nads skrev 2015-10-09 21:15:00 följande:
beklagar verkligen era förluster också :(
men uppskattar verkligen att ni tagit er tid att skriva, känns inte fullt lika ensamt när jag fått läsa era kommentarer nu. Det jag känner just nu är ensamhet i det hela annars, även om jag kan prata med min partner eller min mamma så känns sorgen fortfarande väldigt stor och påtaglig. Väldigt ensamt, eftersom det var MIN kropp som lurade oss.. Idag är det 2 veckor sedan jag var på sjukhuset och gjorde medicinsk abort. jag blöder lite än. Som några av er var inne på så känns det som en käftsmäll varje gång man ska på toa och ser den där blodiga bindan.
Hann också köpa lite grejer, 2 st fina mammabyxor som ligger nervikta längst ner i byrån nu. Samt ett par jätte söta fodrade "tofflor" och en likadan mössa, eftersom det kommer vara kallt i mars...
Har även en klump i magen inför återbesöket då man ska kolla om allt är borta och så. Det är den 22/10, samma dag som vi skulle haft RUL... men nu får man istället ska man försäkra sig om att min graviditet är borta istället. Jag trodde ledsenheten skulle gå över successivt, men känner fortfarande samma sorg. Till och med att jag inte kan glädjas 100% när någon nu kommer ut med sin graviditet, jag vill bli glad, men känner samtidigt någon slags avundsjuka eftersom vi också borde varit gravida nu och glädjas över ett barn?
Jag är 25 år (ingen ålder egentligen så) och vi skulle haft BF 22/3
Hur mår ni nu?
Jag har haft mycket huvudvärk efter det medicinska avbrytandet för 2,5 veckor sen. Pratade med en kurator i torsdags som sa att jag har huvudvärk för att jag tänker för mycket. Det enda jag läser om på nätet är missfall, komplikationer efter aborter, statistik osv... Så det är mycket möjligt.
Jag känner mig fortfarande ledsen inuti, tycker dock att jag börjar bli mig själv igen. Jobbar och skrattar. Känner dock ingen riktig glädje över andra gravida.
Blödde färskt blod senast i måndags, sen dess bruna flytningar. Misstänkte att jag hade ÄL nyss, för det var väldigt slemmiga bruna flytningar och svullet i magen. Kan man få ÄL fast man har bruna flytningar? Antar att tiden för utvisa om det var ÄL för då får jag mens om två veckor. Känns på nåt vis sorgligt att få ÄL och mens igen, känns som om kroppen redan gått vidare efter MF
Börjar också bli rädd för att vi inte ska få fler barn, att vi är för gamla. Jag har haft riktigt svårt att föreställa mig hr ett tredje barn ska bli, kanske det är ett tecken?
Får man ha sex om man har bruna flytningar?