Anonym (Bitjej) skrev 2015-09-25 18:07:04 följande:
Han menar att han borde få veta att jag kan känna sexuell attraktion till henne, och att jag för henne bakom ljuset när vi går och skämtar om att vi är gifta på jobbet. Jag tyckte väl kanske att han har en poäng, men.. Vet inte...
Det där var nog bland det dummaste jag hört/läst. Jag säger som de flesta här i tråden: Du har ingen som helst redovisningsplikt rörande din sexualitet!
Jag sitter just och äter en kvällsmacka men nu tappar jag nästan aptiten bara av att tänka på hur puckade åsikter somliga har. Att han har mage att försöka pressa dig på nåt sånt?! Själv är jag öppen inför de flesta och hymlar inte med att jag attraheras av olika människor oavsett kön - men det är MITT VAL. Att du skulle ha något särskilt ansvar att deklarera din sexualitet bara för att du lever i ett heterosexuellt förhållande men definierar dig som bisexuell är ju löjligt. I så fall borde vi alla vara lika skyldiga att göra det oavsett om vi ser oss som homo/hetero/bi/pan eller något annat.
Själv är jag lite svag för rödhåriga. Borde jag kanske se till att vara tydlig med det när jag umgås med någon som är rödhårig? "Bara så att du vet så har jag ibland våta drömmar om red heads (och jag hade faktiskt sex med flera stycken för 15 år sedan innan jag träffade brunetten jag är gift med nu)... så det finns en risk/chans att jag tänder på dig". Skulle bli lite knepig stämning på kontoret då kan jag tänka.