Första barnet BF juni 2016
Jag är 27 och fästmannen är 28. :)
Jag är 27 och fästmannen är 28. :)
Lite nyfiken och tänkte det kunde vara kul om alla svarar på lite frågor.
När plussade ni?
Kände ni nå symptom innan?
Vad har ni för symptom nu?
Vilken vecka är ni i nu?
Vilket barn i ordningen?
Vart bor ni?(Län eller stad)
Jag kan börja.
Plussade BIM-2
Fick superömma bröst ÄL+3 som höll i sig hela vägen och molvärk BIM-3.
Känner samma symptom som innan plus sjukt trött vid 18-1p på kvällen.
Är i v3+6 med första barnet
Bor i Västerås
Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.
Ja, känns som molande värk som stundtals övergår till kraftig värk. Har läst att det är vanligt, men man blir ändå så himla nojig. Eftersom detta är första barnet så vet man ju inte heller riktigt vad som är rätt eller fel.
Jag ringde imorse och fick en uppringningstid runt tre för att boka en tid. Upptäckte sen när jag la på att jag blödde lite. Behöver ju inte betyda något men jag blir så nervös! Var precis såhär det började när allt gick snett förra gången. Hoppas jag får en tidig tid så dom kan kolla att det är okej. Pallar inte vänta och noja.
Jag använder Gravidkalendern och så Natural Cycles som jag använde för att ha koll på ägglossning osv, men kommer nog gå över till bara Gravidkalendern snart :)
Vi kommer inte ta reda på kön, inhandling av kläder kommer ändå inte påverkas då både jag och sambon tycker bäst om färger som inte är så "könsstereotypiska". :)
Hur har det gått? Fick du en tid relativt snart?
Åh! Äntligen finns det en grupp för oss! Jag fick reda på att jag är gravid väldigt tidigt då vi planerat graviditeten med ägglossningstest under sommaren. Har bf 1/6 -16!
Någon som berättat för era föräldrar/vänner än? Det är så svårt att hålla sig!!
Grattis till era plus!!!
Hur mår allihopa nu? Har ni lika mycket symptom nu eller har de tilltagit? Minskats? :)
Är det bara jag som är orolig att allt kanske inte går som det ska. Som jag skrivit tidigare är jag lite orolig då jag testat flera gånger efter mitt plus för att kolla om det stegrar. Det är ett starkt plus men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket. Borde som sagt vara iaf 4 dagar över bim. Vet inte om jag skrämmer upp mig själv. Men pendlar mellan att allt är säkert bra till att jag har nog fått MA :(