Sambon är på provanställning och vi tyckte inte de var lönt att ta ledigt för hälsosamtalet så jag ska gå tillsammans med mina fina tjejkompis som också är gravid. Jag skulle egentligen vänta med att berätta för henne men jag kunde bara inte haha :D

• Elliott94
    Hazel Grace skrev 2015-09-30 19:22:22 följande:
    Ramiz skrev 2015-09-30 16:31:19 följande:

Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?

Blöder fortfarande och ganska mycket. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och se om det går över, annars får jag gå till gyn-akuten och se om det är borta.

Skulle inte tagit ut allt i förtid! Känns som att det är kört.. Blir bara så jävla ledsen.
    Håller tummarna att allt är okej! Styrkekramar
  • Elliott94
    citronpeppar skrev 2015-10-01 09:24:27 följande:

Hej alla och grattis till era plus!

Jag tror jag är gravid, testade igår morse eftersom jag fått svamp (TMI) och då behöver de veta om man är gravid innan man börjar behandla.

Fick ett svagt streck på RFSU:s test. Känns så sjukt overkligt att jag inte vet om jag vågar tro på det än. Ska göra ett till test imorgon bara för säkerhets skull.

Gravidsymptom? Vet ej. Yrsel och illamående kanske, speciellt när jag sitter på golvet. Samtidigt har jag ångest som ger samma symptom och jag har ätit en lång antibiotikakur som jag också brukar bli yr och illamående av så...

Vet fortfarande inte om jag vågar hoppas. Visste knappt om jag vågade skriva här. För tänk om det visade sig att testet var tokigt, att det inte var ett streck och att jag tagit ut glädjen i förskott...

Vi finns här för att bolla dina tankar och känslor så du är mer än välkommen :)
  • Elliott94

Är det någon av er som är tabletter med folsyra? Jag har ätit ett tag men glömmer oftast bort att ta dom då jag är dålig på att komma ihåg sådana saker.
    Har ni något tips så jag enklar kommer ihåg att ta dom?

• Elliott94
    citronpeppar skrev 2015-10-01 12:18:13 följande:
    Jag äter flera mediciner och multikvinna från Apoteket (jobbar med barn så alla extra vitaminer är nödvändiga). Tar alltid tabletterna i samband med frukost, går på ren rutin nu.

Det finns en dosett med ett fack för varje av veckans dagar att köpa på Apoteket, lägg den på köksbordet och fyll på varje söndag. Superenkelt att se om du missat!
    Tack för tipset! En sådan dosett ska jag titta efter :)
  • Elliott94
    knaappeen skrev 2015-10-01 14:42:24 följande:
    Jag testade idag igen, är på BIM ,mina symptom är som bortblåsta o strecket blir inte starkare.

Så jag förstår dig, är supernojjig nu!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Jag har också testa två gånger efter mitt claerblue och båda två har varit lika starka som kontrollstrecket. Mina symptom börjar rulla in efter varandra.

Tror dock inte de är någon fara hos er för jag har läst att symtomer kan komma och gå samt att man kan vara en låg hormonare så oroa er inte för mycket så ni blir uppstressade <3
  • Elliott94
    littlemissE skrev 2015-10-01 15:10:10 följande:

Symptomen har jag kvar. Illamående. Hunger. Trötthet. Molvärk till och från. Ömma boobs som satan. Men det är det där jäkla strecket. Kört på testlagret. Det har ökat jättefint men nu de senaste två som jag tagit med en till två dagars mellanrum blir inte starkare eller jag inte mkt. Tycker det borde vara lika starkt som kontrollstrecket. Men ska inte bli orolig ska slänga de andra testen tror jag. Bättre att vara lyckligt ovetande om det blir missfall.

Håller absolut med! Inte värt att stressa upp sig. Bättre att ta en dag i taget :)
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016