Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

När gick du på ledighet före förlossning?

Jag har inget barn än, men har bf 15/1. Vill gärma jobba till jul om möjligt, längre kommer jag inte orka mitt jobb.

Visst kan man gå hem innan. Men det betyder färre dagar kvar att använda när barnet väl är fött.

Jag ska vara föräldraledig tom augusti sedan ska min sambo gå hem i åtta månader är tanken så vi vill ju dagarna ska räcka.

Man kan ju även söka graviditetspenning men det beror ju lite på vilken typ av jobb man har, om man får det beviljat eller ej.

Jag skulle förmodligen få det men har ej bestämt om jag ska söka eller ej, ska bestämma det denna vecka tänkte jag. Man måste tydligen inte använda det sedan om man skulle ändra sig fick jag höra idsg.

• amalie79

Jag har valt att inte söka grav.penning trots ett fysiskt arbete. Det var en chansning men jag har mått som en prinsessa fysiskt hela tiden, vägde lite ont i ryggen mot hur jag vet att jag mår psykiskt av att gå hemma- gruvar mig redan för hur jag ska klara dessa kommande månader utan daglig vuxenkontakt, hsr svårt för tillvaron när rutinerna bryts. Därför ska vi dela föräldraledigheten lika.

Jag har bf 15/1 och jobbar till 23/12, eller 18 om jag blir klar med allt. Sen tar jag semester december ut och sedan fp. Har inte möjlighet att vara hemma utan det tyvärr.

• amalie79
    amalie79 skrev 2015-12-02 09:19:44 följande:

Jag har valt att inte söka grav.penning trots ett fysiskt arbete. Det var en chansning men jag har mått som en prinsessa fysiskt hela tiden, vägde lite ont i ryggen mot hur jag vet att jag mår psykiskt av att gå hemma- gruvar mig redan för hur jag ska klara dessa kommande månader utan daglig vuxenkontakt, hsr svårt för tillvaron när rutinerna bryts. Därför ska vi dela föräldraledigheten lika.

Jag har bf 15/1 och jobbar till 23/12, eller 18 om jag blir klar med allt. Sen tar jag semester december ut och sedan fp. Har inte möjlighet att vara hemma utan det tyvärr.

Det blev att jag gick den 21/12. Känner att det var tur att julen osv kom så vi är lediga båda två. Skönt att ta det lugnt men annars var det rätt beslut att jobba så här länge. Hade inte julen kommit hade jag jobbat månaden ut dock.

Mitt val att inte söka grav penning visade sig vara helt rätt för mig!
Svar på tråden När gick du på ledighet före förlossning?