Trotsig 3 åring, känner mig som sämsta mamman
Usch fy och blä, de känslorna har jag just nu och en känslostorm inne i mig. Jag känner mig som sämsta mamman just för att det känns som att jag inte kan hantera min 3 åring nu när hon verkligen kommit in i trotsåldern. Det är inga större saker direkt mer än att hon inte lyssnar på mig när jag säger till henne och hennes utbrott kommer oftast vid påklädning eller när man ska förklara vad något ligger och hon säger att hon inte ser/hittar det men det kan ligga precis bredvid henne. När hon blir så frustrerad så har jag följt henne in på hennes rum så hon får lugna ner sig och efteråt förklarat varför jag blivit arg med för det tär på mig också och om det har med att jag är i gravid och känsligare att göra men sen det att hon inte lyssnar. Gör alla barn så, eller är det bara att min dotter inte älskar mig som mamma? det är nog det jag är mest rädd för :´( Jag vill vara den där toppen mamman som gör allt för sina barn men just nu är jag lite låg och det känns som inget jag gör blir bra utan barnen bara skäller på mig minsta lilla. Jag har två barn och väntar en 3.e nu i januari. Hur hanterar ni era barns trots? Det har väl endast med deras utveckling att göra eller har det med tidigare gränssättning också? Skulle nog må lite bättre av lite pepp och goda råd.