Frutopia skrev 2015-10-03 08:05:18 följande:
Oh wow, vi fick specifikt ett inskrivningsmöte efter klinikens vul, gick det bra? Vad tar man upp?
:) Jag var i vecka 5+4 på inskrivningen så det kändes verkligen fånigt tidigt.
Jag upplevde det mest som ett korsförhör om alkoholvanor. Kändes som om halva tiden gick åt till alkoholrelaterade frågor.. Jag dricker i stort sett aldrig alkohol så det var ju lugnt för min del.
Besöket tog ca en timme och hon skrev också upp längd, vikt, eventuella mediciner, pratade om att vi ska komma på info om KUB-test och pratade om hur viktigt det är med bäckenbottensövningar. Vi fick också en bok som heter typ "vänta barn" och lite andra info-papper. Hon nämnde också att det är viktigt att försöka bibehålla den kondition man har nu och se till att använda kroppen under graviditeten.
Vad gäller KUB testet så, visst vi kan väl gå på informationen och det kan väl hända att vi gör själva testet då det verkar enkelt gjort med bara ultraljud och blodprov. Men om barnet har down syndrom eller inte saknar egentlig betydelse för just oss i just vår situation. Så om det skulle vara stor risk för downs så kan vi ju helt enkelt ställa in oss på det då. :)
Dömer ingen som tänker annorlunda dock.