Inlägg från: Marty88 |Visa alla inlägg
  • Marty88

Första barnet BF juni 2016

Jag är 27 och fästmannen är 28. :)

• Marty88
    knaappeen skrev 2015-09-30 09:24:29 följande:

Lite nyfiken och tänkte det kunde vara kul om alla svarar på lite frågor.

När plussade ni?

Kände ni nå symptom innan?

Vad har ni för symptom nu?

Vilken vecka är ni i nu?

Vilket barn i ordningen?

Vart bor ni?(Län eller stad)

Jag kan börja.

Plussade BIM-2

Fick superömma bröst ÄL+3 som höll i sig hela vägen och molvärk BIM-3.

Känner samma symptom som innan plus sjukt trött vid 18-1p på kvällen.

Är i v3+6 med första barnet

Bor i Västerås

Jag plussade i lördags, var då på BIM +1. Kände väldigt få symptom, svagt illamående några få gånger, sura uppstötningar och helt enkelt brist på symptom att mensen var på väg. :) Nu har illamåendet tilltagit (äntligen! kände mig inte ens gravid förut) och boobsen har blivit ömmare. 

Är nu i v 4+2 och det är första barnet för både mig och min sambo, men andra graviditeten, MF i v 12+5 i maj i år.
    Bor i Borås. :)
  • Marty88
    Ramiz skrev 2015-09-30 13:32:01 följande:
    Missdalvik skrev 2015-09-30 13:04:42 följande:

Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.

Känner oxå likadant, men som Missdalvik så har jag läst att det är normalt..

Hos mig kommer det å går.. Idag har jag inte riktigt känt nått än... Men igår trodde jag att ett MF var på g då det gjorde så fruktansvärt ont...
    Elliott94 skrev 2015-09-30 13:31:47 följande:
    Håller med! De är så svårt att veta men min magkänsla säger att allting är bra med de lilla livet så jag hoppas min magkänsla stämmer :)
    Missdalvik skrev 2015-09-30 13:04:42 följande:

Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.

Jag hade så typ första veckan min första graviditet, gjorde ont som fasen, kunde inte stå när det gjorde som ondast. Men så slutade det plötsligt och sen kände jag inte av just den smärtan igen. Jag skulle tro att det är att moderkakan växer och det blir som växtvärk. Denna grav har jag inte känt något sånt, däremot ilar och drar det nu, vilket det gjorde sist också :) Om det inte slutar snart skulle jag nog ringa BM, om man nu inte blir altför orolig eller om man får nån blödning i samband med det onda.. 

• Marty88
    Hazel Grace skrev 2015-09-30 14:37:39 följande:

Jag ringde imorse och fick en uppringningstid runt tre för att boka en tid. Upptäckte sen när jag la på att jag blödde lite. Behöver ju inte betyda något men jag blir så nervös! Var precis såhär det började när allt gick snett förra gången. Hoppas jag får en tidig tid så dom kan kolla att det är okej. Pallar inte vänta och noja.

Hur har det gått? Hoppas verkligen inte att det blir samma sak denna gång... 
  • Marty88

Jag använder Gravidkalendern och så Natural Cycles som jag använde för att ha koll på ägglossning osv, men kommer nog gå över till bara Gravidkalendern snart :) 

Vi kommer inte ta reda på kön, inhandling av kläder kommer ändå inte påverkas då både jag och sambon tycker bäst om färger som inte är så "könsstereotypiska". :) 

• Marty88
    Hazel Grace skrev 2015-09-30 19:22:22 följande:
    Ramiz skrev 2015-09-30 16:31:19 följande:

Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?

Blöder fortfarande och ganska mycket. Barnmorskan sa att jag skulle avvakta och se om det går över, annars får jag gå till gyn-akuten och se om det är borta.

Skulle inte tagit ut allt i förtid! Känns som att det är kört.. Blir bara så jävla ledsen.
    Åh, jag förstår dig så väl, lider verkligen med dig! Oron är hemsk. Jag håller tummarna allt jag har för att det ska gå väl!
  • Marty88
    filippas skrev 2015-09-30 19:33:36 följande:
    Min kille kommer följa med på första besöket, andra kommer han nog tyvärr inte kunna hänga med på. Skulle därför vilja boka in ett extra ul som han kan komma med på. Han vill så gärna :)
    Hur gör ni?
    Vi kommer försöka att gå båda två på alla besök, antingen kan sambon planera in det i sitt schema på förhand eller så kan han byta pass eller flexa. :) Ska prata med honom i dagarna vad han tycker om ett tidigt vul innan inskrivningen hos bm, gillar han förslaget får vi ta nån tid när han kan så han också får se. :)
  • Marty88
    Emeliebf2016 skrev 2015-10-01 19:04:01 följande:

Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!

Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!

Grattis till era plus!!!

Grattis :)

Vi har berättat för våra närmsta i familjen, men inga vänner ännu. De var ett fantastiskt stöd när vi fick missfall i v 12+5, så vi vill gärna att de vet om det. Vännerna var också ett bra stöd såklart, men vi kommer nog inte orka ge samma besked en gång till om det vill sig så illa.. Så än så länge väntar vi med vänner, kanske någon enstaka får veta men det tar vi då i så fall. :)
  • Marty88
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:10:05 följande:

Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)

Här har tröttheten kommit och illamåendet tilltar.. Igår var det inte långt ifrån att jag spydde av att borsta tänderna ;) än så länge inte spytt alls, hoppas det håller sig så..
    Typ konstant hungrig, men blir snabbt mätt/illamående när jag äter, yrslig, torr i munnen och törstig och en mage som är i uppror, börjar bli känslig för dofter och något känsliga bröst.. Inte så farligt än alltså :)
  • Marty88
    littlemissE skrev 2015-10-02 13:56:39 följande:

Är det bara jag som är orolig att allt kanske inte går som det ska. Som jag skrivit tidigare är jag lite orolig då jag testat flera gånger efter mitt plus för att kolla om det stegrar. Det är ett starkt plus men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Borde som sagt vara iaf 4 dagar över bim. Vet inte om jag skrämmer upp mig själv. Men pendlar mellan att allt är säkert bra till att jag har nog fått MA :(

Jag är också orolig, speciellt med ett MF i bagaget.. Men jag är förvånansvärt lugn och oroar mig inte så väldigt, jag är rädd att jag stressar upp kroppen istället. Försöker hålla mig positiv och väntar in veckorna, men tiden sniiiiiglar sig fram!

Vi har varandra här att prata med och stötta oss mot, man får vara gnällig ;) <3
Svar på tråden Första barnet BF juni 2016