• frucgsvensson

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2015-11-30 16:46:38 följande:

Härligt!

Är det lätt att sköta en sån? Det är inte stressande med en doppler? Bara hört om vissa som ibland inte hittar med en gång och det då blir stress/panik?

Jag har dessutom läst/hört att det inte är så bra (eventuellt, finns ingen riktig forskning tydligen) att köra med sån där. Likväl som att göra så många ultraljud. De säger ju att det inte är helt nyttigt att göra för många ultraljud.

Jag har varit sugen på en sån där angelsound/doppler, men vet inte om jag törs! Vet inte om jag är extremt fjantig.. Någon annan som hört nått om det?
  • frucgsvensson

Var på inskrivning idag och hon bokade in oss direkt till RUL. Vi hamnade också mitt i mellandagarna och då jag jobbar natt så det blev inte förrän den 14 januari.

• frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-12-01 14:57:12 följande:

Jag har också hört att det inte är bra, men inte på vilket sätt. Jag skulle nog bli stressad av att ha den.

Jag har läst rätt mycket om det där och jag har tagit det som att man får använda den med sunt förnuft! Som med mycket annat. Jag har velat fram och tillbaka jättemycket, men köpte en idag och den fungerade utmärkt. Jag hörde hjärtat på en gång! Nu är jag nöjd ett tag. Ville mest ha ett livstecken eftersom jag varken sett eller hört att den lever sedan vecka 9. Så, sunt förnuft tycker jag!
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-03 09:06:12 följande:

Uuhh vad segt! Känns som om jag måste ringa och kolla när vi (som också egentligen skulle få under julveckan) får komma. Orkar inte vänta på någon kallelse känner jag!

Vilken vecka är du i?

Men kan inte eran BM boka in det? Vår hade nått program på datorn så hon kunde se alla lediga tider uppe på sjukhuset och boka in där direkt.

Jag är i vecka 14. (13+3)
  • frucgsvensson

Det fanns ju jättelite kläder på h&m tyckte jag! 4-5 olika jeans (dock skinny modell på alla), en sorts vinterjacka, bas t-shorts och typ NÅN annan långärmad enfärgad tröja! Skittråkigt ju!

Har Kappahl eller någon liknande affär mer att välja på? Brukar inte gå in i dom affärerna men det borde ju finnas mer att välja på tycker ja.

• frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2015-12-06 16:08:38 följande:

Mitt illamående har nästan helt gått över denna vecka. BM "varnade" att det kunde ske snart och att jag inte behöver vara orolig, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig ändå. Hur är det med erat illamående?

Undrar också hur många ultraljud ni gjort? Jag har gjort ett VUL i v 8+0 och har sen bara RUL inbokat i v 18. Känns som så lång väntetid och jag funderar på att försöka boka ett där emellan.

Hade ett i vecka 9 och så nästa blir RUL. Hade önskat ett i mellan jag med, men köpte en angelsound så jag kunde få ett livstecken.
  • frucgsvensson
    Majorie skrev 2015-12-05 22:48:46 följande:

Lindex har rätt mycket fint på sin hemsida för gravida tycker jag. :) Annars har Asos väldigt mycket att välja på. Jag hittade dessutom extra långa mammabyxor där (är 179cm och H&M:s byxor slutar ovan anklarna på mig).

Men håller med om att det är lite utbud för den som vill prova kläder i en riktig butik.

Ja, jag måste prova. Har en sån kropp som storlekarna ändras beroende på vilket material eller hur det är sytt t.om. Basplagg må man kunna beställa dock.

Är storlekarna som vanligt och med extraplats för magen bara i gravidkläder?

Har bara provat och köpt ett par jeans, och de var i stretch så kunde ta samma storlek som jag brukar.
  • frucgsvensson
    Sälma Riit skrev 2015-12-07 19:09:18 följande:

Nämen fy så hemskt! På allvar? Känns lite som att underkänna faderns hand om barnet på förhand :(

Men lägg av! Det är ju ett SKÄMT förstår du väl?! Haha
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-12-08 10:37:35 följande:

Har ni tänkt något på namn?

Vi har 3 tjejnamn vi gillar, men svårare med killnamn..

Nej, vi har inte pratat om det så mycket. Vill vänta till RUL innan vi börjar klura på det. Vi ska kolla kön :)
  • frucgsvensson

Jag vågar knappt tänka barnvagn, kläder och annat ännu. Inte förrän rutinultraljudet. Har dessutom INGEN koll alls på barnvagnar. Det enda vi vet är att vi vill kunna använda bilstolen direkt till barnvagnen första tiden. Vad heter en sån? Alltså jag är helt borta då det kommer till sånt här. Vet inte vad någonting heter, haha.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15