Varannan vecka - ytterkläder mm
Mobiltelefoner och försäkringar för 6000 kronor/år? Du skämtar hoppas jag.
Mobiltelefoner och försäkringar för 6000 kronor/år? Du skämtar hoppas jag.
Dyr barnförsäkring
Fast det är ju hennes eget problem. Inte fasen behöver barnen det och vill man inte betala de summorna så låter man bli. Vilken galenskap! Hoppas han inte är med och betalar.Det är vansinnigt dyrt och barnen borde få vara med och betala via barnbidraget så att de lär sig att saker kostar pengar.
Mobiler och försäkringar för 6000 kronor per år.
Nu kostar inte deras försäkring lika mycket som din och det vet du eftersom ni diskuterade om försäkringarna och anonym uppgiven skrev att hen betalar ca 250 kronor per månad för båda barnen...
Så det blir 3000 kronor till mobilerna och det är mycket pengar för "leksaker" till barn så nog kan de få vara med och betala så att de lär sig att saker kostar.
Okej. :) Det är ändå mycket pengar. Lägg ihop alla "småsummor" som de flesta ungdomar har som mobil + abonnemang, spotify, netflix, busskort osv så är du uppe i många tusenlappar på ett år. Att lära barnen att inte ta saker för givet, utan att de får vara med och betala för dem, är ett bra sätt att lära dem att man måste jobba/dra in på annat för att ha råd med såna saker. Men vi tänker nog helt olika om det.
20.000 var enbart för mobilkostnaden, ingen barnförsäkring i det...
Men den du hade svarat var ju ett svar på mitt inlägg....