• Anonym (Länge)

Hur få bort inre stress?

Jag har aldrig hört en läkare säga att missfall beror på inre stress. Däremot ofta medicinska orsaker och mediciner finns ju ett flertal som kan hjälpa. Efter massor års försök och IVF:er och MA vet jag hur inre stress känns,tro mig. Men jag har mina knep. Framförallt prioriteringar! Det jag inte vill och inte måste gör jag inte. Sånt som får mig att må bra prioriterar jag. Allt som får mig att må dåligt skippar jag. Projekt har hjälpt mig-att fokusera på nåt som ska göras hemma, i nåt hus eller i trädgården. Måste ju vara nåt kul i grunden,men planerandet och genomförandet har hjälp mig massor. Djuren också! 

Försök hitta många små saker istället för ett enda som kan få dig att må bättre. Och kolla upp det där med mediciner.

• Anonym (Länge)

Kan mycket väl vara dina autonoma sjukdomar som orsakar missfallen. Dock är svensk sjukvård väldigt skeptisk till det så man måste aningen åka utomlands eller råka få tag i en generös läkare här hemma. Oftast privat då! Det finns flera mediciner som kan hjälpa-jag tar nästan alla. Levaxin,progesteron,Trombyl,Fragmin eller annat blodförtunnande,Folacin och Prednisolon. Alla som i likhet med mig gör ÄD/ED får minst några av de där. Jag är gravid just nu igen och det känns nervöst, men jag har ökat Prednisonet lite så får vi se.

• Anonym (Länge)

Att värden är bra säger tyvärr inget om det ändå är immunförsvaret. De tror inte på det här helt enkelt. Testa progesteronkräm och barnalbyl nästa graviditet. 1/3 piller per dag. Och gud förbjude om det blir ett m.f till så fundera på privat hjälp!

Svar på tråden Hur få bort inre stress?