Gravid efter IVF hösten 15
V 18. Symtomen varierar. Illamåendet är borta men magen är lite knasig ibland, får ibland magkramper, är uppblåst på kvällen och har ofta halsbränna på kvällen. Har testat graviscon mot halsbrännan och den hjälpte en hel del.
Ibland känner jag en strålande känsla i rumpan/bäckenet, gissar att det är foglossning. Gör inte direkt ont.
Har enstaka hickningar! Är det nån annan som har det? Kommer bara en hickning helt plötsligt.
Jag tror att jag kan känna rörelser! Men är inte helt säker...
Läser om tvillinggraviditeter och på nätet står det att "det är viktigt att bli sjukskriven från v 20-25". Jag kan inte tänka mig att jag skulle behöva bli sjukskriven inom 5 veckor! Klart mycket kan hända, men jag mår bättre än jag nånsin gjort hittills under graviditeten, känner mig piggare. Sjukskrivning måste väl ändå bero på hur man mår?!
Längtar till RUL den 28/12!
Är inte gravid med tvillingar så kan inte säga så mycket om det men "erbjuds" sjukskrivning under dom veckorna ska skulle jag utan att tveka ta det. Sjukskrivningar är ju inget som kastas ut hej vilt. Så tveka inte på att vara hemma och ta hand om dig under den tiden om sjukvården anser det vara bäst. Jobbet är ju aldrig det viktigaste.
Har RUL samma dag som dig :) Vill bara att dagarna ska gå så vi kan se att det är OK och förhoppningsvis våga slappna av lite. Vi såg bebisen på KUB-test och då verkade allt bra. Men det är ju längesen nu.