• Anonym (Orolig)

Vad räknas som kidnappning?

Bakgrund :

Gemensam vårdnad tyvärr.

Pappan har varit delaktig sporadiskt.

(leka pappa till sin nyas barn är roligare)

Har innan inte träffat barnet på 3 månader, barnet fick sova en natt förrförra veckan.

Pappan ville ha varanann och köra på som inget hänt.

Jag ville ta det lugnt och ha en mjukstart för barnets skull som är två år.

Skickade sms om mjukstart och och pappan säger sig ej ha fått det.. (trots leveransrapport)

Nu hämtade pappan barnet på dagis och jag fick reda på det via mail..

Han vägrar lämna barnet tillbaka för barnet är ju redan hämtad... Lämning sker på söndag.

Vad fan gör jag?? Polisanmälan??

Advokat och familjerätten är kontaktade via telefonsvarare.

• Svar på tråden Vad räknas som kidnappning?
  • Anonym (Orolig)

1. Nej, vi har inget fastställt schema.

Ska mötas i TR i oktober.

Pappan tror trots han varit borta till och från att han kan köra på som vanligt...

2. Barnet är två år och ej speciellt talbar.

Skulle aldrig få prata med barnet heller..

3. Jag sa aldrig ja till fredag-sönd. Utan att jag ville fundera och att vi får höras av.. Jag skickade sms igår och skrev lördag-söndag går bra, fick aldrig svar och trodde då inte det skulle bli något umgänge alls och sen plötsligt fick jag mail att exet hämtat på dagis!

• Anonym (Orolig)

Vaddå mitt fel?? Jag begränsar inte ett jävla skit och har försökt att få till umgänge men pappan har hållt sig undan och som mest i över ett halvår!

Så jag vill inte att pappan ska komma och leka pappa när det passar honom utan ha en stadig kontakt. Pappan själv erbjöd varannan helg då hans nya har sina 4 barn hos sig samtidigt! Men att träffa sitt barn oftare duger inte!

• Anonym (Orolig)
    Brumma skrev 2015-09-25 21:25:23 följande:

Eftersom han har vårdnad ses det inte som kidnappning. TS vet var barnet uppehåller sig och då är det inte ens egenmäkighet med barn.

TS. Vad ni behöver är till att börja med en upptrappning av umgänget. Du bör föreslå ett eget schema som snabbt går upp till vh så att du visar att du vill samarbeta. Sedan kräva att ni pratar på familjerätten för att fastställa upptrappningsschemat.

Jag har bett exet TRE gånger och kontakta fr.. Jag har själv kontaktat dom två gånger..

Han sa ja.. Men plötsligt dög inte det utan han och hans nya tog en stämmning direkt via tr..

Jag vill ju ha upptrappning, nu har han inte träffat barnet på xx antal veckor och sen tror han kan köra fredag - söndag helt plötsligt
Svar på tråden Vad räknas som kidnappning?