Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Första barnet BF juni 2016

Jag är i v 12, 11+1. Vi ska göra kub om en dryg vecka och om vi inte får dåligt resultat kommer vi berätta för kompisar och resten av släkten då. Kommer gå ut med det på facebook etc efter rul. Jobbet vet redan eftersom jag är sjukskriven. Chefen fick veta redan i v 7 då jag började må dåligt.

• annieh897

Jag kan känna min livmoder nu, barnmorskan visade var jag skulle känna och sa att det var livmodern. Då hade jag precis gått in i vecka 11. Kände inte nåt innan det.

• annieh897

Det känns inte jättetydligt, men om jag försöker trycka på urinblåsan så känns det som att det är nåt i vägen. Blåsan känner inte av trycket från min hand liksom. Vet inte om ni hänger med, haha.

• annieh897
    En del av oss skrev 2015-11-22 22:29:55 följande:

[quote=76034716][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-22 21:55:57 följande:[/quote-nick]

Fast ligger inte urinblåsan bakom livmodern eller att det är urinblåsan du känner av?

Har inte stenkoll på anatomin, vet bara att det känns annorlunda att trycka mot blåsan nu än vad det gjorde för några veckor sen.
  • annieh897

11+4 idag, inga spökveckor här inte... Har precis sett frukosten komma i retur. Så ingen förändring på den fronten!

• annieh897

På tal om drömmar. Drömde inatt att jag ammade min bebis men h*n vägrade amma ur ena bröstet för det rann blod ur det istället för mjölk. Vafan, så äckligt...!

• annieh897

Jag fick foglossning i julklapp. Hej och hå, nu mår jag både illa och har ont, särskilt när jag ska sova. Det är långt till juni...

• annieh897
    Missdalvik skrev 2015-12-26 19:09:07 följande:
    Jag är inne på min andra vecka i sjukskrivning, tidig foglossning.. Juni har aldrig känts så långt bort innan som nu.
    Fy vad jobbigt :/ Jag har känt av foglossning av och till större delen av graviditeten, men den har inte varit så kraftig så det har inte påverkat så mycket. Förrän nu. Har du testat tens? Jag har en sån sen tidigare, det har i alla fall funkat bra för mig när jag har mitt "vanliga" ryggont så jag hoppas att den funkar bra mot foglossningssmärta också.
  • annieh897
    Missdalvik skrev 2015-12-27 15:47:22 följande:

Nej, men tänkte kontakta sjukgymnasten igen och be om att få hyra en. Så drygt att få det såhär tidigt :( Jag mår dock väldigt bra i övrigt, mycket växtvärk i magen men det är jag bara glad över. Såg att du mådde illa fortfarande, lider med dig!! :( hoppas innerligt du slipper det snart.

Gör så, är värt att testa :)

Tack, det hoppas jag också!
  • annieh897
    knaappeen skrev 2016-01-10 12:33:26 följande:

18+5 . Har BF 8 juni!

Jag har också bf 8 juni men enligt min app är jag bara i v 18+3 (och enligt bms uträkning är jag 18+4). Hur kan det skilja så fast vi har samma bf?
  • annieh897
    Missdalvik skrev 2016-01-11 16:18:57 följande:

Idag var vi på rul, och allting såg jättebra ut! Växte som han ska och hjärtat såg perfekt ut. Tänk att man känner sån kärlek till någon man aldrig har träffat! Fick även reda på att vi väntar en liten pojk, precis som vi båda har trott hela tiden :)

Härligt! Vi ska göra rul imorgon :)
  • annieh897

Jag tror att jag kände nåt för ett tag sen, redan i v 15-16, men sen har jag inte känt nåt alls. Vill också känna!

• annieh897

Rul idag, allt såg bra ut även om den lilla var lite mindre än genomsnittet. Vi ville veta kön men busungen ville vara hemlig och hade navelsträngen mellan benen hela tiden!

• annieh897
    bryrmiginte skrev 2016-01-12 23:18:15 följande:

Känns inte som magen har växt så mycket heller så är orolig att bebisen inte växer som den ska men vet ju också att alla är olika och vissa får ju knappt någon mage :p är en ganska orolig person. Fick ju sluta med ångestdämpande när jag fick plusset så de kan nog göra en lite orolig med :)

De började för mig den här veckan så sökte lite på om att ligga på rygg men kom in på något annat om att de är skadligt för fostret att ligga på både rygg och höger sida ,iaf på slutet av graviditeten :o tyckte de lät lite konstigt, har tid med bm imorgon också så måste fråga om det då :p

Berätta gärna vad hon svarar! Har också läst att det är farligt att ligga på rygg och höger sida. Tycker att det verkar överdrivet, men vill inte chansa!
  • annieh897
    MariaMini skrev 2016-02-25 22:28:03 följande:

hej

jag och min  kille väntar vårat första barn den 7/6 är vi beräknade.

är nu i vecka 26 och tankarna kring förlossningen. hur tänker ni kring förlossningen och bedövningar ?

maria

Jag är inte en sån som vill föda "naturligt" utan smärtlindring. Jag vill ha mycket bedövning! Är positiv till epidural.
  • annieh897

Sex veckor kvar till bf, börjar bli nervös! (och stressad för att vi inte är klara med alla inköp än, även om vi har det allra viktigaste)

• annieh897

V 38 idag. Känner ingenting annat än enorm trötthet och ont i hela kroppen. Nu räknas bebis som fullgången så kan bli när som helst! För min del får hon gärna stanna resten av veckan så vi hinner fixa det sista, sen är det fritt fram!

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016