• Anonym (Bitjej)

Måste jag berätta?

jag har man och barn, vilket bidrar till att jag inte känner att jag behöver komma ut med min bisexualitet. Men det finns ju några stycken som vet om det, sedan tiden då jag var öppen med det. Tycker liksom inte att det finns anledning att berätta för någon eftersom jag inte kommer ha sex med någon annan än min man.

Idag kom en kollega fram till mig och sa att jag borde berätta för min bästa kompis på jobbet. Vi hänger, hon och jag, på raster osv på jobbet. Jag har inga känslor för eller känner någon attraktion till henne. Vi hänger inte på fritiden, pratar i telefon ibland bara. Ni vet, en kollega som man har bra kontakt med. Behöver man komma ut med sin bisexualitet?? Alltså, det har aldrig kommit på tal, annars hafe jag kanske sagt något, men jag vill inte sitta och komma ut med min sexuella läggning till höger o vänster.

Är jag en dålig kompis om jag inte berättar?

• Svar på tråden Måste jag berätta?
  • Anonym (Behöver ej)

Man behöver inte berätta om sin sexualitet, bara det man vill. Vet din man om det? Tror du inte att du blir nyfiken på att testa med en kvinna någon gång?

• Anonym (Wildrat)
    Anonym (Bitjej) skrev 2015-09-25 14:48:51 följande:

jag har man och barn, vilket bidrar till att jag inte känner att jag behöver komma ut med min bisexualitet. Men det finns ju några stycken som vet om det, sedan tiden då jag var öppen med det. Tycker liksom inte att det finns anledning att berätta för någon eftersom jag inte kommer ha sex med någon annan än min man.

Idag kom en kollega fram till mig och sa att jag borde berätta för min bästa kompis på jobbet. Vi hänger, hon och jag, på raster osv på jobbet. Jag har inga känslor för eller känner någon attraktion till henne. Vi hänger inte på fritiden, pratar i telefon ibland bara. Ni vet, en kollega som man har bra kontakt med. Behöver man komma ut med sin bisexualitet?? Alltså, det har aldrig kommit på tal, annars hafe jag kanske sagt något, men jag vill inte sitta och komma ut med min sexuella läggning till höger o vänster.

Är det nåt som smittar eller är i vägen i vardagen? Nä, då behöver du inte berätta. Du är ju inte din sexualitet och din kollega är knäpp. Vilket kön du tänder på är ju bara intressant för dig. Varför tycker kollegan att du borde berätta egentligen?
  • Anonym (Bitjej)

Han tycker att hon har rätt att få veta. Hon och jag skojar om att vi är gifta på jobbet och så, och folk brukar skratta och fråga var den andra halvan är om någon av oss kommer ensam. Han tycker att det är synd om henne som inte vet om att jag kanske tänder på henne. Jag poängterade för honom att jag inte tänder på henne, eller är förälskad i henne. Var ganska arg och tyckte att han inte hade med det att göra...

• tuxxe

Klart du inte måste....

Vem du är privat och vem du är på jobb är ju för fasiken helt olika saker....

Och så länge det inte finns en anledning till att kollega Behöver veta om något om din sexualitet så är väl det skitsamma...

• HäckHäxan
    Anonym (Bitjej) skrev 2015-09-25 14:48:51 följande:

Nej. Du behöver inte berätta ett skit till någon alls om du inte känner att du har ett behov av att dela det med någon alternativt bolla tankar osv. Man får ha hemligheter!
  • Drottningen70

Varför i hela helvete tror kollegan att du har nån skyldighet att redovisa din sexualitet för nån? Och varför i helvete behöver du fråga här om hon har rätt?

• Anonym (Bitjej)
    Anonym (Behöver ej) skrev 2015-09-25 14:52:36 följande:

Man behöver inte berätta om sin sexualitet, bara det man vill. Vet din man om det? Tror du inte att du blir nyfiken på att testa med en kvinna någon gång?

Min man vet, och jag har levt ut min sexualitet i min ungdom. Har haft sex med flera kvinnor, men det är min man jag valde att leva med i resten av mitt liv. Jag har dessutom tillåtelse av min att ha kvinnliga ons om jag känner behov av det.
  • Anonym (F)

Nej, varför skulle du berätta det? Lika knäppt som att som gift kvinna gå runt och berätta för alla manliga kollegor att man är straight. Varför liksom?

• Anonym (Pan)

Självklart behöver du inte berätta något om din sexualitet för någon. Det är helt upp till dig! Med vilket/vilka argument anser kollegan att du är "skyldig" att berätta?

Svar på tråden Måste jag berätta?