Anonym (:() skrev 2015-09-26 18:59:24 följande:
Det vet du ju inte?! Efter som ingen verkar ha gjort det?! Jag var likadan, men dom gav sig inte och det är jag jävligt glad för idag :). Sen är apsolut alla olika. Som jag skrev till TS det är hon som känner honom och enligt henne har han svårt att be om hjälp osv... Som flickvän skulle jag skita i om min gubbe skulle säga att jag inte skulle vara där, för jag skulle gå igenom eld med honom varelse han vill eller ej. Och hellre att jag chansar att han vill ha mig där, en vara mjäkig och sen få höra att han behövt mig.
Jag är en sådan människa som inte ber om hjälp, som inte ringer, som vill bli lämnad i fred... Men egentlig är det precis tvärtom.. Jag har svårt att visa mig svag för andra, för jag är i vanliga fall alltid stark. Så nej jag skulle inte lämna någon i fred i ett sånt fall, utan att träffa människan och läsa av.
Så du tror alltså inte att jag är oförmögen att bestämma över mig själv? Usch, jag ryser när jag läser ditt inlägg. "vare sig han vill eller inte" - jag tycker att sådant är obehagligt och enormt respektlöst.
Jag är inte en sådan människa som inte ber om hjälp när jag känner att jag behöver och vill ha hjälp. Jag har inte svårt att visa mig svag heller, vid tillfällen när jag är det. Men när jag vill vara ifred så vill jag bli lämnad ifred, och jag skulle bli mycket arg om någon som du ändå trängde sig på. Hade min man uppfört sig så hade det varit en direkt dealbreaker för mig.
Du och jag står på tok för långt ifrån varandra för att jag över huvud taget ske kunna relatera till något av det du skriver. Vi är verkligen inte likadana - du drar för snabba och felaktiga slutsatser precis hela tiden. Inte ens "apsolut" känner jag igen.