Första barnet BF juni 2016
Mina superömma bröst har över natten slutat vara ömma. Det känns ingenting... Jag läste att 7/10 av dom vars bröst slutade ömma innan v12 (av de som haft ömma bröst innan) fick MF/MA, så jag är förmodligen ute.
Mina superömma bröst har över natten slutat vara ömma. Det känns ingenting... Jag läste att 7/10 av dom vars bröst slutade ömma innan v12 (av de som haft ömma bröst innan) fick MF/MA, så jag är förmodligen ute.
De ömmar på igen nu... Ska försöka ta det lugnt :)
Var idag på första besöket hos bm. Inskrivning och hälsosamtal. Kommer bli ytterligare ett samtal i nov. Fick till min förvåning reda på att vi har en gynmottagning bara 30 minuter bort som gör ul ifall det skulle behövas :) behöver inte ens remiss. Fick det lugnande beskedet att det bara ska vara att ringa dit om ytterligare en blödning sker. Enligt bm skulle eventuella symptom försvinna ganska fort om det skulle vara något som inte stod rätt till. Då kan jag och mina ömma tuttar leva vidare på det hoppet :P
Ultraljudet idag gick jättebra, var precis som uträknat i v 7+4, och hjärtat pumpade på jättefint! Läkaren som utförde undersökningen sade att allt annat han även tittar på såg så bra ut som det bara kunde och att det höjer oddsen för att det ska gå bra med graviditeten. Självklart kan aldrig garantier ges, men det kändes mycket bra att allt såg perfekt ut :)
Jag har nu vetat i tio dagar, och fortfarande är enda symptomen jag känner ömma bröst och jobbigt humör. Igår och idag tycker jag brösten känts markant mindre ömma så nu på kvällen gjorde jag faktiskt ett nytt test, men det var fortfarande två starka streck. Är antagligen i slutet på vecka sex nu. Men visst kan grav-test visa positivt fastän man t ex fått en missed abortion?
Imorgon klockan elva ska vi träffa barnmorskan, förhoppningsvis kan hon bekräfta.
Skönt att du har en förstående chef. Nja det kritiska är inte över ska jag säga (erfarenhet) jag hade ont i ryggen samt tia attacker på kvällarna efter vecka 20. Vill inte skrämma er men jag blev irriterad över att ingen berättare de dåliga sakerna med att vara gravid förutom illamåendet.
Men det kliar väldigt på magen.. någon som har det samma? Tips smörj mage o brösten för att minska risken för bristningar
Har fått tid för ul imorgon och hoppas på att få se en frisk liten böna :) v.9 (8+4) idag tror jag :) hur går det för er andra? Har ni börjat tänka på hur ni ska berätta för nära och kära än?
Vad kul! Hoppas allt ser bra ut! :) Bokade du privat eller fick du via din bm?
Tiden går mest långsamt här, är trött hela tiden och så illamående då. Nu har det börjat "ila" och dra i livmodern, antar det är för att den växer..
Vi väntar ett tag till, kanske till v 14, då har vi iaf passerat tiden för vårt MF i våras.. Ett fåtal vänner har fått veta, men det är väl mest för att det varit oundvikligt ;) vi är lite försiktiga än så länge.. Hur går dina tankar kring det?
Nästan hela min familj vet. Vi ska resa bort nästa vecka tillsammans så det kändes bäst att berätta, särskilt som jag inte mår så bra.
Sambons familj får antagligen veta efter KUB om allt ser bra ut. Därefter får vänner veta.
Tack Eria !
Hade du andra symptom?