frucgsvensson skrev 2016-05-17 12:21:33 följande:
Jag hoppas att det är normalt. Även fast vi fick göra IVFen så gick verkligen allting som smort hela vägen med behandling och allting! Inga problem med dosering av medicin, kroppen reagerade perfekt och vi fick jättebra resultat (har bl.a. 3 blastisar i frysen just nu) och vi lyckades på första försöket. Jag är tyvärr en person som tänker negativt om sånna hör saker, att för MIG kommer allt gå skit, men när det gick SÅ bra nu så tror jag att hjärnan inte hann med riktigt, därimot är hjärtat och magen redo och har varit redo LÄNGE.
Kommer ni inte att försöka få syskon så småningom sedan eller är det några käppar i hjulet där?
:)
Oroar sig din partner för samma saker?
Mina negativa tankar har istället styrts åt riktningen till bebisen i magen. Är konstant orolig för att den inte ska må bra. Orolig över rörelser eller snarare bristen av dom osv. Ens psyke väljer säkert något att lägga sin oro på och hakar sedan upp sig på det..
Vi har bara en i frysen och kommer att använda den så snart det är läge, men chansen att den skulle leda till ett barn är ju så låg att det knappt är något att ens våga räkna med. Sannolikheten på födsel från en fryst är väl typ 15%?
Och blir det inget med den så kommer vi (som det känns just nu) vara mer än nöjda med att vi ens lyckades få det barnet som är i magen nu. Att ens få ett barn är mer än jag någonsin trodde skulle hända.