Inlägg från: Anonym (Bitjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bitjej)

Måste jag berätta?

jag har man och barn, vilket bidrar till att jag inte känner att jag behöver komma ut med min bisexualitet. Men det finns ju några stycken som vet om det, sedan tiden då jag var öppen med det. Tycker liksom inte att det finns anledning att berätta för någon eftersom jag inte kommer ha sex med någon annan än min man.

Idag kom en kollega fram till mig och sa att jag borde berätta för min bästa kompis på jobbet. Vi hänger, hon och jag, på raster osv på jobbet. Jag har inga känslor för eller känner någon attraktion till henne. Vi hänger inte på fritiden, pratar i telefon ibland bara. Ni vet, en kollega som man har bra kontakt med. Behöver man komma ut med sin bisexualitet?? Alltså, det har aldrig kommit på tal, annars hafe jag kanske sagt något, men jag vill inte sitta och komma ut med min sexuella läggning till höger o vänster.

Är jag en dålig kompis om jag inte berättar?

• Svar på tråden Måste jag berätta?
  • Anonym (Bitjej)

Han tycker att hon har rätt att få veta. Hon och jag skojar om att vi är gifta på jobbet och så, och folk brukar skratta och fråga var den andra halvan är om någon av oss kommer ensam. Han tycker att det är synd om henne som inte vet om att jag kanske tänder på henne. Jag poängterade för honom att jag inte tänder på henne, eller är förälskad i henne. Var ganska arg och tyckte att han inte hade med det att göra...

• Anonym (Bitjej)
    Anonym (Behöver ej) skrev 2015-09-25 14:52:36 följande:

Man behöver inte berätta om sin sexualitet, bara det man vill. Vet din man om det? Tror du inte att du blir nyfiken på att testa med en kvinna någon gång?

Min man vet, och jag har levt ut min sexualitet i min ungdom. Har haft sex med flera kvinnor, men det är min man jag valde att leva med i resten av mitt liv. Jag har dessutom tillåtelse av min att ha kvinnliga ons om jag känner behov av det.
  • Anonym (Bitjej)
    Anonym (Pan) skrev 2015-09-25 17:28:10 följande:

Självklart behöver du inte berätta något om din sexualitet för någon. Det är helt upp till dig! Med vilket/vilka argument anser kollegan att du är "skyldig" att berätta?

Han menar att han borde få veta att jag kan känna sexuell attraktion till henne, och att jag för henne bakom ljuset när vi går och skämtar om att vi är gifta på jobbet. Jag tyckte väl kanske att han har en poäng, men.. Vet inte...
  • Anonym (Bitjej)

Någonstans känns det bara som det är i hans snuskiga fantasi och att han tror jag och min kompis ska ha trekant med honom... Tycker det lyser i hans ögon när han ser oss sitta och prata...

• Anonym (Bitjej)

Då är det inte bara jag som tycker det var konstigt! Skönt :) Är lite orolig att jag ska förlora en god vän om hon får reda på det, en del reagerar lite konstigt när de får veta...

• Anonym (Bitjej)
    Anonym (Mrs X) skrev 2015-09-26 17:00:21 följande:

hur vet kollegan, och vad har han med det att göra?

Kollegan vet för att jag pluggade på universitetet i samma klass som honom och under denna tid hånglade jag öppet med andra tjejer. Idag pratar jag inte så mycket om min läggning, har ett sånt arbete där det inte är lämpligt att prata om sånt här...
Svar på tråden Måste jag berätta?