Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Första barnet BF juni 2016

[quote=75937469][quote-nick]doktorquinn skrev 2015-10-29 22:08:38 följande:[/quote-nick]

Fy vad synd att du känner så!

Det kan ju vara både och, det kanske är så din kropp är funtad, att du slipper många symptom efter ett visst antal veckor? Eller så har du rätt. Man kan säga så här: du påverkar inte utfallet genom att oroa dig. Hoppas du får tidigarelägga ultraljudet och att det ger svar.

[/

Är bara i v.4+ 3 så många veckor är det väl inte direkt.

Har så tråkiga erfarenheter så inte konstigt att jag inte oroar mig, sedan läste jag nu en studie som påstår att illamående minskar risken för missfall med 70% och det känns verkligen fruktansvärt att höra för en som inte mår illa det minsta det skapar bara ännu mer oro hos mig.

• En del av oss

Kommer sakna dig Erla önskar dig all lycka!

Någon som vet när hjärtat börjar slå eller har någon trovärdig länk till någon trovärdig medicinsk studie om det?

• En del av oss

[quote=75937878][quote-nick]Fia80 skrev 2015-10-30 01:28:29 följande:[/quote-nick]

Som jag har förstått det så är drt under v. 6

[/

Hört eller läst det någonstans? Söker information som pekar åt samma håll då jag finner så olika information.

• En del av oss

[quote=75938499][quote-nick]Marty88 skrev 2015-10-30 09:36:29 följande:[/quote-nick]

1177 Vårdguiden är en säker källa, de har en gravidkalender där man kan läsa om fostrets utveckling vecka för vecka. Hjärtat börjar slå under v 6 enligt dem.

[/

Ska kika in på 1177 men när jag gjorde VUL med min MA graviditet så syntes inget hjärta slå och läkaren sa att det oftast är för litet för att kunna ses. Veckan därefter så konstaterades det att det hade stannat i utvecklingen i v.4-5

• En del av oss

[quote=75940331][quote-nick]JaninaH skrev 2015-10-30 17:18:21 följande:[/quote-nick]

försökt att bli gravid i över 10 år, och äntligen har vi lyckats

[/

Stort stort grattis!

• En del av oss

41 år första barnet Stockholm

Har kämpat på i 3 år, varit gravid men fått mf/Ma upprepade gånger så det är mycket oro. Är i v.4+4 idag och jag får väl räkna med att hjärtaktivitet inte kommer synas om man gör VUL nästa vecka. Menar ni att embryot var 6 veckor eller graviditetslängden? Embryot är runt 2 veckor yngre än graviditeten.

• En del av oss

[quote=75941405][quote-nick]Marty88 skrev 2015-10-30 22:34:34 följande:[/quote-nick]

När du är i graviditetsvecka 6, alltså att embryot är 4 veckor gammalt. Nästa vecka bör du alltså kunna se hjärtaktivitet, men det kan också inte visa beroende på om du gör vul i början eller slutet av vecka 6. Utvecklingen går så fort så det är ofta stor skillnad på fostret bara på sju dagar.

[/

Jag går in i v.5+0 på måndag och kommer troligtvis göra VUL på torsdag eller fredag (v.5+3 eller v.5+4) då gynekolgen bara arbetar på mottagningen dessa dagar.

Jag hade tidig ÄL denna gång och testade plus i v.3+1.

• En del av oss

Jag kan inte lägga in mig på länken på BF-listan från min ipad så någon får gärna lägga till mig.

• En del av oss

[quote=75943100][quote-nick]ganskaovanlig skrev 2015-10-31 13:21:00 följande:[/quote-nick]

Sexlusten är tillbaka med buller och bång om jag nu ska hitta något positivt med att symptomen försvunnit (Y)

[/

Ha ha iaf nåt själv är den sådär. Är sablans räd och ha sex även fast jag vet att det inte ska vara någon fara men har man haft upprepade mf/ma eller fått rek att avstå så ska man följa det.

Här kom illmåendet helt plötsligt måste äta på något hela tiden. Vilken vecka är du i? Har du ömma bröst? Det har varit det enda enda länge

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016