Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Första barnet BF juni 2016

[quote=75943428][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-10-31 15:15:20 följande:[/quote-nick]

Har haft ömma bröst, yrsel, hungrig och varit väldigt trött. Enligt SM och det gravtestet jag tog borde jag vara i vecka 8+2. Men VUL i tisdags visade att jag antingen är i 5+3 eller MA. I veckan har alla symptom försvunnit.

Ska på VUL och troligtvis skrapning på tisdag. Åker på semester på lördag och är borta en månad så jag vill ha missfallet "avklarat" tills dess.

[/

Åh fy hoppas inte på MA och ha blödning och skit under semestern. Hur kunde det skilja så mycket i veckor? Syntes hjärtat? Är livrädd att ingen hjärtaktivitet kommer synas. Ska på VUL troligtvis på torsdag eller fredag, kommer vara i v5+3 på torsdag så nog alldeles för tidigt att se något och då kommer det bara skapa ännu mer oro.

• En del av oss

[quote=75944810][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-10-31 22:53:19 följande:[/quote-nick]

De såg hinnsäck och gulesäck tydligt, och något som skulle kunna vara ett foster. Så de vet inte om det är tidigt eller MA. Men som sagt, jag borde vara i vecka 8+ så vi tror på MA. Det borde synts ett väldigt tydligt foster med hjärtslag nu.

Väljer vi skrapning så är allt "över" direkt och jag slipper blöda på semestern.

Det kommer gå fint för er, det känner jag på mig :)

[/

Tyvärr blöder man vid en skrapning också så ingen skillnad. Sett sådant IRL men vi hoppas du slipper skrapning och att det är ett livsdugligt embryo nästa vecka och att hjärtat slår.

Tar inte ut något här, har haft så många mf så jag tappat räkningen så går på nålar här och vill bara komma förbi dessa 12 veckor då risken är som störst men tiden sniglar sig fram.

Vart ska du åka på semester någonstans? Till värmen?

• En del av oss

[quote=75945920][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-11-01 11:17:22 följande:[/quote-nick]

Vi vill mest bara ha ett klart besked om vad som händer, det går inte att påverka så mycket hur det utvecklas ändå.

Roadtrip USA två veckor (NY, Washington, Niagarafallen, Chicago, Orlando) och två veckor kryssning i Västindien :D

Jag håller tummarna för er!

[/

Det förstår jag verkligen.

Gud vilken underbar semester du har framför dig. Passa på och njuta ordentligt!

När var det du skulle på kontroll igen?

• En del av oss

[quote=75948210][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-11-01 21:22:27 följande:[/quote-nick]

På tisdag :)

[/

Ok hoppas det går bra, berätta hur det gick. Håler tummarna. På torsdag eller fredag är det min tur.

• En del av oss

[quote=75949460][quote-nick]Rosen5824 skrev 2015-11-02 09:27:18 följande:[/quote-nick]

Hej tänkte vara med här också. Är gravid med första barnet, är i vecka 7 (6+2) är beräknad till den 26 juni. Har haft jätte tur med symptomer , peppar peppar ta i trä. Inget illamående men lite magont. Jag fick reda på att jag var gravid i vecka 6 för jag trodde det magont och ömmande bröst jag hade var mensvärk. Men det kom ingen mens  Så just nu är jag i gravidruset! 

Sitter i en situation där makens vänner har typ alla barn men mina jobbar på det, så jag är först blad mina vänner. Hur ser det ut för er? Har alla era kompisar barn eller försöker?

[/

Jag är nog sist ut bland mina vänner med att få barn. Jag är ju över 40 och mina vänners barn är ju i skolåldern och vissa har tom tonåringar.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75954479][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-11-03 12:06:04 följande:[/quote-nick]

Då lämnar jag gruppen.

VUL idag visade ett möjligt foster motsvarande vecka 5+? typ. Men det är 4,5 vecka sedan jag testade positivt så.

Läkaren tror att det kommer bli missfall. Men inget är 100% säkert nu så vi fick bestämma.

Vi valde att avsluta istället för att troligtvis få missfall under vår semester. Oerhört tråkigt men.

Vi blev ju gravida på första försöket iallafall, så vi ska nog lyckas igen!

[/

Fy vad tråkigt jag som hoppades för dig. Fick du tabletter för att avbryta det?

• En del av oss

[quote=75955049][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-11-03 14:04:35 följande:[/quote-nick]

Tack fina ni!

Just nu gråter jag av frustration. Läkaren ringde och sa att han inte tänker anmäla mig till operation ändå. Riskerna är för stora så tidigt i en graviditet. De rekommenderar inte tabletter heller.

Så nu får jag helt enkelt gå och vänta.

Men ååååh! Vad jag ska njuta av min semester! Jag ska åka linbana, köra forsränning och allt annat man inte "får" av säkerhetsskäl när man är gravid. Alkohol dricker jag inte ändå så.

[/

Trist men v.5 är nog mer skonsamt för kroppen att stöta ut själv det blir som en riklig mens. Jag har fått mf i v5 men det låter mer som det är ett MA du är med om eftersom du plussade för så länge sedan och embryot var 5 v.

Njut av din resa till tusen och gör allt du tycker är kul.

• En del av oss

Gjorde vul idag men det var för att jag oroade mig för att ha dragit på BV då jag fått det förr av progesteron vagitorier som jag tar men ingen BC tack och lov utan allt normalt.

Fick en en tjock fin slemhinna som ser så fin ut enligt gyn och en hinnsäck, såg inget embryo men en liten vit prick i hinnsäcken till vänster och skymt av gulkropp till höger i hinnsäcken och hon mätte graviditetslängden genom att mäta hinnsäcken till v.5+ till v.6+1 vet dock att jag inte är så långt gången som v.6+1. Allt ser bra ut so far. Ska på mitt bokade vul hos min ord gyn den 19 nov är då i v.7+3 och då kommer man se både embryo och hjärtat slå om allt är som det ska.

Idag köpte jag iaf första klädesplagget till bebis, kunde inte motstå, en liten omlottkofta i storlek 56, helt oemotståndlig!

• En del av oss

Jag får göra tidigt VUL pga upprepade MF och MA.

• En del av oss

[quote=75963391][quote-nick]Liinaa91 skrev 2015-11-05 13:00:07 följande:[/quote-nick]

Duktiga ni som kämpar! Man får inte reda på sånt annars. Men i vecka 5 borde man se slemhinnan o platsen där baby ska ligga...

[/

Jo slemhinnan syns och den var tjock och så en hinnsäck med början till en gulesck som skymtade fast jag har ju inte lika tränade ögon som en gynekolog.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016